Maksoitteko miehen kanssa äitiystuotteet puoliksi?
Siinäpä se kysymys tulikin. Meillä on laitettu kaikki puoliksi paitsi jos haluan jotain vähän tyyriimpää äitiysmekkoa tms, niin sitten maksan enemmän. Kaveri on puolestaan ostanut itse kaikki. Miten teillä meni?
Kommentit (54)
Koko kysymys on absurdi. Meillä on yhteiset rahat, ostelin niillä äitiystuotteet mitä tarvitsin ja halusin. Ihan samalla tavalla lapsen varusteet ja vaatteet maksetaan kaikki yhtiesistä rahoista. Ja samoista rahoista ostaa mieskin mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Emme, meillä on yhteiset rahat.
ei ole, vaikka niin uskottelette.
Ei hitto. Miten voi olla noin tarkkaa? Anteeksi vain, mutta tuollaiset liitot missä raha määrittää liikaa, ajautuvat ongelmiin jos elämässä tulee eteen suurempia talouteen liittyviä murheita. Tämä on niin nähty.
Meillä on siinä vaiheessa ollut yhteinen talous. Toki omat tilit, joten minä olen omat vaatteeni maksanut, mutta kokonaisuuden kannalta on aina ajateltu sitä, paljon meillä on rahaa ja mihin meillä on varaa. Eli loppupeleissä ihan sama, mistä tililtä mitäkin maksetaan. Yhteisillä rahoilla kustannetaan menot. Mulla olisi ihan liian vaikeaa ja monimutkaista pitää koko ajan kiinni siitä, mikä on mun meno ja mikä on sun meno ja laskea ne aina erikseen, kun kuitenkin yhdessä asutaan ja suurin osa menoista on jollain tavalla yhteisiä. Jos vaikka mies jäisi työttömäksi ja hänen tulot tippuisi, ei tulisi mieleenkään sanoa, että hän ei voi tehdä jotain, mihin hänellä ei muuttuneessa tilanteessa ole varaa, mutta minä voin sen sijaan tehdä vastaavia asioita.
Maksoin itse äitiystuotteet, mutta isyystuotteet maksoimme yhdessä. Siis farmariauton ja isomman asunnon.
Minua ihmetyttää tämä yhteiset rahat. Onko joku kotiäitihomma? Minulla on aina ollut ihan omat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme, meillä on yhteiset rahat.
ei ole, vaikka niin uskottelette.
Kuule, jos alkaa liikaa tuntua siltä, että tietää jotain jonkun anonyymin vastaajan perhe-elämästä, niin voi olla kyse jonkinlaisesta hoitoa vaativasta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää tämä yhteiset rahat. Onko joku kotiäitihomma? Minulla on aina ollut ihan omat rahat.
Ei ole kotiäitihomma.
Meillä kumpikin maksaa omat menonsa. Ei ole hankalaa miettiä, että onko nämä stringit minulle vai miehelle.
En tiedä, ehkä yli tai ehkä alle puolet.
Laitoin puolison tilille aina rahaa, kun hän sitä pyysi. Useimmiten en kysellyt syytä tai kuitteja.
M42
Mä maksoin kyl kaikki äitiysvaatteet itse. Ihan niinkuin olisin maksanut nekin vaatteet ei-raskaana. En keksi mitään muuta äitiyteen/odotusaikaan liittyvää kulua.
Ostin ihan itse omilla rahoilla ne vaatteet jotka halusin, muutoin kävin miehen kaapilla isompaa paitaa kaivamassa. Kumpikin Ok. Eipä nyt muita ”äitiystuotteita” tainnu tulla edes mieleen ostella. Autotkin oli ihan omat.
Meillä on alusta lähtien ollut yhteiset rahat. Mies ei ole ikinä kommentoinut rahankäyttöäni. Toimin perheemme kassanhoitajana. Auton ja kalliimpien hankintojen kohdalla toki keskustellaan vaihtoehdoista. Muuten hän ei puutu juoksevien menoihin.
Ei laitettu. Mies maksaa tietyistä asioista ja minä tietyistä ja ne kuta kuinkin menevät puoliksi tai sitä ainakin tavoitellaan. Tämän lisäksi on vielä henkilökohtaiset menot ja asiat, jotka eivät vaikuta tähän yhteiselämiseen.
Omat rahat, omanlaiset kulutustottumukset ja omat oikeudet tehdä rahoillaan, mitä tahtoo. Ainoat äitiysjutut oli nännikumit, niiden maksamiseen ei miestä tarvittu. Muutenkin ihmettelen, miten maailman tasa-arvoisimmaksi itsensä mieltävät naiset olettavat, että parisuhde tarkoittaa yhteisiä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Omat rahat, omanlaiset kulutustottumukset ja omat oikeudet tehdä rahoillaan, mitä tahtoo. Ainoat äitiysjutut oli nännikumit, niiden maksamiseen ei miestä tarvittu. Muutenkin ihmettelen, miten maailman tasa-arvoisimmaksi itsensä mieltävät naiset olettavat, että parisuhde tarkoittaa yhteisiä rahoja.
Voitko selittää, mitä tarkoitat tällä lauseella?
Yli 30 vuotta on menty erikseen menoja jakamatta. Se on maksanut, jolla on ollut rahaa tai kumman tililtä aina milloinkin, sen suuremmasti lukua pitämättä. Vastaus kysymykseen on siis ei, mutta siihen kysymykseen olisi mahdoton vastata, kuinka suuren osan maksoin itse ja minkä verran mies. Meillä on ollut yhteiset rahat, vaikka omat tilit jo ennen esikoisen syntymää.