Pakkomielle säästämiseen
Onko muita, jotka säästävät melkein pakkomieleisesti ja miettivät koko ajan säästöjään? Korona on aiheuttanut niin suuren epävarmuuden tunteen, että oon itse kehittänyt tästä pienen pakkomielteen. Oon aina ollut säästäväinen, mutta nykyään tarkistan rahastojen saldot joka päivä, laitan nettotuloistani puolet säästöön ja tuijottelen vaan verkkopankkien ja sijoituspalveluiden saldoja tuntitolkulla. Jos käyttäisin säästöjeni tuijottamiseen ja suunnitteluun kulutetun ajan johonkin tuottavaan, se olisi luultavasti taloudellisesti paljon hyödyllisempää.
Kommentit (5)
Ei corona, vaan ihan matrixista johtuu ..
Sincc
Kirjoita saldo seinään, niin ei tarvi tuijotella.
Sincc
Näkyypi koko ajan
Aletaan olla siinä tilanteessa, että säästämisestä putoaa pohja pois. Homma ei nimittäen toimi, jos kaikki säästää.
Vierailija kirjoitti:
Aletaan olla siinä tilanteessa, että säästämisestä putoaa pohja pois. Homma ei nimittäen toimi, jos kaikki säästää.
Miten niin? Kulutan normaalisti siihen mihin tällä hetkellä voi, eli lähinnä ruokaan. Auto on mutta bensaa ei juuri mene koska etätyöt. Vaatteita ei tarvitse, koska etätyöt. Ravintolassa käydään silloin tällöin syömässä. Heti kun matkustaminen on taas turvallista, me lähdemme.
Ap
Eikä minulla siis todellakaan ole mitään suuria säästöjä, että sadoista tuhansista ei ole kyse. Päin vastoin, olen keskituloinen, väsynyt yksinhuoltaja joka pelkää koko ajan putoavansa yhteiskunnan kelkasta taloudellisesti.
Ap