Miksi ne sirkat ei sitten maistunutkaan?
Melkonen vihreä boostaus uudesta proteiinin lähteestä pienillä ilmastopäästöillä, nyt ei kukaan puhu mitään saati laittaisi voileivänsä päälle. Kinkku ja paisti edelleen ykkösenä.
Kommentit (59)
Afrikkalaiset syökööt sirkkoja, minä vedän kinkkua ja pihviä.
Veikkaan syypäänä mielikuvaa. Kinkkua yms on syöty vaikka kuinka kauan, mutta sirkat on uusi juttu ja siihen ei ole totuttu.
Hinta. Pikkurasia sirkkamysliä, jossa sirkkaa oli vain ripaus, maksoi kahdeksan euroa. Ei minun tuloilla sellaista oteta osaksi päivittäistä aamiaista.
Koska ne oli ajatuksena hauska ja "woke", mutta oikeasti aika ällöttäviä suomalaisten makuun.
Jossain maassa niitä on pakko syödä, täällä ei. Harva meistä varmaan söisi pulleita toukkia tai koiriakaan.
Pahaa. Kyllä se lihansyönti sitten loppuu kun luonto on tuhottu ja ihmiset ovat toisiaankin syöneet melkein sukupuuttoon asti. Ja öljy loppuu nykysupertietokoneiden laskujen mukaan vuonna 2068.
Ei ollut mahdollisuutta edes kokeilla. Koko sirkkaleipäbuumi oli vain Helsingin alueella ja muualla ei ollut edes saatavilla :(
Sitähän kaavailtiin ratkaisuksi nälänhätään. Unohdettiin vaan että Suomessa ei vielä ole niin paha hätä.
Koskahan aletaan myymään rottapihviä?
Mä olisin kyllä tykännyt ja ostinkin esim. niitä sirkkapatukoita. Täällä lähellä oli paikallinen sirkkatarhaaja, ja maisteltu on hunaja-, chili- ja basilikasirkkaa esim, hyviähän ne oli.
En nähnyt sirkkoja lihatiskissä . Leipää ja suklaata söin , mutta nuo eivät maistu sirkoilta. marinoidut chilisirkat olisi loistava ruoka kaljan kanssa
Minä en vapaaehtoisesti suuhuni ällöttäviä ötököitä laita.
Seuraavaksi on varmaan ulostevillitys tai bioroskisten syönti.
Vierailija kirjoitti:
Pahaa. Kyllä se lihansyönti sitten loppuu kun luonto on tuhottu ja ihmiset ovat toisiaankin syöneet melkein sukupuuttoon asti. Ja öljy loppuu nykysupertietokoneiden laskujen mukaan vuonna 2068.
Väärin, öljy loppui jo 1980-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
En nähnyt sirkkoja lihatiskissä . Leipää ja suklaata söin , mutta nuo eivät maistu sirkoilta. marinoidut chilisirkat olisi loistava ruoka kaljan kanssa
Minäkin olisin ajatellut, että tarjolle olisi tullut jotain tuon tyyppistä, kokonaista hyönteistä, mutta lopputulos oli juurikin sirkkaleipä, jossa on sirkkajauhoa juuri ja juuri sen verran, että kehtaa pyytää tuplahinnan normileupäään verrattuna.
Syön hyönteisten sijaan mieluummin kasviksia. Käytännössä voi tarkoittaa vaikka sitä jos aiemmin oli 10 osaa totuttuja eläinkunnan tuotteita. Niin en toki jaa sitä 5 osaa niitä ja 5 osaa hyönteisiä. Vaan mieluummin samantien 5 osaa niitä ja 5 osaa kasvikunnan tuotteita. Hyönteisvaiheen voi jättää kokonaan väliin.
Maistoin sirkkaleipää, pahaa se oli, sori vaan kun en tykännyt.