Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskeja saa kyllä halvalla, mutta heti kun katsoo kunnollisia FFP2-maskeja niin eipäs ole enää kovin halpaa

Vierailija
22.01.2021 |

Katsoin esim. 50 kpl FFP2-maskeja, niin oli heti luokkaa 80e tai enemmmän. Jotain markettien maskeja saa todella paljon halvemmalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis maksamaan maskeista 0€. Samalla marraskuussa töistä otetulla kertakäyttömaskilla mennään edelleen, jos sen kohta vaihtaisi.

Vierailija
2/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syksyllä sitten FFP3 ja ensi keväänä kaikilla sikanaamarit päässä.

Alkaako rättinaamat tajuamaan, miten heitä on kusetettu ? Älkää hyvät ihmiset menkö tähän sirkuspelleilyyn mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa ostaisit jonkun maskin josta on oikeasti hyötyä kun olet tähänkin asti pärjännyt mielikuvitus turva suojanasi? Pue näkymättömyys viitta yllesi ja jatka matkaa sankari.

Vierailija
4/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kymppi päivässä ei tee kuin 300 euroa kuukaudessa!

Vierailija
5/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni hinta terveydestä. Jos väität että ovat liian kalliita niin ei auta kuin katsoa peiliin ja itkeä.

Vierailija
6/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helposti tarttuva variantti pääsee leviämään kunnolla, niin FFP2-maskit täytyy määrätä pakollisiksi.

Vierailija
7/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tavallisissa marketeissa näy myynnissä lainkaan FFP2-maskeja?

Tai en ole itse ainakaan nähnyt.

Jossain Tokmannilla ym. saattaa olla toki.

Vierailija
8/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään sana maski.

Vierailija
9/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL ei suosittele kangasmaskien käyttöä. Venttiilittömän FFP2- tai FFP3-standardin mukainen maski suojaa käyttäjäänsä kangasmaski paremmin ja nyt uuden muunnoksen leviämisen vuoksi suosituksia halutaan tiukentaa.

Venttiilitön tarkoittaa sitä että siinä kuonokopassa ei ole venttiiliä josta ilma kulkee.

Vierailija
10/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuparimaski, maksoi 20€ ja ollut nyt käytössä pari kuukautta, ei ole mennyt miksikään ja tuota voi käyttää niin kauan kuin on ehyt.

Vierailija
11/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen FFP2-maskien käyttöä alan käyttää kaasunaamariani.

Sen käyttö tulee jopa halvemmaksi.

Vierailija
12/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen FFP2-maskien käyttöä alan käyttää kaasunaamariani.

Sen käyttö tulee jopa halvemmaksi.

Sitä on tuskin testattu joten on oletettavaa että se ei suojaa yhtä hyvin kuin kirurgin maski. Kirurgin maskit on sentään testattu ja EU-hyväksynnän jälkeen standardoitu.

Vierailija
13/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan liikkua vain täydellinen sukelluspuku päällä. Sen pitäisi olla pakollinen kaikille. Happisäiliö selkärepussa.

Vierailija
14/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp2 -suojainta on lehdissä perusteltu sillä, että se on tiiviimpi reunoilta ja päästää sivuista vähemmän virusta maskin ohi kuin kirurginen maski.

Haluaisin tietää, onko tuo se pääperustlu? Nimittäin olen kokeillut kaikkia markkinoilla myytäviä maskeja ja suojaimia ja minulla yksikään suojain ei ole reinoilta tiivis! Nimenomaan joka ikinen ffp-suojain jättää minulla kauheat raot kasvojen sivuille, kasvoni ovat sen malliset. Sen sijaan kirurgisen maskin voi helposti taitella niin, että se on tiivis reunoiltakin.

Eli jos ffp-suojain tulisi pakolliseksi, niin omat suojaukseni heikkenisi radikaalisti. Aika tyhmä perustelu niillä tuon suojaimen puolesta. Ymmärtäisin paremmin, jos sanottaisiin, että se materiaali on suodattavampaa, mutta siitä ei nyt saa hyvin selvää.

Lapseni taas on sanonut, että ainoa maski, joka on hänellä tiivis reunoilta on kangasmaski. Mikä hänelle nyt sitten on parasta, käyttää reunoilta tiivistä kangasmaskia, vai kirurgista maskia tai suojainta, joissa on hänellä molemmissa raot reunoissa?

Vierailija
15/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole varaa maksaa 80e maskista.

Vierailija
16/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tavallisissa marketeissa näy myynnissä lainkaan FFP2-maskeja?

Tai en ole itse ainakaan nähnyt.

Jossain Tokmannilla ym. saattaa olla toki.

Ainakin Prismoista löydät Ffp2 -maskeja.

Vierailija
17/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ffp2 -suojainta on lehdissä perusteltu sillä, että se on tiiviimpi reunoilta ja päästää sivuista vähemmän virusta maskin ohi kuin kirurginen maski.

Haluaisin tietää, onko tuo se pääperustlu? Nimittäin olen kokeillut kaikkia markkinoilla myytäviä maskeja ja suojaimia ja minulla yksikään suojain ei ole reinoilta tiivis! Nimenomaan joka ikinen ffp-suojain jättää minulla kauheat raot kasvojen sivuille, kasvoni ovat sen malliset. Sen sijaan kirurgisen maskin voi helposti taitella niin, että se on tiivis reunoiltakin.

Eli jos ffp-suojain tulisi pakolliseksi, niin omat suojaukseni heikkenisi radikaalisti. Aika tyhmä perustelu niillä tuon suojaimen puolesta. Ymmärtäisin paremmin, jos sanottaisiin, että se materiaali on suodattavampaa, mutta siitä ei nyt saa hyvin selvää.

Lapseni taas on sanonut, että ainoa maski, joka on hänellä tiivis reunoilta on kangasmaski. Mikä hänelle nyt sitten on parasta, käyttää reunoilta tiivistä kangasmaskia, vai kirurgista maskia tai suojainta, joissa on hänellä molemmissa raot reunoissa?

Kirjoitin just toiseen ketjuun asiasta. Ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimia on eri mallisia ja kokoisia. Suojaimen pitää sopia kasvoille just eikä melkein. Suojainta ostaessaan ei pysty tietämään, sopiiko se vai ei, eikä suojaimia voi ennen ostopäätöstä sovittaa kaupassa. Ainoa hengityssuojain, joka on täysin oikean kokoinen ja mallinen pienikokoiselle aikuiselle tyttärelleni, maksaa lähes 8€/kpl. Hänellä itsellään ei olisi niihin varaa, onneksi mulla on ja olen ostanut niitä hänelle. 

Vierailija
18/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta totobobo maskit tilaamalla Englannista. Hyvä ffp2 maski ja jatkuvassa päivittäisessä käytössä tulee hyvin edulliseksi, niihin kun vaihdetaan suodattimet kahden viikon välein. Muista kuitenkin putsata läpinäkyvät muoviosta käsidesillä, kun otat päältä, Ja suodattimiin ei tietysti pidä koskea. Välillä ovat loppu, mutta sitten taas tulee lisää myyntiin.

totobob.co.uk

Vierailija
19/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin just toiseen ketjuun asiasta. Ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimia on eri mallisia ja kokoisia. Suojaimen pitää sopia kasvoille just eikä melkein. Suojainta ostaessaan ei pysty tietämään, sopiiko se vai ei, eikä suojaimia voi ennen ostopäätöstä sovittaa kaupassa. Ainoa hengityssuojain, joka on täysin oikean kokoinen ja mallinen pienikokoiselle aikuiselle tyttärelleni, maksaa lähes 8€/kpl. Hänellä itsellään ei olisi niihin varaa, onneksi mulla on ja olen ostanut niitä hänelle. 

Totobobo sopii erinomaisesti pienille ja heillä on 5 vuotiaallekin sopiva malli.

Vierailija
20/22 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut Saksan Amazonista. Paljon halvempia kuin Suomessa.