8v lapsi antoi kaverilleen lahjaksi hienot värikynät, kaveri oli sanonut, että muut toivat kyllä kalliimpia lahjoja
Omalle lapselle tuli paha mieli ja on vieläkin surkeana tuon kommentin takia. Tämä kaveri harrastaa piirtämistä niin olisi luullut olevan mieluisa lahja. Miten lohduttaa lasta, mitä sanoisit?
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuon lapsen äiti entinen ystäväni. Vein hänelle vauvakutsuille itse virkatun nallen. Seuraavana päivänä fb-sivullaan oli päivitys "taas näkee ketkä on valmiita panostamaan lapseen ja ketkä ei"
Vai pupun-pehmon?
Vierailija kirjoitti:
7 v synttärit tulossa. Ajateltiin sanoa että ei kaverilahjoja, tulee vaan turhaa päänvaivaa miettiä mitä ostais ja rihkamaa kertyy. Jos haluavat tuoda silti jotain niin karkkipussi tms. Ostetaan me vanhemmat ja isovanhemmat sit ne lahjat.
No jaa. Meillä on juhlittu seiska ja kasi-synttärit ja varsinkin kun on kyse tyttöjen synttäreistä niin tämän ikäiset on aivan onnessaan jos päästät ne esim Normaliin ostamaan lahjakortin sankarille tai valitsemaan sankarille jotain lahjaa pienellä summalla. Meidän lapset ainakin osaa käyttää aivojaan ja miettivät todella mitä kaverilla on/ei ole/mitä hän haluaisi. Onpa se sitten krääsää tai ei aikuisen mielestä, mutta lapsi voikin nähdä sen vaikka kepparitallin loimena jne. Aikamoista luovuuden tukahduttamista tuo että no valitse tästä tiskistä joku karkkipussi jos nyt jotain pitää tuoda. ??? Mitä hittoa? Ja toisekseen, missä on tapa ja kunnioitus juhlan sankaria kohtaan, ja myöhemmin myös esim illalliskutsujen isäntää/emäntää kohtaan, kun jo lapsena opetetaan että ei sinne mitään tartte viedä? Meillä opetetaan myös että sen verran toinen on nähnyt vaivaa järjestäessään juhlat niin totta hitossa sinne a) ensinnäkin mennään jos vain ajankohta Ok, ja b) sinne myös viedään jotain mennessään.
Meinaan sitten on myös jo näitä kahdeksan vuotiaita että jaa kiva, no en mä ainakaan tuu sun synttäreille. ??? On se kuule ihme että on varaa jo ihan kieltäytyä kavereiden synttäreistä. Kuka voisi opettaa näille pennuille miten ylpeiltä moukilta he jo näyttävät ja ikää vasta 8v!!
Jotkut vaan "osaa" sanoa aina väärät ja loukkaavat asiat, niin lapsena kuin aikuisena. Itse törmäsin joku aika sitten kaverin kaveriin, jonka kanssa oltiin pari vuotta aikanaan samalla luokalla ala-asteella. Kun tämä yhteys selvisi, tyyppi kysyi minulta ensimmäisenä "sä oot varmaan ollut sitten joskus mun synttäreilläkin?". Myönsin olleeni, mihin todettiin "joo niin mä arvelinkin, mun äiti laittoi aina mut kutsumaan kaikki luokan tytöt!" Just... aikaa oli välissä kulunut noin 25 vuotta, mutta ensimmäisenä hän halusi tehdä selväksi etten olisi ollut lapsena tervetullut hänen juhliinsa, kutsuttiin vaan kun äiti pakotti 😂 siinä sitten aloin itse muistelemaan että ai niin, tällä tyypillähän ei tainnut olla lapsenakaan mitään tapoja. Harmi kun en muistellut ääneen 😁
Värikynät antaa niin piirustuspaperia mukaan ja värityskirja.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näyttää noissa hienoimmissa yhteiskuntaluokissa olevan tapana, että kun lapsi lähettää kavereilleen kutsun synttäreilleen, niin siinä on mukana lista lahjoista, joita halutaan.
No ei todellakaan ole mitään hienoa tuommoisessa, moukkamaista käytöstä. Yläluokka ei koskaan sortuisi tuommoiseen etikettivirheeseen. Ehkä jotkut ylivelkaantuneet nousukkaat tota harrastaa.
Toivottavasti otti opikseen tästä ja vie ensikerralla kalliimman lahjan. Mikään pakkohan ei ole juhliin mennä jos on nuuka.
Opettakaa vanhemmat lapsillenne käytöstapoja, kiitos!
Tuli suru lapsesi puolesta. Hirveää käytöstä tältä toiselta.
Tuohan on ihan kuin minä lapsena. Täti neuloi villasukat ja sanoin, että jämälangoistako neuloit. Siitä on saanut kuulla vielä aikuisenakin. Ilmeisesti oli monta väriä, niin lapselle tuli mieleen, että on jotkut köyhät jämälankasukat. Ei pidä ottaa lasten juttuja niin tosissaan, suusta voi vahingossa joskus päästä mitä ajattelee pienessä mielessään.