Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on joukko ihmisiä joille koronarokotetta ei aiota antaa ollenkaan

Vierailija
23.01.2021 |

He eivät saa rokotetta vaikka sen haluaisivat. Syy on se että THL ei suosittele rokotetta kriittisessä terveydentilassa ja saattohoidossa oleville. Myöskin jotkin perinnölliset sairaudet kuten astma ja diabetes voivat olla este rokotteen saamiselle.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei myöskään rokoteta noin miljoonaa alle 16 -vuotiasta. Siinä teidän laumasuojaharhanne.

Vierailija
42/47 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikot kuuluu riskiryhmään. Nyt heille ei anneta rokotetta. Logiikka ei ole.

Vain sellaiset astmaatikot joiden astma ei ole hoitotasapainossa kuuluvat riskiryhmään.

t. astmaatikon äiti

Sama pätee käsittääkseni myös 2-diabeetikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet sekä oikeassa että väärässä.

Nimenomaan diabeetikot saavat rokotteen.

Samoin astmapotilaat, heillähän on jo valmiina keuhkosairaus olemassa.

Mutta saattohoidossa oleville rokotetta ei anneta.

Ei myöskään hauraille, monisairaille vanhuksille, todennäköisesti eivät kestä sitä, vaan se huonontaa heidän tilanettaan.

Saattaa olla myös joitakin neurologisia sairauksia, jolloin rokotusta ei suositella.

Onko kellään tietoa mitä nämä jotkin neurologiset sairaudet voisivat olla? 

Vierailija
44/47 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikot kuuluu riskiryhmään. Nyt heille ei anneta rokotetta. Logiikka ei ole.

Vain sellaiset astmaatikot joiden astma ei ole hoitotasapainossa kuuluvat riskiryhmään.

t. astmaatikon äiti

Mistä tietää tai kuka sanoo, onko astma hoitotasapainossa? Ihan ilman sarvia kysyn, kun olen itse astmaatikko ja omasta mielestäni voin elää ihan normaalia elämää, enkä siis koe, että astmani ei olisi hoitotasapainossa. Toisaalta sitten taas hoitosuihketta menee 2*2 päivässä eli lähes maksimi sekä iltaisin sumutteen lisäksi Montelukast, Heinix ja nenäsumute. Satunnaisesti myös avaavaa. Päivittäisestä lääkityksestä huolimatta hengitys rohisee monesti iltaisin makuulla. Liikun lähes päivittäin eli joko 30 min 60 min lenkkejä reipasta kävelytahtia tai kuntosali. Pakkasilla keuhkoihin sattuu kovatahtinen kävely, mutta muuten ei liikkuminen ole ongelma eli en esim. saa "astmakohtausta" vaikka syke olisi jossain 135 päällä.

Vierailija
45/47 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. astmaatikon äiti

Mistä tietää tai kuka sanoo, onko astma hoitotasapainossa? Ihan ilman sarvia kysyn, kun olen itse astmaatikko ja omasta mielestäni voin elää ihan normaalia elämää, enkä siis koe, että astmani ei olisi hoitotasapainossa. Toisaalta sitten taas hoitosuihketta menee 2*2 päivässä eli lähes maksimi sekä iltaisin sumutteen lisäksi Montelukast, Heinix ja nenäsumute. Satunnaisesti myös avaavaa. Päivittäisestä lääkityksestä huolimatta hengitys rohisee monesti iltaisin makuulla. Liikun lähes päivittäin eli joko 30 min 60 min lenkkejä reipasta kävelytahtia tai kuntosali. Pakkasilla keuhkoihin sattuu kovatahtinen kävely, mutta muuten ei liikkuminen ole ongelma eli en esim. saa "astmakohtausta" vaikka syke olisi jossain 135 päällä.

Minulle selitettiin näin, että jos astma ei ole hoitotasapainossa, niin astmahoidettava on sairaalassa. Kun pystyy elämään normaalia elämää kotona, töissä, harrastuksissa ( jos niitä olisi), ulkoillen, liikkuen, niin tasapainossa on. Tasapainoon kuuluu myös, että kovassa pakkasilmassa ei lenkkeillä, jos pakkasilma vaikeuttaa hengitystä pahasti.

Vierailija
46/47 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. astmaatikon äiti

Minulle selitettiin näin, että jos astma ei ole hoitotasapainossa, niin astmahoidettava on sairaalassa. Kun pystyy elämään normaalia elämää kotona, töissä, harrastuksissa ( jos niitä olisi), ulkoillen, liikkuen, niin tasapainossa on. Tasapainoon kuuluu myös, että kovassa pakkasilmassa ei lenkkeillä, jos pakkasilma vaikeuttaa hengitystä pahasti.

Kiitos sinulle, ihan järkevältä kuulostaa! Olen siis tuota kyllä kysynyt viimeksikin, kun lisättiin lääkitykseen iltaisin otettva Montelukast ja vaihdettiin toisen merkkiseen hoitosuihkeeseen, mutta en saanut mitään järjellistä vastausta.

Vierailija
47/47 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemusta siitä että koronarokotteesta olisi aiheutunut astmakohtaus? Perheenjäsenelläni astma ollut oireeton , paitsi siitepölykaudella. Sai rokotteen ja pian tuli astmakohtaus. Yksi rokote takana, enkä tiedä mitä toinen rokote saisi aikaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä