Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta aspergernaiset/ADHD naiset näyttävät ikäistään nuoremmilta?

Vierailija
22.01.2021 |

Ja sama käytöksessä? Miksi? Eikö voi ilman diagnoosia tai diagnooseja näyttää nuoremmalta ihan neurotyypillinenkin?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan asperger luennoilla oli tuosta puhetta.

Pitää paikkansa osittain. Ei adhd kohdalla, mutta Assien kohdalla. Mutta vain jos kyse enemmän stereotyyppisestä henkilöstä ja he eivät käytä kasvolihaksia, eivät ilmeile, naura paljon jne jolloin tulee ilmeryppyjä jne..

Kun ootte katsoneet Sademiehen niin tajuatte millainen on ns stereotyyppinen As. Toki jäämies Räikkönenkin on aika pitkälle yhden ilmeen mies.

ADHD taas on ihan päinvastainen, eli ilmeilee paljon ja eläväiset kasvot siinä missä muukin keho 

Niinpä. Ilmehtiminen kuuluu juurikin Adhd : n joten eivät ole yhden ilmeen ihmisiä kuten monet Assit ovat. Johtopäätös on, että ADHD ihmiset eivät näytä ikäistään nuoremmilta. Pikemminkin päinvastoin jo syystä, että heidän elämäntapaansa kuuluu usein tupakka, päihteet jopa rikollisuus jne.. tiedetään, että vankiloissa istuvat ovat suurelta ADHD ihmisiä.

Mutta tunnen muutamia Asseja ja heihin pätee niukat ilmeet. Puhuessaankin ei juuri mitään ilmeitä vaan monotonista kerrontaa. Ovat kyllä ihan tavan ammateissa ja pärjänneet elämässä.

Njoo en itsekään tiedä ketään ADHD-ihmistä jolla olisi ikäistään nuoremman näköinen iho, mutta olemus sen sijaan nuoren näköinen monella, kun on vilkas ja menevä sekä matalat rasvat, kun ei niin syöminen kiinnosta ja unohtaa helposti syödä kokonaan, kun on kaikkea muuta tekemistä.

Sellaisia Sami Uotila-tyyppisiä, eli matalat rasvat ja nuorekas, eloisa ja vilkas olemus, mutta ihoa katsoessa iän kyllä huomaa. 

As-tyypeillä tosiaan päinvastaiset setit. 

Vierailija
42/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kauneusleikkauspokalapsihullu on assu. Selittää paljon pakkospämmäämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen ikä on 2/3 oikeasta iästä.

Vierailija
44/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismikirjoon liittyvä ilmeettömyys, jota voi olla myös aspergereilla, pitää ainakin ilmerypyt loitolla. Sillä on sama vaikutus kuin botoksilla.

Vierailija
45/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismikirjoon liittyvä ilmeettömyys, jota voi olla myös aspergereilla, pitää ainakin ilmerypyt loitolla. Sillä on sama vaikutus kuin botoksilla.

Rypyttömillä on usein eri tyyppinen iho, sellainen joka valahtaa

Vierailija
46/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään as-naisen. Ihan aikuinen mutta hyvin nuoren näköinen. Ja erittäin hyvän näköinen.

Vierailija
47/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ilmeettömyys, enemmän monotonista puhetta kuin ilmeikästä, joten kasvojen lihakset pysyvät liikkumatta.

Vierailija
48/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe :D olen AS-nainen ja näytän ikäistäni nuoremmalta. En omasta mielestäni, mutta olen saanut kuulla kommentteja tuosta niin paljon että pakko se on kai uskoa. Ihan ruumiinrakenteen ja naaman lisäksi keksin nuorentavaksi tekijäksi ainakin sen etten käytä koruja, vaatteet on mahdollisimman mukavia ja yksinkertaisia ja erikoisin kampaus mitä minulla näkee on pikaponnari. Mielenkiinnonkohteeni eivät sovi yhteen oikein minkään ikäluokan kanssa, joten samanikäisille tulee yleensä vaikutelma siitä että olen paljon nuorempi kun en tiedä jotain bändiä, sarjaa yms.

Vierailija
49/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger naiset ja miehetkin näyttävät ikäistään nuoremmilta. Yksi syy on lapsekkaan mielen säilyminen mikä näkyy silmissä ja toinen on pukeutuminen. Meillä oli töissä 30-vuotias asperger mies, joka näytti ja vaikutti alle 20-vuotiaalta.

🤩 Aim fooreevöö jaang 😇

Vierailija
50/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan asperger luennoilla oli tuosta puhetta.

Pitää paikkansa osittain. Ei adhd kohdalla, mutta Assien kohdalla. Mutta vain jos kyse enemmän stereotyyppisestä henkilöstä ja he eivät käytä kasvolihaksia, eivät ilmeile, naura paljon jne jolloin tulee ilmeryppyjä jne..

Kun ootte katsoneet Sademiehen niin tajuatte millainen on ns stereotyyppinen As. Toki jäämies Räikkönenkin on aika pitkälle yhden ilmeen mies.

Olen itse hyvinkin nauravainen ja hymyileväinen tapaus ollut syntymästä asti, mutta otsalla jurottaminen eli kurtistelu tai kulmien kohottelu ja rypistely tunteiden mukana yms. ei kuulu ilmerepertuaariin. Naururyppyjä löytyy suupielistä ja silmäkulmista nyt kolmekymppisenä, mutta otsaryppyjä ei ole läheskään samassa mittakaavassa. Otsa ja alempi osa kasvoista on melkein eriparia ja varmasti asia p*rkelöityy vanhetessa. Rasvoittuva iho myös varmasti on auttanut asiaa luonnostaan, ja aurinkorasvan uskonnollinen käyttö. Autisminkirjoon liittyy myös nivelten yliliikkuvuutta, joten arvelisin kollageenin olevan jotenkin "osasyyllinen" joustaviin niveliin ja joustavampana säilyvään ihoon.

Vierailija
51/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 42 ja mua luullaan n. 25-vuotiaaksi. Naamassa ei ole ryppyjä, olen ujo ja arka, hoikka ja muutenkin lapsellisen oloinen. Osa pitää myös vähän yksinkertaisena ja ohjattavana vaikka sitä en kyllä ole. Mitään hyötyä tästä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi