Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa työtä tekisit? Toinen puuduttavan tylsää ja ok palkka. Toinen mielekästä, mutta vähemmän palkattua.

Vierailija
22.01.2021 |

A) Palkka bruttona 3300€, ei mitään vastuuta ja tylsistyt työssäsi. Toimistotyötä virka-aikaan, mutta joudut istumaan toimistolla. Ei edes korona-aikaan etätyömahdollisuutta. Lähinnä siis vain surffailet netissä ja kulutat aikaa töissä, mutta et voi samaan aikaan esim. lukea tai neuloa tai puuhastella muuta. Ei ylenemismahdollisuuksia.

Vai

B) Bruttona 2600€, vastuuta, kiirettä, mielekäs työ. Ilta- ja viikonlopputyötä, epäsäännöllistä, stressaavaakin osin. Reissaamista (ei mitään glamour-matkoja ulkomaille, vaan ihan vaikka Vantaalta Nurmijärvelle) ja palavereja, verkostoitumista. Ylenemismahdollisuuksia, tosin seuraavalle askelmalle joutuu usein odottamaan jonkun eläköitymistä - saattaa mennä siis 10 vuottakin.

Kyseessä kulttuuri- ja museoala. Olen FM ja koulutus näiltä aloilta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Tolla palkalla sama se. Aina voi pelaa töissä jos vaan osaa ;)

Vierailija
22/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A! Enkä tylsistyisi koska mulla on kyky viihdyttää itseäni, kukaan ei kiellä työajalla ajattelemasta mitä haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi A-työssä voi surffata netissä muttei tehdä käsitöitä? 

Vierailija
24/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan puhtaasti asennoitumiskysymys. Tylsän työn voit ottaa siunauksena ja henkisesti helppona asiana elämässäsi.  Voin sanoa, että stressaava työ on kaikkea muuta kuin mukavaa. Joka työvuoro saat pelätä, että riittääkö osaamisesi tänään eteen tuleviin haasteisiin. Se on todellakin henkisesti raskasta, ihan sama mitä siitä maksetaan. Syö suorastaan elämänilon eikä enää osaa nauttia edes vapaa-ajasta.

Tämä on myös ihmiskysymys. Osa ihmisistä ajaa itsensä työuupumukseen työssä, jossa tekemistä ja vastuuta on liian vähän. Itse kuulun tähän ihmisryhmään. Stressaava (hyvällä tavalla), nopeatempoinen ja kiinnostava työ ei tunnu lainkaan raskaalta niin kauan, kuin odotukset ovat realistiset.

Eli ei voi yleistää, että jompi kumpi vaihtoehdoista olisi absoluuttisesti parempi mielenterveydelle.

Vierailija
25/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi A-työssä voi surffata netissä muttei tehdä käsitöitä? 

Olen näkyvällä paikalla työpisteineni ja saattaa tulla jotain asiakkaita käymään. Ei ole hyvää mainosta firmalle, että meillä pyöritellään peukaloita työajalla.

ap

Vierailija
26/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena luulin että mielekkyys riittää, vanhempana tajusin että tykkään siitä kun ruokakaupassa saan ostaa lohta joka viikko jos siltä tuntuu, joten valitsin paremman palkan. Tosin minun paremmin palkattu työni on sekin vain 2800 e/kk.