Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita joita ärsyttää vaateketjujen isonnetut kokoluokitukset?

Vierailija
04.08.2006 |

lindexin xs vastaa pientä M:ää. sama juttu kappahlissa...niiden 32/34 koko on entinen M. aleksi 13 ja koko 34 OIS vaatteissa on aina niin iso että joituu itse kaventamaan ja tekemään ylimääräisiä vekkejä vyötärölle.

kyllästyttää että ainoa paikka mistä saa sopivan kokoisia vaatteita on h&m ja nuortenosasto! siellä koko 32 on hyvä, vastaa mielestäni entistä xs:ää. mutta kokoa 32 ei niin vaan löydykään mistään muualta. törkeää pienten ihmisten laiminlyöntiä suurentaa kokoja ja jättää ne entiset xxs koot kokonaan ottamatta. ulkomailla niitä kuitenkin on siitä missä muitakin...

niin, ja en edes ole mikään anorektikko vaan ihan muodokas, 163cm 50kg sirolla ruumiinrakenteella.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttoja ovat pienimmätkin paidat.

Vierailija
22/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koko 34, perseeseen on tehty semmonen helvetillinen pussi ihraa varten. vyötäröä levennetty pari tuumaa. Mä en enää löydä vaatteita mistään, ainakaan niitä jotka istuis vielä päällekin. onneksi muutan takaisin jenkkeihin pian, sielläkin on isoja ihmisia mutta sentään vaatekoot on pidetty ennallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä ne tietäiskään tilata jos ette tee huomautusta?

Vierailija
24/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vain 152 cm ja painoa löytyy 48kg niin en tod. ole mikään riisitikku! mulla on ihan rinnat ja takapuoli ja makkaroitakin löytyy.

se mua ärsyttää myös, että isoille ihmisille on oikein omanlaisensa kaupat josta voivat ostaa vaatteita ja kaikilla valmistajilla on jokin plusplus-mallisto, mutt jos olet lyhyt ja normaalipainoinen niin eipä ole juuri vaihtoehtoja ainakaan aikuiselle naiselle, ellei halua teinivaatteita pitää.

Vierailija
25/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse olen vain 152 cm ja painoa löytyy 48kg niin en tod. ole mikään riisitikku! mulla on ihan rinnat ja takapuoli ja makkaroitakin löytyy.

se mua ärsyttää myös, että isoille ihmisille on oikein omanlaisensa kaupat josta voivat ostaa vaatteita ja kaikilla valmistajilla on jokin plusplus-mallisto, mutt jos olet lyhyt ja normaalipainoinen niin eipä ole juuri vaihtoehtoja ainakaan aikuiselle naiselle, ellei halua teinivaatteita pitää.

Vierailija
26/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten se, että jos on paita olisi muuten sopivan kokoinen, niin rinnoille ei ole jätetty minkäänlaista tilaa ja niin alareuna on pian jossain navan tuntumilla! Ja seuraava isompi koko olisi taas jo liian teltta...huoh..

Vierailija
27/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta jos on on pieni ja paksu (163 senttiä ja koko yli 46) niin mistään ei saa vaatteita. Isojen tyttöjen koot on oikeesti isoille tytöille, pitäis olla reittä toista metriä ja paidan helmat on polvissa. Katsokaapa ympärillenne, näkyykö Suomessa kadulla pieniä, paksuja ja persjalkaisia naisia vai kaksimetrisiä amatsoneja? Ja jos löytää vielä paitoja ja housuja, niin takkeja ei kukaan edes tee isossa koossa. Kolmikymppisenä ei haluta pukeutua mummumalleihin.

Jenkeissä löytyy mallistot erikseen pienille, normaaleille, paksuille ja pitkille naisille. Ja niin on hyvä! Miksei Suomessa edes joku postimyynti voisi tehdä samoin, niin ei tarvis tilata muualta ja häärätä tullien ja verojen kanssa? Mun mielestä kaikenkokoisten pitäisi saada istuvia hyvännäköisiä vaatteita.

Nimim. JC Penneys rules.

Vierailija
28/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun rinnat ei edes ole kuin kokoa c, mutta silti joudun nyt niukkojen leikkausten aikana ostamaan ylisuuria paitoja, koska paitoihin ei ole varattu tilaa rinnoille (siis muuten M-kokoinen pusero istuu, mutta meinaa revetä rintojen kohdalta) . ärrrrsyttävää.

Vierailija
29/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon hoikka, mutta rinnat ovat suuret. Paidanhelma nousee sitten tuohon navan korkeudelle. Toinen ongelma ovat paitojen/takkien hihat, jotka S-koossa jäävät lähes aina liian lyhyiksi (oon myös aika pitkä). Murr...

Vierailija
30/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana valitusketju! Amatsonikin haluaa valittaa... :)

En kyllä allekirjoita väitettä (edellä), jonka mukaan isoissa vaatteissa olisi pitkät hihat/lahkeet/helmat. Väärin! Tällaiselle amatsonille (180 cm) ei kertakaikkiaan löydy tarpeeksi pitkiä lahkeita tai hihoja. Ja kun rintavarustustakin on liikaa > paidanhelmat navan korkeudella.

Näistä kaikista kirjoituksista voidaan siis päätellä, että valmisvaatteet on suunniteltu kuvitteelliselle keskivertoihmiselle, jollaista ei oikeasti ole olemassakaan :)

Vierailija
31/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta huomioon että usein isompaa kokoa tarvitseva on usein " isompi" myös pituussuunnassa. Usein itsellä (koko 44) esim. vyötärön leikkauskohta alkaa kapenemaan jo melkein rintojen kohdalta.

Vierailija
32/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskisarja

amatsoni

helinä-keiju

ja jokaiseen jokin lisä ¤ ¤ jos on rintava (eli rinnat löytyy)

Vierailija
33/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitäisi olla lajiteltu jotenkin, sillä tuntuvat olevan harvinaisia. Ikävä sovittaa ketjujen jokaista tuotetta ja useinmiten pettyä. Samoin jos on oikein rintava ja kun ottaa isompia kokoja, niin sitten vyötärönkohdat katoaa kokonaan ja malli näyttää teltalta.

Vierailija
34/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää luulla että olen kokoa 36/38 kun oikeasti olen 40/42.

Eri kauppojen kokoluokituksista en tiedä juurikaan mitään, paitsi että One Waylla joskus yritin kokeilla farkkuja muka sopivaa kokoa eikä ne nousseet kuin puolireiteen. Eli pienimpien kannattaa käydä siellä, myös 182 cm/60 kg ystävättäreni sanoi että siellä on hänelle liian pieniä vaatteita :)

Morsiusliikkeessä muuten joku myyjä kerran tunnusti samaiselle ystävälleni, että heillä tehdään puvut pari numeroa " pienemmiksi" ihan tietoisesti. Tämä kaveri kun ihmetteli, että hänelle ei sopinut normaali kokonsa. Myyjä kertoi, että kun asiakkaalle tulee parempi mieli niin hän ostaa enemmän!

En sulkisi pois sitä että tuosta tässä yleisessä kokojen säätelyssä on kyse.

Vierailija
35/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ärsyttää siksi, että kun kokeilee ensin sitä S:ää, joka on liian iso, sitten kokeilee toisen mallin S:ää, joka piukkuu päällä (mallin oli ilmeisesti tarkoituskin olla piukkuva, mutta minä en sellaisessa saata olla). Taas käyn vaihtamassa, mutta M:kin tuntuu liian tiukalta. Taas pitää ottaa paita pois, laittaa oma vanha päälle ja käydä etsimässä se L, joka sitten tuntuu sopivalta.

Minä satun inhoamaan vaateostoksia, erityisesti sovitus saa aina savun nousemaan korvista. Ja tyhmänä en älyä näköjään ottaa kerralla kaikkia kokoja sovituskoppiin.

Ja lisäksi en sovi normaaleihin kokoluokituksiin: ei juurikaan vyötäröä, ei lantiota, ei rintoja. Parhaimmillani olen lauta, pahimmillani makkara.

Vierailija
36/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tää on terapeuttista. :)

Tietääkös joku mistä Tampereelta saa kivaa nuorekasta perusvaatetta isossa koossa? Ei siis mitään pierre cavalloa tai muuta tätimallia vaan esimerkiksi naisten printti-t-paitoja ja farkkua ynnä muuta. Parhaat toistaiseksi on Kappa-Ahl ja Nokialla Nanson tehtaanmyymälä, mutta ois kiva saada vaihtelua. Miksi oi miksi miesten t-paitoja on kokoon xxxxxxl mutta naisten omat loppuun xl:ään ja vielä ovat yleensä hemmetin pientä mallia muutenkin.

Vierailija
37/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnanympärys mulla jotain 88 ja vyötärö suunnilleen 68. Tosi monessa kaupassa paidat jotka rintojen kohdalta sopivat, ovat vyötärön kohdalta lörppiä. Ilmeisesti vaatteet tehdään tosi tasapaksuille, koska omastakin mahasta löytyy ylimääräistä tavaraa, eikä rinnat ole mitkään jättisuuret.

Vierailija
38/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nekin lasten kohdalla: lasten 140cm takki oli joka suunnast mielettömän iso: ympärys, pituus ja hihat. Meni minullekin!

Vierailija
39/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää edes sovita vaatteita Lindexillä tms. koska KAIKKI järjestään liian isoja.

Itse löydän myös Vero Modan, Onlyn ja Vilan valikoimista tarpeeksi pieniä kokoja..

Vierailija
40/46 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm:llä sama juttu. 34 farkut on ihan hillittömät!