Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hiivasyndrooma totta vai ei? Tiedän ainakin sen että oloni on ollut todella huono jo pitkään :(

Vierailija
23.01.2021 |

Olen nyt itse todennut itselleni, että kärsin hiivasyndroomasta.
-Päänahka kutisee ja hilseilee
- Kainalot hikoilee voimakkaasti ja hiki haisee todella pahalle (löysin itseasissa hiivasyndrooman kun googletin tätä hiki ongelmaani.)
-Vuoroin ummetus ja vuoroin ripuli
-Peräaukon suu on märkä ja kutisee
- välillä paksu ja kokkareinen valkovuoto ja/tai ihan vetinen vuoto emättimestä. Kutina.....
- Herkkupäivien jälkeisenä aamuna virtsatietulehduksen oireet.
Olenko tehnyt oikean diagnoosin?

Ajattelin aloittaa hoidon näin:
- Otan suun kautta otettavan diflucanin, pitäiskö hommata joku voide alapäätä varten??
-Heivaan ruokavaliosta kaiken "paskan" pois.. hiivat, sokerit, turhat lisäaineet yms.
- aloitan candida forte kuurin.

Mitä mieltä? Onko jotain muitakin vinkkejä. Toki jos voin mitenkään korvata hiivalääkkeet kotikonstein niin teen sen mielelläni. Olisi myös mielenkiintoista kuulla kohtalotovereiden kokemuksia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli. En käyttänyt mitään jytyä lääkettä vaan hoidin lisäravinteilla ja ruokavaliolla.

Tee sylkitesti, sillä voit seurata tilannetta jonkin verran.

Vierailija
2/6 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisäravinteita käytit?

Toimiiko Diflucan tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti juuri tulla sanomaan, että sokeri pois, mutta olitkin juuri laittamassa sen. HYVÄ! Sokeri on kaiken pahan alku ja juuri. Älä ala korvaamaan sitä keinomakeutusaineilla vaan mene ilman makeutusta. Vaatii tottumusta, mutta kyllä se siitä.

Vehnä ainakin pois.

Kts. myös matala-asteinen tulehdus.

Ehkä maitohappobakteereista voi olla myös hyötyä, etenkin suolistolle?

Vierailija
4/6 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisäravinteita ? Miten tämä hoidetaan lääkkeitä ?

Vierailija
5/6 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa hiivasyndroomaa. Kyse on täydestä huuhaasta. Jos kaipaat apua, mene lääkäriin.

Hiivalääkkeet on eniten väärin käytetty lääke käsikauppalääkkeissä. Suurimmalla osalla ei ole hiivaa, vaikka niin luulee. Paljon yleisempi syy on. esim. sytolyysi. Varaa aika gynelle.

Vierailija
6/6 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on täynnä tätä asiaa, käytä hakusanana candida albicans. Googlaa myös asiasta.

Minulla ei ollut emättimen hiivatulehdusta, että en tiedä pitääkö se hoitaa lääkkeellä vai odottaa että helpottaa itsestään.

Korona-aikana kannattaa todellakin hoitaa, koska hiiva romahduttaa immuunipuolustuksen.

Minua auttoi asiassa myös www.elinvoimaa.fi .