Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan, että halu syödä makeaa loppuu, kun ei syö sokeria

Vierailija
22.01.2021 |

Olen ollut lähemmäs kolme kuukautta ilman lisättyä sokeria ja edelleen kyllä tekee mieli makeaa. Ei niin usein kuin ennen mutta ei se ole kokonaan sammunut. Mitenkäs teillä muilla, onko herkkuhimo jossain vaiheessa mennyt kokonaan pois ja kuinka kauan se on sokerittomutta vaatinut? Itselläni aikomus yrittää hallittua ja vähäistä sokeriherkkujen syöntiä jatkossa, ennen herkuttelin ihan liikaa, siksi pidin kunnon tauon.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulis että kokonaan loppuu koska ihminen luontaisesti pitää makeasta. Luultavasti kumminkin vähempi sokeri alkaa maistua makealle ja näin pystyy enemmän nauttimaan vaikka marjoista.

Vierailija
2/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan paljon kaikenlaista, mutta totuus on, että ihmiset on kuitenkin jossain määrin erilaisia. Eri asiat toimii eri ihmisille.

Mulle riitti kolme kuukautta täyttä sokerittomuutta, ja sen jälkeen kaikki makea maistui äitelältä. Mulla oli myös paha tapa mättää sokeria tolkuttomasti, ja siitä pääsin eroon.

Toivottavasti saat mitä tavoittelet, ap. Tsemii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin hiilihydraatteja reilusti. Suolistobakteerikanta muuttui niin, että siellä ei ole enää niitä, jotka huutaisivat sokeria ravinnokseen. En syö edes hedelmiä, vaan pelkästään marjoja ja kasviksia. Ei tee mieli makeita herkkuja, ja jos joskus maistelen, ei houkuttele enempään.

Vierailija
4/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin puoli vuotta täysin ilman. Himo oli mukana ihan joka päivä, kunnes luovutin. En huomannut mitään eroja olotiloissani tai terveydessäni, joten ajattelin että turhaa sitä itseään on kiduttaa. Pitää vain löytää se keino joka toimii juuri itselle. Nyt itse pyrin syömään vähemmän. Esim käyn joka päivä kaupassa ostamassa lakupatukan/minikarkkipussin. Ei usempaa tuotetta tai isompaa pussia jne, koska ahmin ne sitten kerralla. Hyvänä etuna myös se, että joka päivä ei aina jaksa tai kerkeä käydä kaupassa, jolloin tulee sokerittomia päiviä. Ei löydy myöskään sokeripussia, siirappipulloa, hilloa jne kaapista. En myöskään juo muuta kuin vettä, mikä vähentää kokonaissokerimäärää.

Vierailija
5/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeanhimo loppuu itsestään ikävuosien myötä, en tiedä yhtään makealle persoa vanhusta. 

Vierailija
6/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut myös väittää, että hiilareiden reilu vähentäminen lopettaa makeanhimon. Mä yritin karpata ja söin ihan hyvin, mutta se makeanhimo oli jotain täysin järkyttävää. Nykyään syön reilusti hedelmiä ja muita hyviä hiilareita, ja nyt en enää syö läheskään niin paljon karkkia ja muita herkkuja.

Vierailija
7/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista ja kannustavista kommenteista. En ole tosiaan makeaa syönyt, niin enpä tiedä, maistuuko se jopa ylimakealta nyt tauon jälkeen. Hyviä vinkkejä tuli myös, itselleni tärkeää juuri tuo, ettei osta kuin pienen määrän kerrallaan.

Ap

Vierailija
8/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sanotaan paljon kaikenlaista, mutta totuus on, että ihmiset on kuitenkin jossain määrin erilaisia. Eri asiat toimii eri ihmisille.

Mulle riitti kolme kuukautta täyttä sokerittomuutta, ja sen jälkeen kaikki makea maistui äitelältä. Mulla oli myös paha tapa mättää sokeria tolkuttomasti, ja siitä pääsin eroon.

Mitä muka söit, jos olit täysin ilman sokeria?

Vierailija
9/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä pelkkä lisätyn sokerin poisjättäminen, vaan hiilarit minimiin.

Vierailija
10/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa myös valkoiset viljat minimiin.

Vierailija
11/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Tarkoitin tietenkin lisättyä sokeria. Sori.

Vierailija
12/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa myös valkoiset viljat minimiin.

Mieluummin kaikki viljat.

Vierailija
13/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot hiilarit minimiin, ei kaikki hiilarit, vaikka muoti onkin nyt mitä on.

Vierailija
14/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis valehtelit :)

Vierailija
15/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa puhuttukaan kaikista hiilareista.

Vierailija
16/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeanhimo loppuu itsestään ikävuosien myötä, en tiedä yhtään makealle persoa vanhusta. 

Häh :D itse taas tiedän monia vanhempia ihmisiä, jotka ovat siinä 70 vuoden nurkilla alkaneet ostelemaan suklaalevyjä sun muita sokeripommeja, kun tekee niin mieli makeaa. 

Vierailija
17/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut myös väittää, että hiilareiden reilu vähentäminen lopettaa makeanhimon. Mä yritin karpata ja söin ihan hyvin, mutta se makeanhimo oli jotain täysin järkyttävää. Nykyään syön reilusti hedelmiä ja muita hyviä hiilareita, ja nyt en enää syö läheskään niin paljon karkkia ja muita herkkuja.

Joo, vain yritit karpata :)

Vierailija
18/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, olen jättänyt huonot hiilarit mutta syön hyviä hiilareita, mm. täysjyvätuotteita ja hedelmiä.

Vierailija
19/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten puhuit täydestä sokerittomuudesta?

Vierailija
20/36 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vain yritit karpata :)

No eipä se rasvalla mässäily mulle toiminut. :) Mutta sehän ei karppaususkovaisille käy, koska totta kai mä olen vaan syönyt liian vähän rasvaa tai jotain.

Nyt voin hyvin ja nautin syömästäni ruoasta, joten olen tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi