Onko teiltä poistettu kaikki viisaudenhampaat?
Kommentit (31)
Kaikki poistettu, koska rupesivat työntämään hampaita vinoon.
Saako sen mistään selville onko poistettu 3 vai 4 hammasta, sen tiedän varmuudella että 90-luvulla poistettiin yksi hammas ja 2010 luvulla kaksi hammasta.
Ei ole poistettu yhtään. Ei ole ollut aiheellista.
Kaikki neljä on poistettu. Yksi oli kasvanut 90 astetta väärään suuntaan eli poskea kohden. Juuret oli kyllä suorassa. Yksi hammas jouduttiin murjomaan neljään osaan ennen kuin irtosi. Onneksi ei enää yhtään tule tilalle.
2/4 poistettu. Loput poistetaan jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vain kaksi on poistettu. Alaleuassa mahtuvat olemaan hammaslääkärien mukaan. Ovat puhjenneet ja siellä ne vaan olla nököttävät joukon jatkona.
"Olla nököttävät joukon jatkona" Suloisesti sanottu🤗
Poistettiin kahteen otteeseen, ensin toiselta puolelta kaksi, sitten toiselta ala-viisaudenhammas. Ylhäällä ollut ei ollut puhjennut, nyt se on mutta ei ole aiheuttanut harmia, ja toivon ettei aiheutakaan.
Ala-viisaudenhampaat olivat siis tulehtuneet pariin otteeseen niin päädyttiin poistoon.
Mulla oli ihana tyyppi poistamassa ne. Suukirurgi. Niin miellyttävä kaveri kuin voi olla. Ei pelottanut vaikka yleensä itken hammaslääkärissä. Juuret olivat niin käyrät kuin voi olla ja niin vähän oli puhjennut ne hampaat, että piti leikata suorilta. Siis se mies poisti jokaisen hampaan MINUUTISSA. Eikä ollut oikeastaan mitään kipuja operaation jälkeen, jäi panacodit syömättä.
Tämä tosiaan Tampereella. Olin tosi iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 4 leikattiin kolmikymppisenä vuoden sisään.
Jokaisesta poistosta tuli pahoja jälkikomplikaatioita. Aivan kamala kokemus, hoitakaa ne viisurit hittoon yksityisellä heti kun olette parikymppisiä. Purenta hakee paikkaansa vielä parin vuoden jälkeen tuosta leikkausmaratonista ja kasvoihin jäi vasemmalle puolelle tunnoton kohta mikä ei varmaan ikinä palaudu normaaliksi :(
Joo. Minulta poistettiin kolme parikymppisenä. Yhdellä kerralla lähti kaksi, kun hammaslääkäri tuumasi että samapa ne on ottaa kerralla, kun hyvin lähtee. Poistopäivänä särki ja turvotti. Olin jo seuraavana päivänä lähes ok. Parin päivän päästä ei mitään.
Viimeinen sitten leikattiin kolmikymppisenä eikä mennyt ihan yhtä hyvin eikä kivuttomasti. Toipuminen oli todella hidasta, hyytymä ei pystynyt paikoillaan, kuumeilin, kipuja oli vielä lähes vuosi poiston jälkeen. Olin useampaan kertaan yhteydessä hammaslääkäriin ja otettiin uudet röntgenkuvatkin. En tajua miten voi mennä noin vaikeaksi, vaikka leikkaus itsessään sujui hyvin ja nopeasti.
Kaikki neljä vietiin kerralla. Päällisin puolin niissä ei ollut vikaa, mutta kun nelikymppisenä menin hammaslääkärille kysymään omituisesta, satunnaisesta mädän hajusta, tutkittiin hampaat tarkemmin ja löydettiin kolmen viisurin alta paise. :(
Hammaslääkärikauhuni vuoksi menin leukakirugille, sain rauhoittavan lääkkeen suoneen ja viis veisasin koko operaatiosta. Yksi viisuri oli jouduttu kaivamaan palasina ylös, mutta silti en saanut kipua, turvotusta, verenvuotoa tai mustelmia.
Kaikki viisaudenhampaat on poistettu. Ensin ne puhkesi alahampaisiin jo 15–16-vuotiaana. Ylähampaisiin päälle 20-vuotiaana.