Aina nauretaan miehen kanssa kun naapuri tekee lumitöitä ei se vaan osaa
Menee kuin mielipuoli kolan kanssa ja tekee todella paljon turhaa työtä, ei mitää järjestystä kolaamisessa, huvittava naapuri.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nauran kolapelleille, kun itse teen lumityöt mönkijällä.
Meillä on traktorin perässä linko.
Mullapas onkin tiekarhu hähähhääs
On erikoinen keskustelu. Tietysti hyvä kun edes kerran päivässä nauraakin. Todellako on elämä niin pitkäveteistä, että pitää seurata naapurin lumenkolaamista? Oletteko kommentoijat ehkä teinejä?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei osaa? Tyhjää kolaako se liikuttelee pitkin pihoja ja lumet jää paikoilleen? Se että tekee asiat eri tavalla ei ole väärin tekemistä. Jos lumet lähtee pihasta ja kulkeminen helpottuu, silloinhan hän tekee ihan oikein, sehän sen kolaamisen tarkoitus on. Naurattaa aina kaikki ääliöt (verhon raossa kurkkimassa) jotka luulee että jotkut asiat voi tehdä vain yhdellä tavalla :D Näitä ääliöitä on ollut minunkin tuttavapiirissäni, mm yksi entinen työnantaja joka narisi joka asiasta ja lopulta kivahdin sille että teen eri tavalla mutta lopputulos on se mitä haluat, joten mikä ongelma? Siihen loppui narinat.
Huvittaa se silti jos joku tekee tehottomasti ja sekavasti, vaikka ajan mittaan saisi tehtyäkin työn. Itse ainakin mietin kuinka saisin mahdollisimman tehokkaasti eli helpolla hommat tehtyä, mutta jotkut ovat sekavasti hösääviä ja käyttävät samaan hommaan turhaa aikaa ja vaivaa. Esimerkiksi se tyhjän kolan runsas siirtely tai saman lumen lykkiminen moneen kertaan ovat merkkejä tehottomuudesta ja jossain määrin myös kertovat tekijän kyvystä ajatella selvästi.
Itse teen lumityöt miettien työjärjestyksen niin, että ei tule turhaa tyhjällä kolalla ajelua. Lunta kun voi lykkiä kahteen suuntaan ja käydä alueet läpi järjestyksessä eikä sieltä täältä närkkien. Lumen dumppauspaikat on myös mietitty niin että ne tukevat työjärjestystä ja niihin mahtuu koko talven lumet eikä kasaudu jyrkkiä ja korkeita penkkoja.
Jotkut robotti-imurithan toimivat niin, että ne ajelevat vaan randomisti siksakkia niin kauan kunnes on tullut imuroitua kaikkialta. Niillä on siihen aikaa koko elämänsä ja tällainen tyhmä tapa hoitaa homman mitä nyt sähköä vähän enemmän kuluu. Kyllä kuitenkin huvittaisi ihminen joka imuroi samalla menetelmällä eli täysin satunnaisesti ja käyttäisi pienenkin kämpän imurointiin tunteja. Niin huvittaa lumitöissäkin.
Vierailija kirjoitti:
On erikoinen keskustelu. Tietysti hyvä kun edes kerran päivässä nauraakin. Todellako on elämä niin pitkäveteistä, että pitää seurata naapurin lumenkolaamista? Oletteko kommentoijat ehkä teinejä?
Haloo? Teinit tuijottavat tiktokkeja eivätkä ikkunasta ulos. Verhoja ei edes voi avata. Eläkeläisten ajanvietettä tämä enemmänkin on.
Lunta, lumitöitä ja kettuilevia naapureita ? Ei meillä vaan kun lämpötila huitelee +30C ja jalat lilluen just mukavasti uima-altaassa.
Hah, omahan on pihansa! Sähän tässä olet naurettava pelle, ap.
Mulle vasta saisitkin nauraa. Kolaan pihaa ihan kuinka sattuu, samalla lumikolassa roikkuu 2 susikoiraa ja yrittää vetää sitä eri suuntaan.. Ei ihan helppoa, mutta käy se niinkin. Ainakin ollaan vielä päästy autolla pihasta.
Huisii kirjoitti:
Hah, omahan on pihansa! Sähän tässä olet naurettava pelle, ap.
Mulle vasta saisitkin nauraa. Kolaan pihaa ihan kuinka sattuu, samalla lumikolassa roikkuu 2 susikoiraa ja yrittää vetää sitä eri suuntaan.. Ei ihan helppoa, mutta käy se niinkin. Ainakin ollaan vielä päästy autolla pihasta.
Ja lisäksi koirilla on hauskaa. Viha-rakkaus-suhde lumikolaukseen: mä vihaan, koirat rakastaa. Jee!
Eikä tietenkään nauramisen sijaan tule pienimmässäkään määrin mieleen mennä auttamaan naapuria?
Aloittajasta tulee mieleen lähinnä itsekäs koulukiusaaja, joka nauraa muille ja pitää itseään ylivertaisena.
Sehän on hienoa, ettei ap:ta itketä, vaan hän nauraa ja vieläpä miehen kanssa yhdessä. Yhdistävät naurun aiheet ovat varmasti aina hyvästä.
Toivon, että tuotan itsekin samanmoista hupia naapureilleni, kun yritän vanhana ja sairaana mummelina tehdä kolan ja lumentyöntimen kanssa lumitöitä. Kovillehan se ottaa, mutta olen sinnikäs.
Mietin aina tehdessäni, että ehkä tämä sitten ainakin antaa nivelille liikuntaa ja ms-tautinikin pysyy kurissa. Joskus vaan on niin väsynyt, että oksettaa ja silloin toivon, että tulisi joku kiva traktorikuski ja lykkäisi pihan sileäksi. Maksaisin kyllä. En ole onnistunut sellaista löytämään ja silloinhan ap:n kaltaisilta menisi kaikki ilo elämästä.
Siitä sitä ap varmaan vasta iloa repiikin, kun se aurakuski, joka auraa ison tien, lykkii ne kaikki jääkokkareet tuohon liittymään ja niitä yritän siitä raahata jonnekin päin.
Mutta iloista joulua ap:lle ja hänen miehelleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo? Teinit tuijottavat tiktokkeja eivätkä ikkunasta ulos. Verhoja ei edes voi avata. Eläkeläisten ajanvietettä tämä enemmänkin on.
Eläkeläiset nyt muutenkin kyttäävät jokaista naapurin rasahdustakin ja juoruavat siitä eteenpäin. Omaa elämää kun ei ole ja sellainen tietokonemaailma, joka on nuorilla, on heille vieras asia eivätkä sitä ymmärrä.
Sä oot varmaan se meidän naapuri, joka ei itse tartu koko talvena kolaan. Tässä pienessä rivitaloyhtiössä sinä et ole kolannut lumia KERTAAKAAN. Et edes omalta pihaltasi. Viime talvena tarvoitte ovellenne sitä kapeaa muodostunutta polkua. Ei voi ymmärtää! Tänä talvena näyttää sama meno jatkuvan. Mua taas nauratti se, kun yritit sitten saada sukset tai jotain varastosta, jonka ovea ei saanut auki jäätyneen lumipenkan takia.
Mua ei sinänsä haittaa että te ette tee koko pihan lumitöitä, jääpähän enemmän muille, se on hauskaa hyötyliikuntaa.
Oma naapurini menee lumitöissä takuuvarmasti siitä, missä aita on matalin. Hänen vaimonsa taas ei takuuvarmasti koske lumilapioon. Yhtään ylimääräistä liikettä ei tämä hemmo tee kolansa ja lapionsa kanssa. Nytkin on lumet siirretty kasaksi keskelle ajoväylää, kun ei viitsitä metrin verran työntää ja nostaa lumia penkalle.
Minä naureskelen , kun vaimo on yrittänyt tehdä lumityöt.
Aina kolatessani nauran verhon takaa kurkistelijoille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Meidän naapuri kolaa hartaudella pihaansa ainakin kun yksikin lumihiutale taivaalta leijailee. Hän on myös äärimmäisen tarkka siitä mistä tontin raja kulkee, milliäkään ei meidän puolelta mene. Itse en jaksa ottaa lumitöitä nyt ihan noin vakavasti, tehty on parempi kuin täydellinen.
Minä lakkasin lapioimasta lumia naapurin puolelta, koska hän on osoittautunut taloyhtiön asukkaiden kiusaajaksi milloin mistäkin keksimästään tekosyystä. Sitä saa, mitä pilaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä nauran kyttäävälle naapurille. Tahallani ärsytän sitä kun kolaan pihaani.
Turhaa työtähän siitä tulee, mutta ainakin kunto kasvaa.
Toisin kuin naapurilla jonka kunto käy huonommaksi kuukaudesta toiseen, koska ainut elämä on siellä ikkunaruudun takana.
Samat ajatukset :D. Onneksi pääsevät vielä ikkunan luokse, on reppananoilla jotain huvia.
Kohtahan ne ovat niin läskiä, etteivät sängystä pääse enää ylös, sitten on sekin huvi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset nyt muutenkin kyttäävät jokaista naapurin rasahdustakin ja juoruavat siitä eteenpäin. Omaa elämää kun ei ole ja sellainen tietokonemaailma, joka on nuorilla, on heille vieras asia eivätkä sitä ymmärrä.
Jaahas. Olen eläkeläinen jo 14 vuotta mutta minulla on kaikki modernit härpäkkeet kotonani päivittäin käytössä. Olen käyttänyt tietokoneita siitä asti kun niitä työpaikoille ja markkinoille tuli, eli ennenkuin sinä edes olit syntynyt. Ei pidä niputtaa kaikkia eläkeläisiä samaan nippuun. Äitiniki menehtyi 90 vuotiaana mutta osasi hyvin käyttää tietokonetta ja hoiti sitä kautta kaikki pankkiasiansakin ihan kuolemaansa asti. Lisäksi eläkeläisenä en ole vaan koskaan seurannut naapurien tekemisiä, ei kiinnosta - kukin saa elää tavallaan ja kolata sen lumensakin kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot varmaan se meidän naapuri, joka ei itse tartu koko talvena kolaan. Tässä pienessä rivitaloyhtiössä sinä et ole kolannut lumia KERTAAKAAN. Et edes omalta pihaltasi. Viime talvena tarvoitte ovellenne sitä kapeaa muodostunutta polkua. Ei voi ymmärtää! Tänä talvena näyttää sama meno jatkuvan. Mua taas nauratti se, kun yritit sitten saada sukset tai jotain varastosta, jonka ovea ei saanut auki jäätyneen lumipenkan takia.
Mua ei sinänsä haittaa että te ette tee koko pihan lumitöitä, jääpähän enemmän muille, se on hauskaa hyötyliikuntaa.
Tämä on taas näitä. On pakko tehdä samoja asioita joita on AINA ENNENKIN tehty ja MUUTKIN TEKEVÄT. Suorittamista suorittamisen vuoksi, itse luotuja pakkovelvoitteita.
Muutama kuukausi ja lumet häviävät ihan itsestään. Asut Suomessa, hemmetti täällä nyt vaan tulee talvella lunta. Ei sitä tarvitse yrittää väkipakolla teeskennellä ainaista kesää ja ettei lunta ole olemassakaan, rehkien turhaan tuntikaupalla. Senkin ajan voi lämmitellä takan ääressä kullanmuru kainalossa viiniä siemaillen. Minkä kesä kastelee, se kuivaakin. Ja minkä talvella tuiskuttaa, kevät sulattaa. Säästäkää lumikolaan tuhlatut rahat ja käyttäkää vaikka jallukolaan.
Jos mun mies hekottelisi ikkunassa ja käskisi mun tulla katsomaan kun naapuri toheltaa pihallaan, toteaisin, että tule pois sieltä kyyläämästä. Me olemme tuollaisen yläpuolella.
Hävettäisi, jos mies muuttuisi yhtäkkiä tuollaiseksi naapureita kyylääväksi naureskelijaksi. Meillä on yksi sellainen naapuri, joka juoruaa pihapiirin asiat ja arvostelee naureskellen pihat selkien takana (eläkeikäinen mies). En pidä missään arvossa tuollaista käytöstä.
Ihmiset on erilaisia. Meidän naapuri kolaa hartaudella pihaansa ainakin kun yksikin lumihiutale taivaalta leijailee. Hän on myös äärimmäisen tarkka siitä mistä tontin raja kulkee, milliäkään ei meidän puolelta mene. Itse en jaksa ottaa lumitöitä nyt ihan noin vakavasti, tehty on parempi kuin täydellinen.