Oletko saanut koronan? Miltä tuntuu?
Miltä koronan sairastaminen tuntui, verrattuna flunssaan tai influenssaan? Vai oletko jopa saanut sen viruksen, mutta ollut oireeton niin, ettet olisi tiennyt koko tartunnasta ilman testissä käyntiä.
Kommentit (31)
Kertokaa nyt niitä koronatautikokemuksianne.
Minulla oireina oli lievä nuha. Myös uloste oli löysää (siinä oli kellertäviä pilkkuja)
Sairastin Koronan kesäkuussa 2020
Kertokaa lisää, myös taudin kestosta ja toipumisestanne.
Sairastin Maaliskuussa. Päivän olin pökerryksissä. Todella heikkona. Päätä särki ja semmoinen puutunut olo ja huimaus. Vaikea kuvata. Se meni sillä ohi. Influenssa ja kova kuume on ainakin minulla paljon rajumpi ja kestää viikon kaksi.
Täällä tuskin kirjoittelee ne jotka on saaneet vakavia oikeita. Koronaan kuolleet nyt ei ainakaan varmasti kirjoittele.
Maaliskuussa 2020 ilmeisesti sairastin sen, tosin varmuutta ei ole kun silloin ei tavikset päässyt testiin. Oli kuumetta ja kuivaa yskää, päänsärky oli aivan uskomaton ja välillä tuntui siltä kuin joku istuisi keuhkojen päällä eikä saisi kunnolla happea. Tosin myöhemmin on tullut pohdittua että tuo ajoittainen vaikeus hengittämissä on saattanut olla myös psykosomaattista. Ylipäänsä olin todella voimaton ja väsynyt, koiran ulkoiluttaminen yksin asuvana oli suurta ponnistelua vaativaa. Sain tartunnan todennäköisesti kampukselta, oireet kun alkoi viitisen päivää etäopiskeluun siirtymisen jälkeen. Kipeä taisin olla myös sen n.5 päivää, joskin yskä jatkui siitä vielä pidempään. 1-1.5kk ajan hengästyin tavallista nopeammin rasituksesta, mitä mulle harvoin tapahtuu "normi" sairastumisen/flunssan yhteydessä, mutta tiedä sitten. Influenssaa ei ole ollut niin siihen en osaa verrata
Olen sairastanut normi-koronan melkein vuosi sitten. Lievä.
Sanoisin että joku keuhkoputkentulehdus pikanttina mausteena noroa ja haju-/makuaistin katoamista sekä kitkeränä jälkilemahduksena hengitysvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut normi-koronan melkein vuosi sitten. Lievä.
Sanoisin että joku keuhkoputkentulehdus pikanttina mausteena noroa ja haju-/makuaistin katoamista sekä kitkeränä jälkilemahduksena hengitysvaikeuksia.
Mainittakoon että nämä hengitysvaikeudet kestivät koko sen 3vk ja keuhkojen palautuminen arviolta 4kk. Yhden kerran kunto meinasi romahtaa.
Tää on kyllä aika hassua kun musta tuntuu että aika moni sairasti sen silloin vuosi sitten maaliskuussa. Oisko se nyt sitten kuitenkin levinnyt silloin vähän rivakampaa tahtia kun ei käytetty maskeja jne.
Mä itse sairastuin maaliskuun puolivälissä ja ei testattu.
Oireena kuume, yskä, kurkkukipu, todella paha olo, kivut rintakehällä ja kyljissä. hengitysvaikeudet sekä kolmen viikon keltainen ripuli ja sitten lopulta sappihapon värinen myrkynvihreä ripuli. Syödä ei voinut mitään kahteen viikkoon ja sitten vähitellen aivan jotain pientä nestemäistä. Kahvista tuli ripuli heti, se piti lopettaa.
Hengissä pysyin kuitenkin ja toivon että se tosiaan oli korona ja nyt olisin immuuni..toivon näin.
Olen 32 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä aika hassua kun musta tuntuu että aika moni sairasti sen silloin vuosi sitten maaliskuussa. Oisko se nyt sitten kuitenkin levinnyt silloin vähän rivakampaa tahtia kun ei käytetty maskeja jne.
Oireena kuume, yskä, kurkkukipu, todella paha olo, kivut rintakehällä ja kyljissä. hengitysvaikeudet sekä kolmen viikon keltainen ripuli ja sitten lopulta sappihapon värinen myrkynvihreä ripuli. Syödä ei voinut mitään kahteen viikkoon ja sitten vähitellen aivan jotain pientä nestemäistä. Kahvista tuli ripuli heti, se piti lopettaa.
Hengissä pysyin kuitenkin ja toivon että se tosiaan oli korona ja nyt olisin immuuni..toivon näin.
Olen 32 vuotias.
Pystytkö menemään testiin, jossa näkisi oliko sinulla korona?
Jaa, on voinut olla en tiedä koska en mene testeihin kun en ole koronauskovainen. Luonnossakin vahvat selviää muut ei, sillä mennään.
Itsellä ei ole tietääkseni ollut, mutta lähipiirissä todettiin perheellä. Heillä kahdella oli viikon ajan normaalin flunssan kaltaisia oireita ja kahdelle ei tullut mitään.
Tutulla oli nuha ei muuta. Lähipiiriin ei onneksi kuulu näitä korona-uskovaisia enempää
Vierailija kirjoitti:
Jaa, on voinut olla en tiedä koska en mene testeihin kun en ole koronauskovainen. Luonnossakin vahvat selviää muut ei, sillä mennään.
Haluat että heikot kuolee, joten levitit innoissasi muille? Tosi lähimmäisenrakastavaa...
Vierailija kirjoitti:
Tutulla oli nuha ei muuta. Lähipiiriin ei onneksi kuulu näitä korona-uskovaisia enempää
Ei tässä koronauskovaisuudesta nyt puhuta. Vaan siitä, millaisia oireita sulla koronan läpikäyneellä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 vuotias.
Pystytkö menemään testiin, jossa näkisi oliko sinulla korona?
Voi olla ettei enää näy vasta-aine-testissä :/ On puhuttu et vasta-aineet säilyis max. puolisen vuotta. Toivottavasti tämä tieto on väärä ja immuniteettiä olis pidempään.
Luultavammin sairastettu viime vuoden alussa. Aikana kun koronaa ei mukamas vielä ollut. Järkyttävät lihasjumit, kuiva kivulias yskä, limaa silti kurkku täys, mitään vaan ei irronnut. Ärsyttävä 37.5-37.8 lämpö. Mitään ei jaksanut, hengittäminen oli raskasta. Päänsärky ja makuaistissa vikaa. Jälkioireina oli useita kuukausia kestänyt painon tunne rinnalla, lihaskivut ja hengitysvaikeudet. Edelleen jäljellä aaltoilevat hengitysvaikeudet.
Kaikkihan me olemme sen saaneet, kun siitä koko ajan puhummekin. Korona on vaikuttanut kaikkiin tasapuolisesti, mutta joihinkin tasapuolisemmin kuin muihin.
Mulla oli helmikuun lopussa viime vuonna. Järkyttävä särky ja kuume, voimattomuus, päänsärky, silmien särky, hengitysvaikeudet, ripuli jne. Toivuin pahimmasta, ja töissä olen ollut.
Oireet eivät ole poistuneet kokonaisuudessaan missään vaiheessa, tulee aina muutama viikko kun särkee hulluna, väsyttää pohjattomasti, lämpöä mulla on ollut lähes tulkoon koko ajan 37.4, siis siitä helmikuusta lähtien.
Edelleen vedän astmalääkettä öisin kun ei pysty hengittämään.
Osalle ei tule mitään toinen kuolee