Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka on poliittista

Vierailija
25.01.2021 |

Ja aina on ollut. Se tarkoittaa sitä että sillä on väliä ja suuri merkitys mitä syöt ja suuhusi pistät sillä se kertoo muille siitä mitä arvostat, kannatat ja ajattelet. Näin syömäsi ruuan perusteella muut voivat lukea, arvioida, punnita ja tuomita sinut. Siksi kannattaa tarkkaan ensikerralla miettiä mitä aikoo laittaa ruuaksi ja syödä jos ei halua välittää itsestään väärää viestiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen neljännen polven Komukka ja ruoaksi oli paistettua ankkaa mustaherukkakastikkeella, kevätperunoita ja ratatouillea. Olisitko arvannut jos en olisi itse kertonut puoluekantaani...?

Vierailija
2/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen neljännen polven Komukka ja ruoaksi oli paistettua ankkaa mustaherukkakastikkeella, kevätperunoita ja ratatouillea. Olisitko arvannut jos en olisi itse kertonut puoluekantaani...?

Se että syöt ankkaa, lihaa, kertoo että et välitä luonnosta ja eläimistä etkä näe välinpitämättömyydessäsi maapallolle minkäänlaista arvoa. Se että syöt ratatuilea, ranskalaista hienostoruokaa, joka sisältää sipulia, paprikaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa, tomaattia ja valkosipulia, kertoo että olet elitisti ja nautiskelija. Todennäköisesti juot ruuan kanssa kallista punaviiniä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää syön pottuja.

Vierailija
4/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, no nyt mä en voi syödä enää mitään.

Vierailija
5/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kuolla nälkään, sillä jos syön, olen tehnyt väärin jonkun mielestä.

Vierailija
6/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin... ap, et taida oikein ymmärtää politikkaa. Se on yhteiskunnallisia asioita, ei henkilökohtaista statuksen ilmaisua.

Jos et minua usko, katso suomen kielen ylimmän auktoriteetin eli Kielitoimiston sanakirjaselitys politiikalle. Kuten huomaat, kyse ei ole yksilöllisestä imagonrakennuksesta ja kulttuurisesta erottautumisesta - joista sinä puhut aloituksessasi - politiikassa puhutaan yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/politiikka?searchMode=all

Toki ruoka ON poliittista, mutta ei tuossa sinun selittämässäsi merkityksessä.

Politiikkaa ruuassa sen sijaan on sen tuotanto, omavaraisuutta koskevat kysymykset, luonnonsuojelu vs. taloudellinen tehokkuus, eläintensuojelun arvot, sukupuoliroolit liittyen ruuan valmistukseen ja ruokaa koskeviin päätöksiin, elintarviketeollisuus kansantaloudellisena tekijänä ja liiketoimintana...

Vierailija
7/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että syöt ankkaa, lihaa, kertoo että et välitä luonnosta ja eläimistä etkä näe välinpitämättömyydessäsi maapallolle minkäänlaista arvoa. Se että syöt ratatuilea, ranskalaista hienostoruokaa, joka sisältää sipulia, paprikaa, munakoisoa, kesäkurpitsaa, tomaattia ja valkosipulia, kertoo että olet elitisti ja nautiskelija. Todennäköisesti juot ruuan kanssa kallista punaviiniä.

Ap

Sä puhut henkilökohtaisesta imagosta ja sen ilmaisusta.

Vierailija
8/8 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota noin... ap, et taida oikein ymmärtää politikkaa. Se on yhteiskunnallisia asioita, ei henkilökohtaista statuksen ilmaisua.

Jos et minua usko, katso suomen kielen ylimmän auktoriteetin eli Kielitoimiston sanakirjaselitys politiikalle. Kuten huomaat, kyse ei ole yksilöllisestä imagonrakennuksesta ja kulttuurisesta erottautumisesta - joista sinä puhut aloituksessasi - politiikassa puhutaan yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/politiikka?searchMode=all

Toki ruoka ON poliittista, mutta ei tuossa sinun selittämässäsi merkityksessä.

Politiikkaa ruuassa sen sijaan on sen tuotanto, omavaraisuutta koskevat kysymykset, luonnonsuojelu vs. taloudellinen tehokkuus, eläintensuojelun arvot, sukupuoliroolit liittyen ruuan valmistukseen ja ruokaa koskeviin päätöksiin, elintarviketeollisuus kansantaloudellisena tekijänä ja liiketoimintana...

tämä!

YTM