Palstailu ei lisää onnellisuutta ainakaan minulla, miten teillä?
Tiedän, että ajan viettäminen aihe vapaalla ei lisää onnellisuuttani, vaan päinvastoin, silti tulen tänne päivittäin ja tuhlaan tuntikausia päivästäni. Kuten tänään, terveisin puoli kymmenestä asti palstaillut...
Jotain tästä kuitenkin saa?
Kommentit (17)
Onko jossain sanottu että tämän pitäisi lisätä onnellisuutta? Minä en kyllä saa tästä yhtään mitään, pelkkää ajankulua. Eka kerta tänään, ja nyt lähden pois.
Mulla ei. Tajuan että vielä suurempi osa ihmisistä on idi ootteja mitä olen ennestään olettanut. Huolestuttaa ja ahdistaa.
Tarkkaa tulosta mulla ei ole.
Olen täällä silti, koska muutakaan kontaktia ihmisiin mulla ei ole ja täällä edes pääsen keskustelemaan muiden kanssa. Täällä voin myös kertoa asioita joita en ole kellekään ikinä kertonut ja joskus joku jopa vastaa mulle empaattisesti tai on kiinnostunut mun asioista. Se tuntuu hyvältä.
m40
En hae täältä onnellisuutta, en sosiaalisia kontakteja. Selaan keskusteluja ja osallistun sellaisiin, jotka ovat mielenkiintoisia. Selaan palstaa ehkä 1-1.5 h päivässä. Se on kyllä paljon ja hukkaan heitettyä aikaa.
Vaikka en etsi täältä onnellisuutta, niin myönnän että palstailu jotenkin huonon omatunnon kautta lisää passiivisuutta. Samoin mielestäni Netflix sarjamaratonit.
Vaikka käyn töissä, harrastan, ulkoilen, luen kirjoja, kokkaan, vietän perheen kanssa aikaa, näen ystäviä niin koen, että palstailu on yksi vapaa-ajanviettotapa, joka ei anna mitään. Miksi teen sitä. Jokin tässä koukuttaa.
Voisin käyttää aikani muuhunkin. Tosin koen, että mielelle tekee välillä hyvää olla tekemättä mitään, olla suorittamatta. Miksi sellaisina hetkinä puhelin tarttuu käteen ja palstailen.
Taidanpa laittaa puhelimeenk 45 min rajoituksen vauva sivuille heti tämän kirjoitettuani.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaa tulosta mulla ei ole.
Olen täällä silti, koska muutakaan kontaktia ihmisiin mulla ei ole ja täällä edes pääsen keskustelemaan muiden kanssa. Täällä voin myös kertoa asioita joita en ole kellekään ikinä kertonut ja joskus joku jopa vastaa mulle empaattisesti tai on kiinnostunut mun asioista. Se tuntuu hyvältä.
m40
Kylläpä sattui tämä vastaus. Täällä on vapaaehtoinen erakoituminen käynnissä juuri siksi, koska ihmiset ovat niin pahoja. Jonkinlainen lajitason pettymys siis. Hyvä, että löydät maailmasta vielä empatiaa, olisipa sitä enemmän. N41
Moden mielivalta ahdistaa täällä nykyään.
Tähän jää koukkuun. Miten pääsee eroon?
Vierailija kirjoitti:
Tähän jää koukkuun. Miten pääsee eroon?
Kun tiedostaa, ettei se koukkuun jääminen ainakaan mistään tän palstan hyvyydestä voi johtua.
Riippuvuuden logiikka. Tietää, ettei siitä tule kuin huonompi olo, muttei silti osaa elää ilman huonoa oloa..
Olen pyrkinyt vähentämään persujen päälle oksentamista, sillä vaikuttaa olevan suosiota nostava vaikutus ja jos persut voittavat kuntavaalit niin EN KESTÄ!
Jos tänne pitäs jokaisen tehdä joku profiili vaikka nimimerkillä niin palsta siistiytys ja siinä saattas löytyä sutinaa muiden mielenkiintoisten käyttäjien kanssa.
Mulla sama. Inhoan itseäni, kun käyn täällä. Silti tulen uudestaan. En tiedä miksi.
No ehkä siksi, kun olen yksin kotona ja minulla ei ole ketään kavereita, ketä näkisi, tai kelle soittaisi.
Ei myöskään työtä, että saisi sitä kautta ihmiskontakteja. Täällä nämä jutut kuulostaa tavalliselta keskustelulta ja ennenkaikkea niihin voi osallistua nimettömänä.
Joskus tylsyyksissäni keksin jonkun hölmön provon ja käyn sitten vähän väliä katsomassa, miten ihmiset siihen reagoivat. Kaipa siitä on jotain ajankulua ja huvia.
Kun muistaa valikoivasti 😉, ja välttelee ilmiselvää pahaa oloa huokuvia ketjuja, olen kokenut palstalla empatiaa ja oppinut itsekin olemaan myötätuntoisempi. Tosin sama muutos on meneillään minulla oikeassakin elämässä. Ei palstailu omaa onnellisuuttani lisää, lähinnä viihdyttää onnellisten hetkien välillä.
Tarviiin helpotuuksen eli tykiin jotta päääsen pois taivaaseeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lisää. Saa oksennettua tänne kaiken pahan olon. Kiitos siitä.
Varmastikin totta tuo mitä sanoit pahan olosi 'oksentamisesta' tänne, mutta outoa siitä nyt on kyllä ketään täällä kiittää.
Mulla lisää. Saa oksennettua tänne kaiken pahan olon. Kiitos siitä.