Lotto on huijausta, ei koskaan täysosumia
Ei koskaan enää ole täysosumia. Jännästi muuttunut tämä. Mihin rahat, koska ihmiset pelaavat.
Kommentit (164)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Entä jos veikkaus muuttaa neitssä pelatun lottorivin numerot siinä vaiheessa jos riviin osuu voitto? Kuinka moni nettipelaaja kuitenkaan laittaa jokaisen pelaamansa rivin muistiin
Niin miten tämä tapahtuu ja ennen kaikkea, miksi? Kuka siitä hyötyisi? Jos joku pelaaja ei saa rahoja niin ne siirtyy muille, joko samalla kierroksella tasattavaksi tai seuraavan kierroksen pottiin.
Nettipelaajalle jonka rivi olisi voittanut annetaan häviävä rivi, ja joku veikkauksen lähipiiriin kuuluva saa voittavan rivin.
Vierailija wrote:
Nettipelaajalle jonka rivi olisi voittanut annetaan häviävä rivi, ja joku veikkauksen lähipiiriin kuuluva saa voittavan rivin.
Nythän oli ongelmana ettei kukaan koskaan voita?
Mutta kuka on sitten veikkauksen lähipiiriin kuuluva? Joku työntekijän vaimo? Eli onko tämä huijaus yhden työntekijän pyörittämä kuvio vai onko siinä isompi porukka, ihan salaliitto? Ulottuuko huijaus poliittisten päättäjien tasolle asti?
Vai onko veikkauksen johto luonut yhdessä väestörekisterikeskuksen kanssa virtuaalihenkilöitä jotka kuittaa kaikki voitot? Vai menevätkö suoraan veroparatiiseihin tai esimerkiksi puolueille jotka valitsevat veikkauksen johdon?
Tiedän lottovoiton todella huonon todennäköisyyden, mutta lottoan silti ja odotan voittoa. Pelaan kahden henkilön porukkapeliä, jossa meillä on joka viikko kaksi samaa riviä. Viikko sitten tuli neljä oikein eli kummallekin viisi euroa. Edellinen voitto tuli vuosi sitten, silloin kummallekin euro eli meillä oli 3+1 oikein. Eli voittoja tulee todella harvoin. Olemme tehneet näin nyt muutaman vuoden, mutta ehkä kymmenen vuotta lotonneet isojen päävoittojen viikoilla. Tätä ennen olen lotannut yksittäisiä kertoja. Paras voitto, mikä on osunut kohdallemme, on 6 oikein. Rahasumma tosin jäi pieneksi, sillä saimme yhteensä noin 1500 euroa. Muutoin muistelen, että tämän 4 ja 6 oikein lisäksi olen saanut vain muutamia kertoja 3+1 oikein. Pelaamme eurojackpottia, jos on iso potti jaossa eli joitakin viikkoja vuodessa. Tällöin vain yhdellä rivillä. En muista ikinä voittaneeni tai korkeintaan alimmassa voittoluokassa. En usko, että tulen ikinä enää saamaan kuusi oikein tai sitä parempaa, mutta silti jännitän joka viikko. Siitä maksan mielelläni reilu 50 euroa vuodessa.
Kuulostaa järkevältä. Hieman hupia ja jalat maassa. Eikä pelaa niin paljoa että menisi oma talous sekaisin.
Kuka oikeasti lottoaa kun nekin rahat voi sijoittaa ja saada tuottoa?
Ainiin, sijoittaminenkin oli yksi iso huijaus samoin kun tämä lotto.
Vierailija wrote:
Kuka oikeasti lottoaa kun nekin rahat voi sijoittaa ja saada tuottoa?
Ainiin, sijoittaminenkin oli yksi iso huijaus samoin kun tämä lotto.
Lotto on halpa hupi jos sitä ei päästä käsistä, euro viikossa. Viisikymppiä vuodessa ei vielä kovin paljoa eläkesalkkua paisuta, toki se salkku on myös olemassa ja hieman isommalla kuukausisummalla. Plussalla olen tällä hetkellä viidentoista vuoden jälkeen. Sijoituksissa siis, en lotossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikki veikkaus nykyisin huijausta, hedelmäpelit ym., mistään ei tule enää voittoja kuin kymmeniä senttejä.
Onkos jostain pelistä sitten saanut joskus pelaajat voittoina enemmän rahaa kuin mitä sinne on pelattu? Kenen pussista ne on maksettu, tuskin veromaksajiltakaan ihan?
En sitä tarkoittanut. Puhuin omasta pelaamisestani. Vielä vuosi sitten sai muka joskus hyvän mielen, kun parin euron sijoituksella saattoi voittaa jopa muutaman kympin. Nykyisin peli nielee kaikki rahat ja aina poistun koneen äärestä häviäjänä. Tai siis vielä tällä hetkellä tilanne tämä, mutta pikku hiljaa olen vähentänyt pelaamista ja kohta se loppuu kokonaan. Jokainen noiden pelien kanssa häviöllä on. Ehkä joku joskus jostain Lotosta voinut jäädä voitolle? Tosin itse en tunne yhtään Lottovoittajaa tai voinhan tunteakin, mutta mistään asia ei ole tullut ilmi😊
Huijausta on lähinnä loton markkinointi ja vuosikymmenten ajan median lietsoma pelaamisharha jossa suomalaisten onnellisuus ja lauantai-illan lottoarvonta kytkettiin yhteen mielikuvissa.
Sillä saatiin suuret ikäluokat pelikoukkuun ja maksamaan piiloveroa urheilun ja kulttuurin rahoittamiseen. Veikkaus itse lobbasi puolueita härskisti kelohuviloillaan lapissa.
Onneksi on menty järkevämpään suuntaan, harhaanjohtava mainonta on lopetettu, media kertoo myös pelaamisen pimeästä puolesta ja veikkauspomojen rällästäminen ei ole enää niin näkyvää kun poliitikot eivät halua tulla esiin peliongelmien hyväksyjänä.
Osalla kansaa on kuitenkin valitettavasti vielä päässään huijausvuosien mielikuva pelaamisen rikkaaksi tekevästä voimasta, ainakin vähemmän koulutetuilla ja iäkkäillä.
Nyt kun pelaaminen on tunnistettua, voisi yhtä hyvin tehdä siitä kansallisuusoikeus ja velvollisuus. Jokainen suomalainen maksaisi euron veroa viikossa ja samalla osallistuisi lottoarpajaisiin joista voi voittaa miljoonan. Loput rahat menisi hyväntekeväisyyteen. Ja kukaan ei voisi osallistua sen isommalla osuudella.
Eipä mistään todennäköisyyksistä ja voittojen realismista ole menneinä vuosikymmeninä puhuttu. Porukat on pelanneet kun se vaan "kuuluu asiaan" ja työkaveritkin tekee niin. Hyvä esimerkki siitä miten epämääräiset asiat saadaan ovelasti hyväksyttyä mutkan kautta tuomalla ne muka koko kansan asiaksi. Loton alkaessahan ihmisiä, varsinkin vanhuksia opastettiin kädestä pitäen miten se kuponki täytetään.
Vierailija wrote:
Porukat on pelanneet kun se vaan "kuuluu asiaan" ja työkaveritkin tekee niin.
Ennenhän saattoi olla työpaikoillakin porukoita joihin oli sitten käytännössä pakko osallistua kun peloteltiin sillä (epätodennäkösellä) mahdollisuudella että kun voitto tulee niin muut kattoo sivusta. Ja tätä oli siis ihan yleisesti duunaripaikkojen lisäksi myös koulutetuilla ihmisillä, kouluissa tai sairaaloissakin. Veikkauksessa vain hymyiltiin kun ei tarvinnut mainostaa kalliilla rahalla vaan suomalaiset toimi ihan itse niitten myynnin "asiamiehinä".
Koska ootte missään kioskilla viimeksi nähny pelaajaa. Minä otan päivittäin metroasemalta kahvin mukaan eikä ole kyllä pitkään aikaan osunu samaan aikaan ketään lottoajaa. Tuntuu että ennen oli aina niitä mummoja jotka pyysi kassaa tarkistamaan ison nipun kuponkeja ja siitä aina tuli hirviät jonot kun sehän vie aikaa.
Iltasanomissahan oli kerran lottovoittajan haastattelu, saunassa vielä. Löytyy haulla killinkosken lottovoittaja.
En juurikaan lottoa. Nettiarvasta voitin pari kuukautta sitten noin 50 €.
Olihan tyyppi tuo killinkosken lottovottaja. Ylävartalo paljaana poseeraa niinkuin joku isompikin rikas.
Miksi koko ajan irvallaan ja väheksytään suuria ikäluokkia ja kouluttamattomia. Kyllä niitä pelejä pelaa kaikennäköiset ihmiset ja kuka tahansa voi jäädä uhkapelikoukkuun. Hyvätuloisilla vaan menee reilusti enemmän sitten.
Olen pelannut jo 50 vuotta joka viikko monta riviä eikä silti ole tullut päävoittoa eli lotto on suurta kusetusta.
Kyllähän se tiedetään, että iso voitto Lotossa on kovin epätodennäköinen osumaan itselle.
Mutta eniten minua korpeaa nuo 1 euron "voitot", ne ovat puhdasta v*ttuilua!
Laskekaapa huviksenne joskus Loton ulosmaksettavat voitot kun ei ole täysosumaa,
ei siitä 6 miljoonasta raatsita paljon jakaa.
Vierailija wrote:
ei siitä 6 miljoonasta raatsita paljon jakaa.
No sehän menee seuraavalle kierrokselle jaettavaksi. Ja pelisummasta tulee voittoihin yleensäkin aina vain 40%, loput sitten urheiluun ja muuhun järjestötoimintaan rahoituksena.
Mistäpä ne vakuutusyhtiöt muualta ne satojen miljoonien vuosittaiset voitot kulujen jälkeenkin keräisivät kuin asiakkailtaan vakuutusmaksuina.
Mitä kitsaammin maksavat korvauksia, niin sitä enrmmän voittoa.