Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onks nastakengät liukkaat sisällä esim. kauppakeskuksessa tai sairaalassa?

Vierailija
22.01.2021 |

Onko tänään ollut liukasta pääkaupunkiseudulla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kielletty sisällä monessa paikassa siksi, että ne nastat pilaa lattiat pitemmän päälle.

Ei edes pitemmän päälle, vaan melkein hetkessä.

Vierailija
22/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kenkien päälle vedettävät nastat, hirmu näppärät ku ne voi vain nykäistä pois tarvittaessa ja laittaa takaisin kun olosuhteet vaatii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kauppareissuja varten irrotettavat liukuesteet, icebugeja käytän vain jos en mene sisätiloihin.  Onnistuin vielä löytämään sellaiset jotka on helppo kiinnittää ja ottaa pois vaikka seisten, kun kaupan tuulikaapissa oleva penkki on aina varattu. Mulla on selässä murtumia ja polvi leikattu, niin kammoan hysteerisesti liukastumista.

Vierailija
24/30 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kenkien päälle vedettävät nastat, hirmu näppärät ku ne voi vain nykäistä pois tarvittaessa ja laittaa takaisin kun olosuhteet vaatii!

Ketkä voi, ketkä ei.  Vanhukset tarvitsevat nastoja, mutta niiden riisuminen ja paikoilleen laitto on monelle vaikeaa, tarvittaisiin tuoleja vähintään joilla rauhassa istua jne.

Miksi nastat ei voisi olla "digisäädellyt" eli puhelimessa sovellus, jolla nastat vetäytyy sisäänpäin ja paljastaa aitokumiset nyppylät sisätiloissa käytettäviksi. Tietysti myös toimien toisinpäin. Ei tarvitsisi edes kumartua.

Vierailija
25/30 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievillä kenkiä joissa nastat voi avata/sulkea mekaanisesti, ilman nastoja kitkapohja.

Vierailija
26/30 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niillä kauppoihin mennä pilaamaan lattioita? Kävelisittekö kotona nastakengillä.

Marketeissa ja kauppakeskusten yleisissä tiloissa yleensä kivilattia. Puu-muovilattioille ei voi mennä.

Huvittavin väite minkä näistä nasta-asioista olen kuullut on, ettei pitkospuille saisi nastallisilla jalkineilla mennä.

Vierailija
27/30 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liukkaat, mutta ei icebugin piikit minnekään sisälle painu, nehän olisivat käyttökelvottomat ulkona jäisillä kaduilla. Ei minun kenkäni ainakaan.

Vierailija
28/30 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaskin noi mun Icebagit on liukkaat kivilattioilla. Piikkien pitäisi mukamas painua sinne pohjaan sisätiloissa, no ei painu. Ja rapiseevat ihan älyttömästä,.hävettää se meteli mikä kengistä lähtee.

Ei niitä saa käyttää sisällä.

Vierailija
29/30 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kivahan tuokin, että kaupunki pihistää hiekassa ja oletetaan, että käytetään nastakenkiä. Mutta sitten esim. kauppaan et voi mennä ne jalassa.

Kauppojen jotka myyvät nastakenkiä, ja muidenkin julkisten tilojen, tulisi tarjota asiakkaille, nastojensuojat kauppojen eteisissä ja/tai pitää sellaisia raakabetonilattioita, jotka kestävät nastakengillä kävelyn ja joihin nastoilla saa tukevan pidon.

Vierailija
30/30 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutari voi laittaa pohjan keskelle sellaisen käännettävän liukuesteen.