Valkosolut ja trombosyytit koholla.. Leukemia?
Eli valkosolut oli 8,5 ja trombosyytit 360 eli molemmat hieman yli viitearvojen. 3kk sitten otetussa verinäytteessä valkosolut kuitenkin oli vain 6,1 ja trombosyytit 290. Eli todella paljon noussut lyhyessä ajassa. Myös kaikki punasoluarvot viitearvojen alapuolella, hemoglobiini kylläkin normaali. Ja pelkään että tää on akuutti tai krooninen leukemia, koska mitään tulehduksia ei oo ollut joka voisi aiheuttaa etenkin valkosolujen nousun.
Muita oireita on ollu sellasia että mulla on nyt jo 4kk ollu mustelma selkärangassa niskan kohdalla joka ei oo lähteny pois, sekä pari pientä mustelmaa polveen eilenkin tuntui ilmestyvän kuin itsestään. Myös lonkat ja reidet on olleet kipeät satunnaisesti vuorotellen jo 2kk, enkä tiedä onko se lihas- vai luukipua. Ei mistään liikunnasta siis voi johtua kun sitä en harrasta. Alan oikeesti olla huolissani joten mitä mun nyt pitäis tehdä?
Kommentit (27)
itsmeagain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemoglobiini normaali, mutta muut punasoluarvot eivät? Kerro lisää, kun en aivan ymmärrä. Entä elektrolyytit? Oletko kuivunut tai juotko liikaa vettä?
Siis kaikki muut punasoluarvot, esim mchc ja mch, mcv kaikki ovat hieman alle viitearvojen. Mistään elektrolyyteistä ei ole tietoa.
Punasolusi ovat siis pienehköjä eli nuoria ja niissä on keskimääräistä vähemmän hemoglobiinia. Et ole siis rasittanut elimistöäsi alkoholilla. Ehkä sinulla on myös keskimääräistä pienemmät verisuonet ja luontainen taipumus pieniin soluihin? 5% on terveydeltään normaaleja, vaikka veriarvot ovat viitealueen ulkopuolella. Ethän ole raskaana, jolloin olisi tarvetta muodostaa lisää punasoluja ja niihin ei olisi ehkä heti riittävästi rautaa elimistössä?
Vierailija kirjoitti:
Onko ylipainoa? Onko sulla jokin ihosairaus?
BMI 27,70, mun pituudelle siis kuvastaa lievää ylipainoa. Ei ihosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
itsmeagain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemoglobiini normaali, mutta muut punasoluarvot eivät? Kerro lisää, kun en aivan ymmärrä. Entä elektrolyytit? Oletko kuivunut tai juotko liikaa vettä?
Siis kaikki muut punasoluarvot, esim mchc ja mch, mcv kaikki ovat hieman alle viitearvojen. Mistään elektrolyyteistä ei ole tietoa.
Punasolusi ovat siis pienehköjä eli nuoria ja niissä on keskimääräistä vähemmän hemoglobiinia. Et ole siis rasittanut elimistöäsi alkoholilla. Ehkä sinulla on myös keskimääräistä pienemmät verisuonet ja luontainen taipumus pieniin soluihin? 5% on terveydeltään normaaleja, vaikka veriarvot ovat viitealueen ulkopuolella. Ethän ole raskaana, jolloin olisi tarvetta muodostaa lisää punasoluja ja niihin ei olisi ehkä heti riittävästi rautaa elimistössä?
Ei ole mulle mahdollista olla raskaana.
Mun pojalla oli valkosolut eli leukosyytit 2,5 ja trombosyytit 108, päivää ennen leukemiadiagnoosia.
Leuk viitevälit 5-14
Tromb viitevälit 200-450
Trombosyytit nousee nimenomaan jos on paljon mustelmia tai leikkauksen/synnytyksen jälkeen.
Ap on luulosairas.
Vainoharhainen omaa elimistöään kohtaan.
Harvemmin ihmisillä on kaikki arvot viitekrhyksissä.
Poikeammat viitearvoista ovat tavallisia, ei lääkärit niistä mitenkään hätkähdä.
Miksi siis potilas itse, joka ei ole lääketieteen asiantuntija, huutaa ja kiljuu täysillä jo pienistä poikkeamista?
Huutaa kurkku suorana, että nyt minä kuolen, nyt minä kuolen.
Typerää ja lapsellista käytöstä aikuiselta ihmiseltä.
Tuollaisella ihmisellä on jotain mt-häiriöitä päänupissaan.
Ei sulla ole leukemiaa. Noi on ihan hyvät arvot.
Onko ylipainoa? Onko sulla jokin ihosairaus?