Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liika shoppailu

Vierailija
26.01.2021 |

Onko muilla tätä, eli pakko tilailla netistä kaikkea... Menee useita satoja kuukaudessa ja aina vannon, että ensi kuussa en osta mitään. Toisaalta saan iloa shoppailusta, toisaalta se kaduttaa ja hävettääkin... Juontaakohan tämä juurensa siihen, kun joskus olin monta vuotta ihan rahaton? Sitten kun sai vakityön, olikin rahaa. Ja nyt jotenkin shoppailee "ennakkoon", jos joutuukin vielä elämään samanlaista pihistelyelämää kuin silloin.
Taloudellisessa mielessä tilanne ei ole katastrofaalinen, koska saan kuitenkin rahaa säästöön joka kuukausi ihan hyvän summan. Ei siis ole luottokortit tapissa eikä mitään osamaksuja. Mutta se katumus vaivaa. Rahaa on siksi, kun ei ole lapsia, autoja tai lemmikkejä. En ole suurituloinen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taidan olla ainoa? 🤪

Ap

Vierailija
2/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sama vika, paketteja tulee joka viikko. Olen jollain tapaa riippuvainen asiasta. Varaa on itselläkin nyt hyväpalkkaisessa työssä mutta välillä harmittaa kun alkaa miettiä niitä summia mitä sinne laittaa. Jollain tapaa olen epävakaa persoona, ehkä täytän jotain tyhjiötä tällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti jo vaihdella verkkokauppoja, kun en kehtaa koko ajan samasta tilata.... Vaikka iloisiahan ne varmaan ovat kanta-asiakkaasta... Nolottaa myös noutaa paketteja... Olenkin alkanut vaihdella noutopistettä. Huoh 🥴

Ap

Vierailija
4/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, nolottaa hakea paketteja jostain ärrältä missä ärrätäti jo mulkoilee että taas toi. Paljon joutuu palauttelemaankin välillä niin sekin nolottaa. Onneksi nykyään on automaatteja missä saa rauhassa asioida.

Vierailija
5/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keksiä harrastus, josta saat tuollaista samanlaista mielihyvää.

Mieti henkisiä syitä tuossa:

-ehkä sulle tulee koko ajan mainoksia (fb, ig, eri sivut), tai luet blogeja tai luet jotain fb-ryhmää tai muuten tulee tarve ostella kaikkea, koska tuntemillasi tai seuraamillasi ihmisillä on noita vaatteita ja tavaroita?

-tai olet vaan pitkästynyt, ja tuo täyttää sen ajanvietteenä?

-saat joistain vaatteista sellaista mielihyvää kun tiedät, että "muillakin on" eli tiedät, että muut voivat pitää sinua tyylikkäänä

Vierailija
6/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt kirppiksillä tai selaatko kirppissivustoja, joista näkee, millaisia jotkut vaatteet ovat sitten, kun niitä on vähän käytetty?

Itseäni ainakin hillitsee juuri halparättien ostamisessa se, kun näkee, että se ei kestä käyttöä. Toisaalta olen taas valmis ostamaan käytettynä hyvälaatuisia, kestäviä vaatteita.

Puhutteleeko sinua tuo puoli asiasta?

Vierailija
7/15 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä keksiä harrastus, josta saat tuollaista samanlaista mielihyvää.

Mieti henkisiä syitä tuossa:

-ehkä sulle tulee koko ajan mainoksia (fb, ig, eri sivut), tai luet blogeja tai luet jotain fb-ryhmää tai muuten tulee tarve ostella kaikkea, koska tuntemillasi tai seuraamillasi ihmisillä on noita vaatteita ja tavaroita?

-tai olet vaan pitkästynyt, ja tuo täyttää sen ajanvietteenä?

-saat joistain vaatteista sellaista mielihyvää kun tiedät, että "muillakin on" eli tiedät, että muut voivat pitää sinua tyylikkäänä

En ole ap vaan toinen kirjoittaja. Minulla se on tosiaan enemmänkin ajanviete ja harrastus, kiva panostaa vaatteisiin ja hankkia aina jotain uutta jonnekin tapahtumaan yms. En seuraa muita ja toivon aina ettei muilla tule vastaan samoja vaatteita. Harvoin pidän muiden tyylistä, omani on paras ja pyrin olemaan persoonallinen.

Vierailija
8/15 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. En oikeastaan osta vaatteita, vaan erilaisia harrastusjuttuja, kuten käsityötarvikkeita tai jotain sisustusjuttuja. Tylsä elämä mulla kyllä on, eli ehkä haen shoppailusta jotain iloa elämään...

Vierailija
9/15 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina päätän, että tuon jutun vielä ostan, sitten riittää ja olen onnellinen. Vaan aina tulee se vielä yksi ja yksi ja...

Youtubea katselen, en lue blogeja. Videoista kyllä valitettavasti "tarttuu" osteltavaa myös.

Ap

Vierailija
10/15 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin tätä ja päädyin ties minne eri riippuvuuksia käsitteleviin artikkeleihin. Taustalla voi olla mm. masennusta. Ostelu aiheuttaa voimakkaan hyvänolontunteen, joka tosin voi myöhemmin muuttua ahdistukseksi ja häpeäksi. Pistää miettimään kyllä.

Ap

Vierailija
11/15 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. En oikeastaan osta vaatteita, vaan erilaisia harrastusjuttuja, kuten käsityötarvikkeita tai jotain sisustusjuttuja. Tylsä elämä mulla kyllä on, eli ehkä haen shoppailusta jotain iloa elämään...

Mä oon huomannut, että mulle käynyt noin kun seuraan fb:n sisustusryhmää. Piristäisi aina niin ostaa ne uudet sohvatyynyt tai maljakko. Ihan huomaamatta siis tulee tarpeita. Ja on siinä sekin, että nautin kyllä noista kauniista asioista. Oon vaan huomannut, että omiin ajatuksiin on luikerrellut tollaista mitä "pitää olla".

Vierailija
12/15 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, auttaisiko sua jos alkaisit sijoittamaan? Mulla oli ihan sama tilanne pari vuotta sitten, ostelin tyhjyyteen ja ihanneminän elämään sopivia asioita. Sitten onneksi havahduin ja aloin sijoittaa rahastoihin. Nyt seuraan innoissani niitä päivittäin ja saan sen hyvän olon sieltä. Plus nyt mulla on säästössä jo 8 000 eur.

Vierailija
13/15 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyllä kehitellä tosiaan muita harrastuksia, joista saisi iloa ja olisivat suht edullisia/ilmaisia. Vaikka uuden kielen opiskelu tai yhden jo opiskelemani kielen kertaaminen. Itseopiskelu netissä ei ole ongelma. Rahaa ei tuohon tarvitsisi laittaa. Myös kävely ja juoksuharrastusta voisi elvyttää.

Ap

Vierailija
14/15 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuohon sijoittamiseen sitten voi jäädä koukkuun? Vähän kuin rahapeleihin.

Ap

Vierailija
15/15 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kannata shopata koko ajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi