Maskittomat!
Kuinka "uskallette" kulkea kaupoilla ym ilman maskia? Katsoin eilen kaupassa kadehtivana maskittomia kasvoja. Itsellä vielä oli maski, mutta seuraavalla kauppareissulla jätän laittamatta. Se hyödytön kapistus, joka aiheuttaa minulle pahoinvointia.
Kommentit (18)
Maski on käyttäjälleen nimenomaan vaarallinen ja heikentää immuniteettia. Lisäksi happivaje on aivoille tuhoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Maski on käyttäjälleen nimenomaan vaarallinen ja heikentää immuniteettia. Lisäksi happivaje on aivoille tuhoisaa.
Niin! Ja ne kerrat kun olen maskia käyttänyt niin olen mm nykäissyt sitä käsin, vaikka tiedän ettei niin saisi tehdä.
Toivottavasti kukaan ketä olen maski naamalla katsellut ei ole tulkinnut väärin mulkoiluani. Olen ainoastaan kateellisena katsonut että minäkin jätän maskin pois!
Kun olet ollut kolme kertaa liikkeellä ilman maskia, etkä ole sairastunut, et pelkää enää sairastuvasi koko ajan. Tilalle tulee terve itsesuojeluvaisto, joka estää sinua menemästä erilaisiin tilanteisiin.
En kyllä suosittele jättämään maskia pois julkisissa liikennevälineissä, ostoskeskuksissa tai muissa ruuhkaisissa tilanteissa. Itse en sellaisiin mene lainkaan.
Mä olen sairastanut sen, joten nykytiedon mukaan 6-8kk olen immuuni ja en siis voi myöskään sairastuttaa muita.
En koe, että kukaan olisi mulkoillut sen kummemmin kuin ennenkään. Pääsääntöisesti suomalaiset keskittyvät omiin asioihinsa. Päässään voi jokainen ajatella mitä haluaa.
Punkkarina olen jo tottunut, että ihmiset pällistelevät. Ei siinä yksi syy muiden päällä paina. :D
Luulis että tartuntoja olis jo rutkasti vähemmän kun ainakin täällä päin Suomea lähes kaikki käyttää maskeja. Eli en oikein jaksa uskoa sen tehoon. Käytän juuri siksi että säästyy äkäisiltä katseilta.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet ollut kolme kertaa liikkeellä ilman maskia, etkä ole sairastunut, et pelkää enää sairastuvasi koko ajan. Tilalle tulee terve itsesuojeluvaisto, joka estää sinua menemästä erilaisiin tilanteisiin.
En kyllä suosittele jättämään maskia pois julkisissa liikennevälineissä, ostoskeskuksissa tai muissa ruuhkaisissa tilanteissa. Itse en sellaisiin mene lainkaan.
Mutta ongelma ei ole se, että pelkäisin sairastuvani..
Mitä sitten pelkäät? Kukaan ei ole huomauttanut minulle maskittomuudestani kertaakaan.
Enpä ole huomannut, että kukaan olisi mulkoillut mitenkään erikoisesti, kun välillä on maski unohtunut esim kauppareissulta. Taitaa tuo tuijottelu olla ihan huonoitsetuntoisissa päissänne.
Niin sehän on fakta, että suurin osa ihmisistä käyttää maskia ryhmäpaineesta (minäkin). Se on vaan muodon vuoksi naamalla ja se on se mikä siellä auton hanskalokerossa lojuu. Hyvin harvat käyttää sitä oikeaoppisesti. Ja voin sanoa, että niitä kestomaskejakaan ei pestä, kuten kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pelkäät? Kukaan ei ole huomauttanut minulle maskittomuudestani kertaakaan.
En edes tiedä. Joka paikassa näyttää olevan liput ja laput kuinka suositellaan tai jopa vahvasti suositellaan maskien käyttöä.
Mun mielestä on helpompi välttää tilanteita kuin alkaa pelleillä maskejen kanssa.
Asiointini kestää ehkä 5 min kun käyn automaatista noukkimassa pakettini. Kauppa tuo ruokaostokset kotiin, avaan oven ja väistän metrin päähän kun laatikot lasketaan eteiseen. Tässähän on kohta vuosi kun ei ole tavinnut käydä paikanpäällä missään asioilla :) Tai no, kävin alkusyksystä Alkossa.
Kesällä olin Hki-Vantaan lähtöaulassa kymmenien ihmisten kanssa ja olin ainoa maskiton.
En voinut käsittää ihmisten lammasmaisuutta ja rohkeuden puutetta. Maskeja käytetään kyseenalaistamatta ja kuvitellaan, että niistä olisi jotain hyötyä, vaikka kymmenet tutkimukset osoittavat niiden hyödyttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä. Joka paikassa näyttää olevan liput ja laput kuinka suositellaan tai jopa vahvasti suositellaan maskien käyttöä.
Siinä vaiheessa, kun kauppa, kampaaja tms. VAATII sinulta maskia, päätät laitatko maskin vai jätätkö menemättä. Kun kävin kampaajalla, hän edellytti maskia, en viitsinyt lähteä pois. Hierojalle en menisi, jos siellä olisi käytettävä maskia. Lääkäriin ja apteekkiin on pakko mennä, jos on tarve, joten maski naamalle silloin.
Missä näitä maskiraivoajia ja tuijottelijoita oikein on? Itse oon koko korona-ajan kulkenut ilman maskia joka paikassa eikä mulle ole koskaan tultu sanomaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Missä näitä maskiraivoajia ja tuijottelijoita oikein on? Itse oon koko korona-ajan kulkenut ilman maskia joka paikassa eikä mulle ole koskaan tultu sanomaan mitään.
Raivoajia en ole nähnyt, mutta maskipäisiä mulkoilijoita kylläkin ja niitä, jotka tulevat kassajonossa ihan iholle ja tökitään kärryillä selkään, kuin angstaamalla, että "sinulla ei ole maskia, minä tulen ihan kiinni". Olen sanonutkin, että pidä turvaväli, ei tuo maski hyödytä.
Lisäksi vielä että en koe uhkana koronaa, vaan nämä ilkeästi kyttäävät maskinaamat, jotka pelkäävät paljaita kasvoja