Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"kaduilla lojuu nyt maahan heitettyjä kasvomaskeja, joiden maatuminen voi kestää jopa 500 vuotta"

Vierailija
26.01.2021 |

Miten meni taas tämä maskipakotus maskipakottajien omasta mielestä?

https://yle.fi/uutiset/3-11756455

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät hallituksessa.

Vierailija
2/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, siinä ajassa ydinjätekin on jo muuttunut melko harmittomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakantumppi on myös ongelmajätettä

Vierailija
4/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon uutisen jälkeen mietin, miten toimittaja ajattelee sen maskin alkujankaan maatuvan asfaltin päällä?

Taas on keksimällä keksitty kauhuotsikko.

Vierailija
5/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laittaa huolellisesti roskiin. Jos heitetään päin täyttä roska-astiaa niin nehän lentävät tuulen mukaan, kun ovat niin kevyitä

Vierailija
6/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi juurikin käytän sitä samaa maskia koko ajan etten turhaan lisää maapallon jätekuormaa. Turvaväleistä pidän huolen. Maski on naamalla vain maskihullujen vuoksi.

Vierailija
7/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syytön; olen käyttänyt 3 kertakäyttömaskia koko hulluuden aikana, ja nekin tyrkytettiin terveysaseman/ hammashoitolan puolesta.

Kelpaa ajaa isolla polttomoottorimaasturilla töihin, olen jo omalta osaltani huolehtinut saastuttamisen vähentämisestä.

Vierailija
8/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä alan käyttää kertakäyttömaskia pidempään kuin yhden viikon ajan.

Vierailija
9/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, eiköhän ole nyt isompiakin huolia murehdittavana. Hiilipäästöt on nyt laskeneet, joten viherhöperöt on nyt saaneet sen mitä halusivat, joten nyt TURPA KIINNI.

Vierailija
10/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako maskisuositus tai -pakko sitä, että kertakäyttömaskeja on pakko heittää kadulle? Ihan uutta tietoa mulle. 

Vierailija
11/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, siinä ajassa ydinjätekin on jo muuttunut melko harmittomaksi.

No, eikö ydinjäte nyt säily sentään jotain reilu 100 000 vuotta. Että on se nyt vielä toistaiseksi pahempi. Joskin olen samaa mieltä, että maskit on aivan hirveää luonnon tuhlausta.

Vierailija
12/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tragikoomista kun ensin öyhötettiin mikromuoveista ja ilmastoista, ruvettiin kasvissyöjiksi ja paasaamaan lihansyönnin kauheudesta ja kun korona alkoi koko vouhotus lensi ikkunasta ulos muovimaskeina kaduille. Itse bongaan haukaansilmänä pienimmätkin asiat ympäristössä joten olen sitten viime kevään nähnyt hylättyjä maskeja joka paikassa.

Vierailija
13/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pöljä niitä sinne asfaltille heittää? Maski otetaan pois, taitellaan nätisti kasaan (ne nauhat sitoo sen hyvin, kun vain kiepsauttaa pari kertaa ympäri) ja pistetään taskuun, mielellään vielä ensin erityiseen pussiin, jollei ole roskista siinä lähettyvillä. Meillä on kotona takka, sinne ne heitetään siinä vaiheessa kun liekki palaa hehkuvien hiilien päällä sinisenä, eli kuumimmillaan. Jo vain häviää virukset. Ja se pussi menee muutaman käyttökerran jälkeen polttoroskiin (täällä Lahessa ainakin on järjestetty poltettavan jätteen keräys).

Vierailija
14/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään vaan ymmärrä maskeja. Kuukausienkaan jälkeen ei mistään maailman maasta ole saatu dataa, joka osoittaisi niistä olevan hyötyä / puoltaisi niiden käyttöä, samalla kuitenkin maskeista on tullut ihmisten mielissä jo itsestäänselvyys. En ymmärrä! Siis pitävätkö ihmiset maskeja jotenkin niin kivana, että niitä halutaan pitää, vaikka ne eivät ainakaan koronatartuntoihin vaikuta millään tavalla? Vai onko kyse enemmän siitä, että maski on jonkinlainen turvariepu? Siis tätä että kun mulla nyt on tää maski niin teen asiat oikein ja taistelen koronaa vastaan tms, eikä ajattelu jotenkin edes yllä/etene sille tasolle, että miettisi että onko tässä hei mitään järkeä?

Vierailija
15/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi, eiköhän ole nyt isompiakin huolia murehdittavana. Hiilipäästöt on nyt laskeneet, joten viherhöperöt on nyt saaneet sen mitä halusivat, joten nyt TURPA KIINNI.

Hiilipäästöt ovat laskeneet just maskien takia. Ihmiset eivät hengitä maskin takaa niin paljon hiilidioksidia ulos.

Vierailija
16/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS GRETA!

Vierailija
17/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap. Roskaaminen ei liity maskeihin vaan niihin idiootteihin joiden moraalissa on iso aukko

Vierailija
18/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jotkut pöntöt valittavat koiran jätöksistä :)

Vierailija
19/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään vaan ymmärrä maskeja. Kuukausienkaan jälkeen ei mistään maailman maasta ole saatu dataa, joka osoittaisi niistä olevan hyötyä / puoltaisi niiden käyttöä, samalla kuitenkin maskeista on tullut ihmisten mielissä jo itsestäänselvyys. En ymmärrä! Siis pitävätkö ihmiset maskeja jotenkin niin kivana, että niitä halutaan pitää, vaikka ne eivät ainakaan koronatartuntoihin vaikuta millään tavalla? Vai onko kyse enemmän siitä, että maski on jonkinlainen turvariepu? Siis tätä että kun mulla nyt on tää maski niin teen asiat oikein ja taistelen koronaa vastaan tms, eikä ajattelu jotenkin edes yllä/etene sille tasolle, että miettisi että onko tässä hei mitään järkeä?

Mulle tulee mieleen jonkinlainen analogia vaikka luontaistuotteisiin. Siis että luetaan purnukan kyljestä, että mustikkauute auttaa silmiin, ja sitten tyytyväisenä syödään mustikkauutetta (ehkä) sisältäviä tabletteja ja ajatellaan, että minäpäs olen fiksu ja suojelen näköäni kun syön tätä mustikkauutettani ja kavereillekin puhutaan että kun isälle ja äidille tuli ikänäköä jo nelikymppisenä niin minä otin tämän mustikkauutteen käyttöön kun minä en ainakaan lukulaseja vielä halua jne..Todellisuudessa mustikkauutteella ei tietty ole mitään osoitettua vaikutusta, sitä eivät silmälääkärit suosittele jne, mutta henkilölle riittää se että luontaistuotekaupan mainoslehdykässä lukee että mystikkauute on hyväksi ja hän aidosti kokee olevansa fiksumpia ja terveellinen ja silmistään/näöstään välittävä, kun näitä tabuja kotiin raahaa.

Vierailija
20/36 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi laittaa huolellisesti roskiin. Jos heitetään päin täyttä roska-astiaa niin nehän lentävät tuulen mukaan, kun ovat niin kevyitä

Nimenomaan. Julkisten roskisten pitäisi olla kannellisia, että roskat varmasti pysyisi sisällä.

Aivan kuten kotikyläni s-marketin ja k-marketin roskakorit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi