Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilainen käsitys ystävyydestä

Tiuku
25.01.2021 |

Onko muilla kokemuksia siitä, että teillä on ystävä, jonka kanssa koette ystävyytenne eri tavoilla?

Itselläni on ystävä, kenen kanssa on mukavaa viettää aikaa ja keskustelut sujuvat mukavasti. Ystävystyimme oltuamme samassa työpaikassa ja hän on minua muutaman vuoden nuorempi. Olemme melko erilaisissa elämäntilanteissa ja olen vähitellen alkanut kokemaan jotkut asiat ja tilanteet eri tavoilla.

Hän puhuu usein, että olisi mukavaa mennä joskus yhdessä ulkomaille tai jonnekin reissuun. Hänen kanssaan on mukavaa viettää aikaa, esim. kahvilla tai elokuvaa katsoen. En kuitenkaan koe, että juuri hänen kanssaan haluaisin lähteä minnekään reissuun. Hän usein ehdottaa jotain tällaista, mutta itse jotenkin aina kierrän tilanteen sanomalla että katsotaan joskus tai vastaavaa. Minulla on eri ystävät, joiden kanssa mieluummin reissaan. Tuntuukin, että hän kokee ehkä ystävyytemme syvemmin kuin minä. Olen miettinyt syytä tähän ja luulen, että hän saa minulta enemmän energiaa kuin minä häneltä. Taidan olla ehkä tietynlainen isosiskohahmo hänelle, sillä hän on ainoa lapsi.

Olen luonteeltani ystävällinen, enkä halua konflikteja kenenkään kanssa, sillä mielestäni kaikki ystävät ovat arvokkaita. Mietinkin, onko teillä muilla vastaavanlaista kokemusta? MIten tällaisissa tilanteissa kannattaisi menetellä loukkaamatta ketään?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en reissaa ystävien kanssa vaikka minulla hyviä ystäviä onkin. Jotenkin matka on niin intiimi etten jaksa olla kenenkään kanssa monta päivää ja yötä samassa tilassa. Helposti kiristyisi välitkin kun mietitään minnen mennään ja milloin. En keksi puhuttavaa moneksi päiväksi ja en jaksa kuunnella kenenkään juttuja monta päivää. Minulle matkat on kumppanin kanssa.

Vierailija
22/22 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo lause tosiaan oli typerä ja siitä näki kuinka ap pitää itseään toista parempana ja fiksumpana ihmisenä"

Minä en nähnyt asiaa noin. Minusta se kuvastaa enemmän sitä ystävyys-suhteen laatua eli että on itse enemmän se osapuoli joka tukee, kuuntelee ja neuvoo jne. On ikäänkuin sellainen isosisko. Toiselle tärkeä mutta koska itse saa vähemmän, niin ei koe samalla tavalla läheiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi