Jos saisit unelmien työpaikan ja palkka olisi kummassakin sama 15 000 €/kk, kumpaan muuttaisit?
Kommentit (9)
Tallinnaan ehdottomasti. Virolaiset ovat jalat maassa olevia normaaleita ihmisiä. Nykyinen Tukholma on täynnä ulkomaalaisia ja erilaista uussuvaitsevaistoa. Tavallinen suomalainen lienee huomattavasti enemmän samalla aaltopituudella virolaisen kuin ruotsalaisen kanssa nykypäivänä.
Tallinassa ostovoima parempi tuolla palkalla ja asuntotilannekin parempi.
Gallupiin vastasin ”Tallinnaan” jotenkin ihan automaatiolla sen perusteella, että on ymmärtääkseni halvempi paikka asua. Näköjään sitä miettisi säästöä vaikka rahaa olisi kuinka... :D
Tosin jos tuollainen tilaisuus tulisi oikeasti eteen, niin palvelujen ym. pohtimisen jälkeen päätyisin varmaan Tukholmaan.
Tallinnaan ehdottomasti. Ruotsissa on hyvätkin puolensa, kuten esim. parempi sosiaaliturva, mutta siitä tuskin olisi noilla palkoilla paljoakaan etua. Tuolla rahalla Tallinnassa voi hoitaa esim. terveysasiansa yksityisellä, eikä Virokaan nyt enää ole mikään alikehittynyt neuvostotasavalta, vaan siellä on saatavissa aivan samat asiat kuin Ruotsissa tai Suomessakin, vaikka valtio ei pidäkään kansalaista kädestä joka asiassa. Raha riittää myös parempaan kuin Ruotsissa.
Tukholmaan tietty. Vähän kalliimpi paikka kuin Tallinna, mutta ei siitä tuolla palkalla olisi haittaa. Ihmiset jotenkin paljon avoimempia ja jotenkin "eurooppalaisempia" kuin Tallinnassa. Virossa vähän jollain lailla ummehtuneempi ilmapiiri imho.
Vastasin, että Tukholmaan, mutta itse asiassa voisin muuttaa kumpaan vaan. Risteilylläkin olen käynyt suurin piirtein vuoron perään molemmissa, silloin kun niitä vielä oli tarjolla.
Tukholmassa on todella kallista asua verrattuna Tallinnaan. Siksi Tallinna.
Tallinna tuntuu kotoisammalta. Tukholmassa on liikaa ihmisiä minun makuuni.
Vaikea kysymys...