Aina kun minä ( mies) kokkaan, niin etsin itse kaikki kulhot ja tilpehöörit keittiön kaapeista
Kun vaimo kokkaa, niin värkkien etsintä onkin yhteinen ongelma. Tosi ärsyttävää.
Muilla samoin?
Kommentit (18)
Meillä saattaa olla vähän sama homma, pyydän miestä antamaan korkealla olevia juttuja, ettei minun tarvitse siirrellä keittiöjakkaraa. Hän myös siivoaa jälkiäni, tiskejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saattaa olla vähän sama homma, pyydän miestä antamaan korkealla olevia juttuja, ettei minun tarvitse siirrellä keittiöjakkaraa. Hän myös siivoaa jälkiäni, tiskejä jne.
Miksi pyydät:)
Haetko yhteisöllisyyttä:)
Haluatko huomiota:)
Pitää olla yhteisesti sovitut paikat, mihin puhtaat astiat tiskikoneesta nostellaan. Sillon ne löytyy. Meillä mies ei kokkaa, mutta piilottelee kyllä astioita ja työvälineitä.
Miksi sä oot siinä pyörimässä, kun se kokkaa? Mä kuuntelen yleensä kuulokkeilla jotain radio-ohjelmaa, kun laitan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun hän on pitempi kuin minä ja yltää ylähyllyille. Ja kun hän kysyy voiko olla avuksi. En nyt tuosta yhteisöllisyydestä tiedä miten se liittyy kotoisaan ruoanlaittoon.
Siis miten te MOLEMMAT etsitte niitä? Kumpikaan ei tiedä tavaroiden paikkoja? Eli niillä ei ole paikkoja?
Mä kokkaan aina, ei siinä miestä tarvita.
Meillä ei ole ongelma se, että mies etsisi mitään. Ongelma on se, että minä (nainen) joudun etsimään niitä, koska mies ei voi tiskikonetta tyhjentäessään millään laittaa niitä oikeille paikoille. Mies ei itse osaa tehdä mitään ruokaa, joten en voi tietää paljonko vaivaisi minua niiden kulhojen kanssa, jos tekisi ruokaa.
Sama kuvio täällä. Kun vaimo tekee jotain niin se on aina yhteinen projekti ja pitäisi päivystää koko ajan valmiina vieressä. Ymmärrän toki että ei yllä ylimpiin kaappeihin jne ja autan mielelläni mutta joku "viitsisitkö laittaa tämän roskiin" kun itse seisoo metrin päässä roskiksesta ja minä viiden metrin, tuntuu lähinnä turhalta hyppyyttämiseltä.
Ylipäätään tuntuu että hänen on vaikea tehdä itsenäisesti mitää kotitöitä vaan jos minä en samaan aikaan tee jotain hyödyllistä niin heti ahdistuu vaikka minä olisin sitä ennen paiskinut hommia koko päivän ja hän lukenut kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun hän on pitempi kuin minä ja yltää ylähyllyille. Ja kun hän kysyy voiko olla avuksi. En nyt tuosta yhteisöllisyydestä tiedä miten se liittyy kotoisaan ruoanlaittoon.
Roskakoura on hyvä apuvälinen ja lisäjaloiksi riittää yleensä lasten wc-pöntöllä käytettävä koroke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskakoura on hyvä apuvälinen ja lisäjaloiksi riittää yleensä lasten wc-pöntöllä käytettävä koroke.
Meillä niille ylähyllyille ei laiteta mitään. Boikotoin niitä ja otan sen vittuiluna, jos sinne jotain laitetaan. T:lyhyt.
Mikään ei ole oikeasti ärsyttävämpää kuin se, että ihminen jonka kanssa asutte samassa taloudessa kyselee missä on mikäkin kun kaikille pitäisi olla selvää missä tavarat sijaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä niille ylähyllyille ei laiteta mitään. Boikotoin niitä ja otan sen vittuiluna, jos sinne jotain laitetaan. T:lyhyt.
Tuntuu tilan haaskaukselta. Keittiöjakkara on ihan kätevä. Ja tietty joku järki hommiin eli ylös ne mitä tarvitaan vain harvoin.
t: toinen lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin häneltä äsken onko tapani ärsyttävä. En teekään niin, että jos hänellä on jotain muuta toisaalla kesken, niin pyytäisin häntä keskeyttämään tekemisensä. Mutta jos hän on lähellä ja kysyy, voiko auttaa, niin kyllä minä silloin sitä apua pyydän. Mieluummin kuin alan jollain vekottimella kauhomaan korkealta jotain tarvitsemaani. Ja hän sanoi, että se on ok. :)
Etsin itse. Onneksi ei taloudessani ole ketään muuta sotkemassa paikkoja.
Sama homma ku nainen laihduttaa,sillon laihduttaa kaikki ja pitää tukea joka henkäyksellä.
Ei. Meillä mies kyselee mistä mikäkin keittiötavara löytyy. Eikä se edes kokkaa oikeastaan ikinä.
Minä kokkaan, mies ei. Löytyy sekä kulhot että värkit, ei ongelmia.