Niinistö pelasi Perussuomalaisten pussiin ulostulollaan!
Tiedostamatta tai tiedostaen. Kokoomuksen pussiin Marinin ja hänen keskustelun puuttuminen ei ainakaan tipahda.
Enemmän ihmettelen, että erittäin älykkäänä ja laskelmoivia lausuntoja mielestäni antava presidentti Niinistö ylipäätään nosti sisäisiä ongelmia esiin.
Haluaako Niinistö todella Perussuomalaiset hallituksen johtoon? Luulisi hänen osanneen aavistaa, että lausunnostaan ilahtuvat nimenomaan Perussuomalaisten lisäksi heidän kannattajansa.
Kaikki kritiikki hallitusta kohtaan tuntuu lorahtavan suoraan persujen laariin.
Miksi presidentti teki näin? Onko taustalla muutakin, kuin Marinin ilmoittama väärinkäsitys?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Marin tallailee Suomen presidentin varpaille ylimielisesti.
Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan.
En ota kantaa heidän väliseen skismaan nyt tässä aloituksessa. En osaa arvioida, puhuiko Marin totta, vai ei.
Tässä aloituksessa pohdin Niinistön ulostulon vaikutuksia, sekä sitä, oliko tarkoituksella vai ei, kun hän todennäköisesti kuitenkin tiesi, että Kokoomus ei hyödy niistä kommenteista.
Ap
Pitihän se arvata, Capitol Hill -r*nkkufantasiat siellä persuilla tulilla.
Aloitukseni koski siis likapyykinpesua julkisuudessa. Se lähti Niinistön aloitteesta. En ota kantaa, valehteliko Marin vai ei, kommentoin itse vain tuota likapyykinpesua julkisuudessa.
Olen itse kokoomuslainen, ja pahoillani nykyisistä ulostuloista monella eri tavalla. Olen myös koettanut lähestyä niitä henkilöitä, joita olen yleensä äänestänyt, mutta he eivät ole vastanneet viesteihini.
Kaipaan sivistyspuolue Kokoomusta, jonka edustajana olen presidentti Sauli Niinistöä pitänyt myös presidenttikautensa aikana.
Tämä toiminta ei ole edustanut mielestäni sivistystä, että likapyykkiä pestään julkisuudessa, tarjoillen ilmaiseksi lyömäaseita vaalien alla, eikä ainakaan Kokoomukselle!
Ap
Vai Marinko se pelasi perussuomalaisten pussiin, kun meni itsevaltaisesti twiittailemaan ulkopoliittisesta asiasta?
Tämä oli samanlainen kuin Niinistön ehdottama koronanyrkki!
Miten persut ovat toisille puolueille niin suuri uhka? Jos kansa äänestää persuja, niin pulinat pois! Vai pitääkö persut erottaa niin, ettei heitä voi äänestää enää? Silloin keskusta, kokoomus vihreät saisi enemmän suosiota, vaikka äänestäjiä olisi vähemmän.
Ennen sitä on ehkä kutsuttu likapyykin pesemiseksi, nykyään transparenttiudeksi tai läpinäkyvyydeksi. Asioita ei enää pitäisi hoitaa kulissien takana kansalta salassa.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Tadavallan presidentin kanslia tunnusti että kommentti oli sovittu yhdessä Marinin kanssa ja liittyi EU:n yhteisen kannan muodostukseen. Pääministeri oli ajoissa ja oikealla asialla. Moka tapahtui TP kansliassa: joko sieltä ei informoitu Niinistöä tai sitten Sauli unohti että häntä oli infottu. Kun tämä TP kanslian moka tuli julki, Niinistö heti puhalsi pelin poikki Twitterissä. Jos jonkun tässä pitäisi pyytää anteeksi niin Saulin joka syytteli tass Sannaa julkisesti. Jatkossa tietenkin soittavat toisilleen eikä esikuntien kautta kuten Marin sanoikin.
Niinistö puuttui Navalnyi-sotkuun Twitterissä – kanslia kuittaa osallistuneensa Suomen kannan laatimiseen https://www.is.fi/politiikka/art-2000007757043.html
Vierailija kirjoitti:
Ei Marinin twiittailua ollut sovittu yhteistyössä, ainoastaan Suomen kanta, jonka ilmaisijana pitäisi olla tasavallan presidentti ulkopolitiikan johtajana. Marin sooloili. Taas.
Miksi väität faktoja vastaan? Nkmenomaan presidentin kanslia ja ulkoministeriö ilmoittivat sopineensa asiasta Marinin kanssa. Jos TP omat avustajat unohtavat kertoa tästä pressalle, niin voi voi.
Vähän luulen, ettei Niinistöä kiinnosta enää puoluepolitiikka siinä mielessä, että pelaisi Kokoomuksen pussiin, vaan puhuu asioista asioina.
Marin mokasi. Hän ei ole Suomen presidentti.
Ap on ihan kuutamolla. Niinistö on ihan oikeassa hyvistä toimintatavoista. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä persujen tai vaalien kanssa.
Hoh hoijaa. Tyhmien ihmisten mielipiteitä.
Nyt keväällä on tulossa kunnallisvaalit. Hallitus ei vaihdu, ei ministeritkään, eikä presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Presidentti on korkeampi kuin pääministeri. Marinilla on nyt pissa noussut päähän. Kysymys kuuluu: kun heiluttaa päätään hölskyykö? Jos ei hölsky on pissaa täynnä.
Jos tässä ei henkilöiden pituutta mitata, olet väärässä. Presidentillä ei ole sisäpoliittista valtaa, se on hallituksella. Presidentin valtaoikeudet on rajattu ulkopolitiikkaan.
Lainaus wiki;
"Arvojohtajuus on presidentin osoittamaa johtajuutta, joka ei juurikaan perustu poliittiseen valtaan. Arvojohtaja esim. ottaa kantaa kuohuttaviin asioihin ja pyrkii herättämään keskustelua. Kun Suomen tasavallan presidentin valtaoikeuksia on kavennettu, on korostettu presidentin arvojohtajuutta, joka ei edellytä laajaa poliittista valtaa. Sen sijaan arvojohtajuuden on katsottu edellyttävän suurta arvovaltaa. Virossa ja Saksassa presidentillä on todella suppeat valtaoikeudet, ja kuitenkin he ovat merkittäviä arvojohtajia."
Presidentti on arvojohtaja. Samarinin pään sisältöön en ota kantaa.
Seuraava presidentti olisi hyvä olla räväkkä nainen esim. Fatim fiarra olisi hyvä henkilö toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa. Tyhmien ihmisten mielipiteitä.
Nyt keväällä on tulossa kunnallisvaalit. Hallitus ei vaihdu, ei ministeritkään, eikä presidentti.
Miehistä tykkäävät miehet kirjoittavat tänne. Siinä syy.
Niinistö ei tee mitään kannanottoja tiedostamattaan.
Siinä on teille heikkohermoinen uusi pressa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cf49f695-dbf8-4bb1-8999-e7ff8bc80…
Vierailija kirjoitti:
Seuraava presidentti olisi hyvä olla räväkkä nainen esim. Fatim fiarra olisi hyvä henkilö toimeen.
Mä en tykkää mistään, mitä kuvaillaan sanalla räväkkä.
Se on aina jotakin vastenmielistä ja kammottavaa. Sitä paitsi meillä oli jo Tarja Halonen, enkä halua enempää sitä lajia.
Niinistö tai Marin ei sitä asiaa päätä, vaan äänestäjät ..
Sincc
Näin toimii demokratia. Silloinhan se olisi diktatuuri, jos asiat yksi ihminen päättäisi.