Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kaikille, jotka tiedätte ärtyvän suolen oireyhtymästä

Vierailija
24.01.2021 |

Mikä sellainen hedelmä sopisi ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsiville, joka olisi helppo ottaa mukaan ja joko syödä sellaisenaan tai jonka kuorminen olisi siistiä ja vaivatonta. (Vähän niin kuin omenan voi ottaa mukaan ja rouskuttaa silloin kuin haluaa.) Ei kuitenkaan banaani eikä mikään hankalasti kuorittava sitrushedelmä niin kuin appelsiini. Onko mitään muita kuin pienemmät ja helpommin kuorittavat sitrukset kuten satsuma? Tavoitteena siis löytää hedelmä, joka ei aiheuttaisi vatsavaivoja ja jonka voisi syödä vaikka päivittäin reissun päällä niin, ettei kädet likaannu kuorimisesta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleet valmiiksi huuhdottuina rasiassa?

Vierailija
2/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi papaija? Klementiinin ja banaanin mainitsitkin jo. Mikään tosi makea tai hapan hedelmä ei yleensä käy ainakaan mulle.

Vierailija
4/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla reunaehdoilla ei löydy mitään. Banaani on helpoin. Omena tietysti helppo kuskata mukana, mutta sehän ei sovi ibs-vatsalle.

Vierailija
5/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolesta en tiedä, mutta olen ihan muuten vain ärtynyt. Itse asiassa sangen vittuuntunut ja purankin sen sitten teihin!!

Vierailija
6/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla reunaehdoilla ei löydy mitään. Banaani on helpoin. Omena tietysti helppo kuskata mukana, mutta sehän ei sovi ibs-vatsalle.

Näin vähän pelkäsinkin.  :-/

Kiitos vastauksista.

Vierailija
7/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolesta en tiedä, mutta olen ihan muuten vain ärtynyt. Itse asiassa sangen vittuuntunut ja purankin sen sitten teihin!!

JaXuhali

Vierailija
8/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kuivatetut mustikat pussissa voivat sopia vatsalle. Niitä on kaupassa.

Vierailija
9/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi papaija? Klementiinin ja banaanin mainitsitkin jo. Mikään tosi makea tai hapan hedelmä ei yleensä käy ainakaan mulle.

muuntogeeninen papaija ei koskaan.

Vierailija
10/10 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinirypäleet valmiiksi huuhdottuina rasiassa?

vain luomuna muutama.

https://yle.fi/uutiset/3-10585879