Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempi runebergintorttusi

Vierailija
24.01.2021 |

Keskustelua runebergintortuista. Mikä on lempi torttusi? Vois listata myös vähiten pitämäsi.
Oma lempi runebergini on rostenin valmistama, vähiten on lidlin deluxe.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon torttu on paras.<3

Vierailija
2/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myös tänä vuonna Rostenin, oli kyllä hyvä eikä yhtään kuiva. En taida selvitä tänä vuonna yhdellä paketilla. Laskiaispullatkin syömättä vielä.

Huonointa en muista. Kyllä ne kaikki ovat alas menneet. Kuivuus on pahinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen vaimoni kysyi tänään kaupassa, että milloin on jälleen runebergintortun päivä. 😊

Vierailija
4/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä hotelli ST Georgen Bakeryn torttu on vertaansa vailla. Ihana.

Vierailija
5/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satumaista

Vierailija
6/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne on kamalia kaikki.

Vierailija
7/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin

Vierailija
8/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tekemät ovat parhaita, koska niissä ei ole mitään ällöttävää karvasmanteliöljyä tai punssia tai mitään vastaavaa kostukkeena. Ei ne ehkä sitten ole ihan oikeaoppisia Runebergin torttuja, mutta mulle kelpaa.

Vierailija
9/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just ostin lidlin deluxe runabergin tortun ja ei kyllä maistu runabergin tortukta yhtään.

Vierailija
10/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin leivonnaisissa on E1520. NYT ei kannata sellaisia suuhunsa pistää. Pakastakaa ja syökää vaikka vuoden päästä, jos hyvin sattuu:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/9f00a76d-8e4d-4e3c-a77f-da8a4d3f…

Vierailija
11/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekemät!

Vierailija
12/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se melkoinen Runeberg olet

Vierailija
13/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne on kamalia kaikki.

e1520 runebergin torttu

hakuun tuo, niin syykin selviää:-D

Vierailija
14/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian pakarin tai fazerin! Heti vaikuttaa laatuun, jos on aitoja aineksia eikä pelkkiä aromeita tai loputonta listaa erilaisia lisäaineita.

Vierailija
15/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai paskatorttu vai? No hyhhyh. ;O

Vierailija
16/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanatorttu.

Vierailija
17/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään eniten itse tekemistäni tortuista. No, toki siinä on se, että mulla ei ole asiaankuuluvaa vuokaa, vaan teen muffinssivuokiin, joten ovat matalampia kuin tavalliset, mutta maku on kohdallaan! Käytän punssia kostuttamiseen. Kyllä kaupoista ja kahviloistakin saa hyviä torttuja, mutta mulle ei jää mieleen, mikä mikäkin on, niin en osaa ostaa sitten seuraavalla kerralla samaa.

Keskeisimmät mokat kaupallisissa tortuissa on liika kosteus, liika kuivuus, kostutuksessa maistuu rommiAROMI, liian vaalea sisältä.

Vierailija
18/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonointa en muista.

Minä muistan: Laitilan Leipä. Kammottava kitkerä ja soodamainen maku, tahmea rakenne.

Leivon leipomon tortun pystyy syömään, mutta se ei muistuta runebergintorttua vaan kardemummalla maustettua sokerikakkua. Sekä maku että rakenne on väärä. Sama vaivaa monia muitakin torttuja, ovat sinänsä ihan ok mutta eri leivonnainen, eli sisältävät paljon esim. jotain sitrusmakua.

Delice Plus ja Lidl Deluxe ovat liian makeita.

Porilainen Sarpi on tehnyt omaan makuuni parhaat tortut, mutta se on sattumaa, saako niitä täältä Tampereelta ostettua.

Vierailija
19/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty on paras. Kaupoissa myytävät on kaikki omaan mieltymykseen pahoja (karvasmantelia, punssia tai muuten ällöttävän lötköjä).

Vierailija
20/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonointa en muista.

Minä muistan: Laitilan Leipä. Kammottava kitkerä ja soodamainen maku, tahmea rakenne.

Leivon leipomon tortun pystyy syömään, mutta se ei muistuta runebergintorttua vaan kardemummalla maustettua sokerikakkua. Sekä maku että rakenne on väärä. Sama vaivaa monia muitakin torttuja, ovat sinänsä ihan ok mutta eri leivonnainen, eli sisältävät paljon esim. jotain sitrusmakua.

Delice Plus ja Lidl Deluxe ovat liian makeita.

Porilainen Sarpi on tehnyt omaan makuuni parhaat tortut, mutta se on sattumaa, saako niitä täältä Tampereelta ostettua.

Tässä oli paremmin kuvattu se, mitä tarkoitin, kun sanoin, että torttu on liian vaalea sisältä – se on siis kuin eri leivos.

nro 18

(Ps. Tämä on TÄRKEÄ aihe!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi