Ratkaisu koronan taltuttamiseen ja hiipumiseen - FF2P-maskit
Jos nämä nyt kerran suojaavat lähes täydellisesti niin määrätään nämä maskit pakollisiksi kaikille. Siihenhän se sitten laantuu korona kun nämä ovat kerran niin tehokkaita maskeja kuten on esitetty.
Kommentit (20)
Niitä ei riitä nykytuotannolla kaikille.
Miksei samantien kaasunaamari ja suojapuku?
Maskit saa jokainen tyäntää sinne minne aurinko ei paista! :)
Siinä on se ongelma, että THL on päättänyt teollisuuden ja rakennusalan tarvitsevan kipeämmin ffp2 suojamaskeja kuin kansalaisten. Muuten ei teollisuus ja rakentaminen pyöri, kun niissä tehdään töitä joissa on ennenkin käytetty suojamaskeja.
"Muissa kuin lyhytkestoisissa tilanteissa, joissa turvavälejä ei pystytä säilyttämään, pitäisi mahdollisimman monella olla suu-nenäsuojain tai muu kasvomaski.
Kankaiset kasvomaskit ja kuitumateriaalista tehdyt kertakäyttömaskit toimivat näissä tilanteissa hyvin. FFP-luokan hengityksensuojaimia ei suositella yleisesti käytettäväksi tällaisissa tilanteissa. Niiden riittävyys tulee varmistaa työtehtäviin, joissa niitä ehdottomasti tarvitaan. Tarvetta suojautua ilmassa leijuvilta, työhön liittyviltä haitallisilta epäpuhtauksilta on esimerkiksi teollisuudessa ja rakentamisessa."
https://hyvatyo.ttl.fi/koronavirus/ohje-suu-ja-nenasuojus
Itse siirryin käyttämään ffp2 maskeja tungoksissa jo syksyllä, ja ostin niitä äskettäin vielä Prisman verkkokaupasta alennusmyynnistä vain viitisen euroa 10 kpl. Valitettavasti ne on jo myyty sieltäkin loppuun. Olisin muuten ostanut vielä lisää, kun massarokotukset koko ajan siirtyvät ja siirtyvät.
Suojaa ja suojaa, väärinkäytettynä ne voi suojata jopa huonommin kuin nämä kirurgin maskit.
- niitä ei riitä kaikille
. maksavat liika
Mulla on muutenkin happivajetta aiheuttava sairaus, ostin vahingossa noita ffp2 maskeja ja ei mennyt kuin vartti niin alkoi valopallot silmissä pyöriä. En käytä vaikka kuinka pakko tulisi, rakastan aivojani sen verta paljon.
Saksassahan nuo on jo pakollisia eli kääntäen sanottuna; esim. kangasmaskit ovat kiellettyjä, koska ne ovat hengenvaarallisia.
Tunnetko olosi, sinä, joka olet jo viikkoja kulkenut rätti naamassa, yhtään tyhmäksi?
Uskon, että korona on vaarallinen vasta siinä vaiheessa kun päätäjät sulkevat kaiken matkustusliikenteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutenkin happivajetta aiheuttava sairaus, ostin vahingossa noita ffp2 maskeja ja ei mennyt kuin vartti niin alkoi valopallot silmissä pyöriä. En käytä vaikka kuinka pakko tulisi, rakastan aivojani sen verta paljon.
Niitä on kahdenlaisia, venttiilillä ja ilman. Pitää ottaa se venttiilillinen jos pitempään käyttää.
Miksi noita ulkomaanlentoja ei voi lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on kahdenlaisia, venttiilillä ja ilman. Pitää ottaa se venttiilillinen jos pitempään käyttää.
Saksassa ei saa käyttää sitä mallia, jossa venttiili.
😂😂😂 sorry, ei mahda mitään, naurattaa koko homma
Itse suosin pe-nis-naamiota.
P.s käyttäkää ihmiset maskeja!
Vierailija kirjoitti:
Ai miksikö? Millä hlvtillä minä palaisin Suomeen Etelä-Afrikasta ensi kuun lopussa. Autollako.
Mitä mitä? Eikös nämä nykymaskit olleetkaan ratkaisu kaikkeen? Entäs sitten kun tulee superturbomutaatio viruksesta? Pitääkö laittaa kaasunaamari? Ja entäs sen jälkeen?
Minun yksinkertainen ohje on, että unohdetaan koko korona. Ei se ole Suomessa levinnyt missään vaiheessa, vaikka on eletty kuin pellossa ilman mitään rajoituksia. Täällä on harva asustus ja ihmiset pitävät väliä. Ei siis mitään huolta ja nuo puheet ulkonaliikkumiskielloista sun muista isojen maiden matkimisista ovat niin absurdeja ja älyttömiä, että ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
Katsokaan Suomen tilastoja koronasta. Eikö noita päättäjiä yhtään hävetä päästää suustaan jotain tuollaista? Joissain maissa korona on oikea ongelma ja niitä varmaan vähän sapettaa, kun Suomi, missä ei koronaa ei käytännössä edes ole, vetää jotain hirveää paniikkilinjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksikö? Millä hlvtillä minä palaisin Suomeen Etelä-Afrikasta ensi kuun lopussa. Autollako.
No jos on niin tyhmä, että sinne lähtee, niin voi tulla uimalla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä? Eikös nämä nykymaskit olleetkaan ratkaisu kaikkeen? Entäs sitten kun tulee superturbomutaatio viruksesta? Pitääkö laittaa kaasunaamari? Ja entäs sen jälkeen?
Minun yksinkertainen ohje on, että unohdetaan koko korona. Ei se ole Suomessa levinnyt missään vaiheessa, vaikka on eletty kuin pellossa ilman mitään rajoituksia. Täällä on harva asustus ja ihmiset pitävät väliä. Ei siis mitään huolta ja nuo puheet ulkonaliikkumiskielloista sun muista isojen maiden matkimisista ovat niin absurdeja ja älyttömiä, että ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
Katsokaan Suomen tilastoja koronasta. Eikö noita päättäjiä yhtään hävetä päästää suustaan jotain tuollaista? Joissain maissa korona on oikea ongelma ja niitä varmaan vähän sapettaa, kun Suomi, missä ei koronaa ei käytännössä edes ole, vetää jotain hirveää paniikkilinjaa.
Ei se korona ole missään maassa oikea ongelma. Oikeasti. Ota taskulaskin käteen ja laske jokaisen maan (jonka haluat) koronaan kuolleeksi merkityt suhteessa valtion asukaslukuun. Sitten tsekkaa montako ihmistä kyseisessä maassa kuolee vuosittain muutenkin. Tämän jälkeen ymmärrät, että kyseessä on pelkkä kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on niin tyhmä, että sinne lähtee, niin voi tulla uimalla takaisin.
Tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuparimaski
Mullapas on platinamaski. Kaks.
Jos tämä olisi keino niin määräisin heti ne pakollisiksi kaikille!