Se käsidesiteline kaupoissa ja muualla ei ole kyllä mikään koriste
Ihmetyttää ku monet ignooraa sen täysin. Tilanne olis nyt varmaan vähän parempi, jos ihmiset oikeasti käyttäis sitä.
Kommentit (27)
Kyllä se tuntuu vain olevan! Etenkin iltapäivisin ne käsidesitörpöt on ihan tyhjiä jo!
Joku kallu ja reiska ovat räpeltäneet likaisilla käsillä desipurkin painiketta. Puhtaammat kädet jo tullessa ilman sitä, ties mitä halpaa väkevää ainetta sinne on jatkettu. Oma desi käsille parempi.
Miksi käyttäisin? Minulla on nahkakäsineet kädessä kaupassa asioidessa.
Sitä samaa käsidesipulloa on sadat ihmiset lääppineet likaisilla käsillään jo sinä päivänä. Ja edellisinä. Siitä pitäisi sitten vasta pestyihin käsiinsä lääppiä kaikki pöpöt, jotta saa niistä osan desinfioitua sillä desinfiointiaineella. En suostu tekemään niin. Koronaa ollut jo kohta vuoden, saman verran aikaa on ollut olemassa desiautomaatteja joista aineen saa niihin käsin koskematta, mutta vieläkin pitäisi useimmissa paikoissa vaan niitä paskasia pumppupulloja hipelöidä.
Joissakin paikoissa käsidesi haisee niin pahalle ettei sitä voi käyttää.
Minulla on aina puhtaat kädet, en tarvitse käsidesiä enkä saippuaa. Ne on nenänkaivajille.
Käytän mieluummin omaani, taskussa on aina pieni pullo - oli jo ennen koronaa.
K-kaupan käsidesiä en suostu ottamaan. Se haisee niin pahalle. Muualla olen ottanut tavaksi käyttää käsidesiä.
Haisee mukavalle, tekee mieli juoda. Alkkis XD
PESEN kädet ennen ja jälkeen kauppa-asioinnin, joten miksi läträisin jollain nykyajan T-spriillä?
En ole kertaakaan käyttänyt käsidesiä enkä maskia, en sairastu helposti.
Monissa kaupoissa ei tarvitsisi edes koskea mihinkään, tai desiä voi annostella painamalla nappia jalalla. Silti yhtä lailla ihmiset kävelee ohi.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan käyttänyt käsidesiä enkä maskia, en sairastu helposti.
Juuri tuollaiset itseään immuuniksi ja muita paremmaksi luulevat ihmiset sitä tautia levittävät.
Vierailija kirjoitti:
Monissa kaupoissa ei tarvitsisi edes koskea mihinkään, tai desiä voi annostella painamalla nappia jalalla. Silti yhtä lailla ihmiset kävelee ohi.
Minä kävelen ohi. Minulla on oma käsidesi.
Jos olen juuri pessyt käteni kotoa lähtiessäni, niin en todellakaan katso tarpeelliseksi desinfioida niitä heti perään uudestaan, kun en ole yhtä ovenkahvaa ja autonovea enempään kerennyt vielä edes koskemaan.
Jos ei lähtiessäänkään käytä kaupan käsidesiautomaattia, niin silloinhan vie pöpöt omaan autoon ja oman desipullon kylkeen.
Todella harva desiä käyttää, vaikka maski on päällä.
Olisihan se järkevää käyttää. Mutta sitä on tyyppejä jotka periaatteestakaan ei tee mitään yhteisen hyvän vuoksi. Paras vaan kaikkien fiksumpien toimia parhaan ymmärryksensä mukaan ja suojata itseään ja läheisiään.
Käytän yleensä, ja aina ravintolassa ennen kuin kosken ottimiin tai vesihanaan tms. MUTTA parissa paikassa tiedän käsidesin ovan a) telineessä, josta se lähes poikkeuksetta lentää enemmän housuille ja kengille kuin käsiini ja b) raivostuttavaa pontikalta haisevaa laatua, jonka kuivuminen kestää tolkuttoman kauan. Näissä paikoissa en sitä käytä.
Mulla on omat käsidesit messissä.