Kasvomaskit BUSSISSA
Minne voi laittaa viestiä /palautetta että asia etenisi ylhäältä päin? Olen aivan totaalisen kyllästynyt välinpitämättömiin ihmisiin jotka tulevat pitkänmatkan busseihin ilman maskia. Joudun päivittäin matkustamaan 40min bussissa eikä auta yhtään ettei kukaan istu vieressä jos takana joku hönkii (pahimmillaan vielä kälättää puhelimeen) ilman maksia!
Ilmeisesti Suomessa ollaan niin hyysääviä ettei voida tehdä sääntöä: käytä maskia bussissa tai älä käytä bussia, jollain käsittämättömällä logiikalla tämäkin olisi ”ihmisoikeusrikkomus”. Vaihtoehtoisesti haluan aloitteen siitä, että kaikki nämä maskitta matkaavat teinit tulee ohjata istumaan bussin takaosaan ja voivat siellä hönkiä keskenään ja me muut saamme heihin riittävästi välimatkaa.
Olen itse 7 kuulla raskaana ja en todellakaan halua vaarantaa lastani näiden piittaamattomien ihmisten takia.
Minne tästä sanan eteenpäin ihmisille jotka voisivat asiaan vaikuttaa???
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käytä ffp2- tai ffp3-luokan maskeja, jotka suojaavat käyttäjäänsä? Sitten ei tarvitsisi murehtia kanssamatkustajien maskinkäytöstä.
Missä oli ettei käytettäis?
Ihmisten välinpitämättömyys vaan on aivan naurettavaa. Jengi ei käytä maskeja, koska näyttää typerältä. Niinpä niin... Tuskin sä koronan kourissakaan kovin kaunis olet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käytä ffp2- tai ffp3-luokan maskeja, jotka suojaavat käyttäjäänsä? Sitten ei tarvitsisi murehtia kanssamatkustajien maskinkäytöstä.
Yritäpä itse saada jostain edes kohtuulliseen hintaan ffp3-maskeja käytettäväksi 10kpl/vko tahtiin.
Kaikkien välinpitämättömien taudinlevittäjien vuoksi minäkin käytän kaksi tai kolme kertaa kirurgin maskeja kalliimpia ffp2:a mutta sitä parempia on erittäin huonosti saatavilla muille kuin ammattilaisille.
Hanki auto ja lopeta kitinä.
Itse en käytä maskia, koska tutkimuksissa on todettu sen kasvattavan riskiä saada korona. Oma terveyteni menee kaikkien tuntemattomien edelle.
Kasvomaski Bussissa tarkoittaa, että olet yhtä mieltä Kauhujen Sairaalan Lääkärin kanssa, samoin kuin New Yorkin, ja Suomenkin Geriatristen osastojen hoitajien kanssa.
Katsot silmät pyöreinä, kuinka SaNKARIHOITAJAT ILMOITETTIIN Amnesty Internationalille, Ja kuinka SYYLLISET vanhukset , jotka tartuttivat toisensa monissakin hoitolaitoksissa kiedottiin muoviin.
Demonitaudin siemenet. Tappajataudin Ruoka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä itse saada jostain edes kohtuulliseen hintaan ffp3-maskeja käytettäväksi 10kpl/vko tahtiin.
Kaikkien välinpitämättömien taudinlevittäjien vuoksi minäkin käytän kaksi tai kolme kertaa kirurgin maskeja kalliimpia ffp2:a mutta sitä parempia on erittäin huonosti saatavilla muille kuin ammattilaisille.
Kyllähän noita saa kestokäyttöisinäkin. Tai jos ostat kunnollisen kaasunaamarin, niin ei muuta sitten enää tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitan maskin mennessäni bussiin, mutta valitettavan usein joudun poistamaan sen kesken matkan. Syynä matkustajat, jotka ovat juuri polttaneet tupakkaa. Luulisi maskin blokkaavan hajuja, mutta ei, se vain pahentaa röökin käryä.
Ja mitäs luulet, jos se tupakanhaju (eli ne pienet palamishiukkaset) suhahtavat maskin läpi tuosta vaan, niin mitenköhän sitten monta kertaluokkaa pienemmät virukset? Näinköhän se maski sitten kuitenkaan niitä pysäyttää...
Ei kai sillä niin väliä. Maskithan eivät ole mitenkään merkittävä asia koronan leviämisen ehkäisyssä. Turvavälit ja sairaana kotona pysyminen on paljon oleellisempaa.
Koska ei ole maskipakkoa, niin käyttö on vapaaehtoista. Hommaa sinä koronakammoinen vaikka armeijan "nasse" jos muiden hengittäminen noin paljon ahdistaa.
Osta auto.