Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatestauksessa on menty ääripäöstä toiseen.

Vierailija
21.01.2021 |

Itse olin huhtikuussa todella kipeä. Otettiin jopa keuhkokuva, mutta koronatestiin en päässyt. Nyt jokainen väärä pieru tutkitaan. Ja voi vastuuton sinä, jos et heti hyppää testiin!

Aivan turhaa jokaisesta väärästä pierusta on mennä testiin! Tietysti, jos kunnolla sairastuu, mutta joku nuha tai vatsassa kiertäminen ei oitäisi olka mikään automaattinen koronatesti, jos kerran nuita oireita ei ole.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kevät oli kyllä naurettava testaushalukkuuden kannalta. Pää kainalossa saattoi soittaa päivystykseen ja jos et ollut ollut neljääntoista vuorokauteen ulkomailla niin sulla mitään koronaa kummiskaan voi olla.

Mä olin kans viime keväänä ihan älyttömän kipeä monta viikkoa, en uskaltanut edes oikein nukkua, kun en pystynyt kunnolla hengittämään. Testiin en luonnollisesti päässyt, kun pärjäsin kotona eikä ollut taustalla ulkomaanreissua.

Tällä hetkellä periaatteessa jokainen vatsaoire, kurkun kuivuus tai pieni päänsärky on aihe testaukselle. Itselläni on joku noista oikeastaan joka päivä..

Niinpä. Migreenitaipumuksen, herkän vatsan ja vasomotorisen nuhan takia joutuisin käymään koronatestissä kirjaimellisesti joka päivä, jos jokaisesta ”oireesta” sinne menisin. Näin talvella pakkanen ja kuiva huoneilma aiheuttaa hyvin monelle muullekin päivittäin pientä nenän tukkoisuutta ja kurkun kuivumista ja siitä johtuvaa karheutta.

Ymmärrän toki, että testaus on tärkeässä roolissa koronan torjumisessa. Mutta voiko oikeasti vaatia ihmisiä laukkaamaan testeissä viikoittain, pahimmillaan jopa päivittäin?

Vierailija
22/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että saadakseen yhtään mitään hoitoa tällä hetkellä korona pitää sulkea ensin pois. Ja tässähän ei ole mitään järkeä, jos on tehnyt etätöitä, tilannut ruoat kotiin, oireet eivät sovi koronaan jne.

Itselläni hoidon saanti on venynyt nyt tasan viikon, koska korona piti ensin testata. Kun testitulos oli valmis, pääsin varaamaan itselleni ajan lääkärille. Sain soittoajan ensi viikolle. Ensimmäisen yhteydenottoni ja lääkärin arvion välillä siis kaiken kaikkiaan 2 viikkoa. Minusta se on liian pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kevät oli kyllä naurettava testaushalukkuuden kannalta. Pää kainalossa saattoi soittaa päivystykseen ja jos et ollut ollut neljääntoista vuorokauteen ulkomailla niin sulla mitään koronaa kummiskaan voi olla.

Mä olin kans viime keväänä ihan älyttömän kipeä monta viikkoa, en uskaltanut edes oikein nukkua, kun en pystynyt kunnolla hengittämään. Testiin en luonnollisesti päässyt, kun pärjäsin kotona eikä ollut taustalla ulkomaanreissua.

Tällä hetkellä periaatteessa jokainen vatsaoire, kurkun kuivuus tai pieni päänsärky on aihe testaukselle. Itselläni on joku noista oikeastaan joka päivä..

Niinpä. Migreenitaipumuksen, herkän vatsan ja vasomotorisen nuhan takia joutuisin käymään koronatestissä kirjaimellisesti joka päivä, jos jokaisesta ”oireesta” sinne menisin. Näin talvella pakkanen ja kuiva huoneilma aiheuttaa hyvin monelle muullekin päivittäin pientä nenän tukkoisuutta ja kurkun kuivumista ja siitä johtuvaa karheutta.

Ymmärrän toki, että testaus on tärkeässä roolissa koronan torjumisessa. Mutta voiko oikeasti vaatia ihmisiä laukkaamaan testeissä viikoittain, pahimmillaan jopa päivittäin?

Ei kukaan ole sanonut että jostain sinulla jatkuvasti esiintyvästä oireesta jonka syy on selvitetty pitäisi joka kerta mennä testiin. Kyllähän ihminen oppii aika pian tunnistamaan ne oireet joita hänellä on jatkuvasti tai toistuvasti. Mutta jos tulee millään tavalla erilaisia ja näistä poikkeavia oireita niin kyllä ne nyt vain pitäisi jaksaa käydä testauttamassa. Se voi tuntua itsestä turhalta mutta on osa vastuullisena aikuisena oloa.

Vierailija
24/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nytkään tutkita sen tarkemmin, miehellä oli kurkku tukossa ja kipeä, lääkäri määräsi puhelimessa ostamaan ilmankostuttimen.

Vierailija
25/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonut että jostain sinulla jatkuvasti esiintyvästä oireesta jonka syy on selvitetty pitäisi joka kerta mennä testiin. Kyllähän ihminen oppii aika pian tunnistamaan ne oireet joita hänellä on jatkuvasti tai toistuvasti. Mutta jos tulee millään tavalla erilaisia ja näistä poikkeavia oireita niin kyllä ne nyt vain pitäisi jaksaa käydä testauttamassa. Se voi tuntua itsestä turhalta mutta on osa vastuullisena aikuisena oloa.

Kyllähän nyt kovasti kehotetaan menemään testeihin hyvin pienistäkin oireista. Kaltaiseni varmaankaan eivät mene, koska oireet on osa normaalia elämää. Ja tuskin sitä asiantuntijat paheksuvat. Mutta näin talvisin hyvin monella muullakin on vastaavia nenä- ja kurkkuoireita. Ei ihmiset jaksa jokaisesta pienestä kurkun karheudesta mennä testeihin, vaikka niin kehotetaan ja jopa painostetaan tekemään. Osa toki menee. Minullakin on muutama tuttu, joiden perheestä joku käy testissä valehtelematta viikoittain. Siitä vaan, jos itse jaksaa. Pointtini oli, että on ihan ymmärrettävää, ettei jokaisesta ”väärästä pierusta” kaikki jaksa mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi