Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatestauksessa on menty ääripäöstä toiseen.

Vierailija
21.01.2021 |

Itse olin huhtikuussa todella kipeä. Otettiin jopa keuhkokuva, mutta koronatestiin en päässyt. Nyt jokainen väärä pieru tutkitaan. Ja voi vastuuton sinä, jos et heti hyppää testiin!

Aivan turhaa jokaisesta väärästä pierusta on mennä testiin! Tietysti, jos kunnolla sairastuu, mutta joku nuha tai vatsassa kiertäminen ei oitäisi olka mikään automaattinen koronatesti, jos kerran nuita oireita ei ole.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä pieru :D

Vierailija
2/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan koronatesti on kiellettyjen sanojen joukossa täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo nykyään ei uskalla edes olla pois töistä migreenin takia ku heti joku vihjailee et voisko olla korona, pitäiskö sun mennä testiin...

Vierailija
4/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä aloitus. Kyllä nimenomaan mennään testiin tällaisena aikana jos koronaan viittaavia oireita on. Aikoja on hyvin saatavilla ja tulokset tulevat nopeasti. Minä en ainakaan tiedä yhtäkään työpaikkaa johon saisi mennä lievissäkään oireissa ja etteikö ohjattaisi koronatestaukseen.

Mitä siitä tulee jos ihmiset oireisena pyörivät tuolla ympäriinsä? No luvuthan sen kertoo ettei edelleenkään noudateta tarpeeksi ohjeistuksia. Tämä tilanne ei lopu ikinä tätä menoa.

Vierailija
5/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mitä nyt tarkoitat? Esimerkkejä?

Eikai sulla nyt jatkuvasti jotain oireita ole, jotta testissä pitäisi liian usein rampata siten, että se itseäsi häiritsee? Tai jos on niin varmaan tutkimukset paikallaan silloin.

Vierailija
6/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä aloitus. Kyllä nimenomaan mennään testiin tällaisena aikana jos koronaan viittaavia oireita on. Aikoja on hyvin saatavilla ja tulokset tulevat nopeasti. Minä en ainakaan tiedä yhtäkään työpaikkaa johon saisi mennä lievissäkään oireissa ja etteikö ohjattaisi koronatestaukseen.

Mitä siitä tulee jos ihmiset oireisena pyörivät tuolla ympäriinsä? No luvuthan sen kertoo ettei edelleenkään noudateta tarpeeksi ohjeistuksia. Tämä tilanne ei lopu ikinä tätä menoa.

Olipa typerä kommentti. Kyllä nimenomaan täytyisi käyttää älyä tällaisena aikana, jolloin jokainen nenäkarvan kutitus testataan. Minä en ainakaan tiedä yhtään työpaikkaa, joka voisi estää ihmisiä menemästä töihin, olivatpa he sitten testattuja tai eivät.

Mitä siitä tulee jos ihmiset jokaisesta peräreiän kutinasta tukkivat testauspisteet?

T

Vierailija
7/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole töihin mitään asiaa lievissäkään flunssaoireissa. Ja aina testin kautta kotiin lepäämään. Ymmärrän tämän hyvin, riittää se yksikin positiivinen työpaikalla niin sehän leviää kaikkiin ja siitä jatkaa taas leviämistä ympäriinsä. Yritetään vaan minimoida riski siihen, että joku tulisikin tietämättään positiivisena töihin.

En tiedä millainen AP:n tilanne on. Jos on etätyömahdollisuus ja voi olla oireiden kanssa kotona eikä ole lähipäivinä ollut muihin kontakteja niin ok, ehkä se testi ei silloin ole niin pakollinen heti. Mutta jos tavallinen arki edellyttää sitä, että kuljet töihin, näet ihmisiä ja kuljet ympäriinsä, on huomattavasti vastuullisempaa käydä testissä kuin jättää menemättä.

Ymmärrän kyllä väsymyksen, kaikki me ollaan väsyneitä tähän tilanteeseen. Mutta miksi luvut pysyy korkeina?

Vierailija
8/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä kommentti. Kyllä nimenomaan täytyisi käyttää älyä tällaisena aikana, jolloin jokainen nenäkarvan kutitus testataan. Minä en ainakaan tiedä yhtään työpaikkaa, joka voisi estää ihmisiä menemästä töihin, olivatpa he sitten testattuja tai eivät.

Mitä siitä tulee jos ihmiset jokaisesta peräreiän kutinasta tukkivat testauspisteet?

T

No missä se jokainen peräreiän kutina testataan? Omassa mielikuvitusmaailmassasi? Luulisi jokaisen osaavan käyttää järkeä, että milloin kannattaa mennä testiin. Kukaan tuskin nenäkarvan kutinasta testiin menee. Vähän on nyt liioittelun makua.

Vierailija
9/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin syksyllä koronatestissä pikku nuhan vuoksi. Se testaus eli pitkän vanupuikon työntö 10 cm nenän sisään oli niin viston tuntuista, etten ihan pikku flunssassa aio enää testiin mennä. Teen etätyötä ja jos tulee flunssaoireita olen flunssan ajan omaehtoisessa karanteenissa mieluummin kuin menen uuteen testiin. Moni muukin voi ajatella samoin ja siksi testimäärät ovat vähentyneet. Tai ihmiset eivät mene testeihin koska heillä ei ole oireita.

Vierailija
10/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin syksyllä koronatestissä pikku nuhan vuoksi. Se testaus eli pitkän vanupuikon työntö 10 cm nenän sisään oli niin viston tuntuista, etten ihan pikku flunssassa aio enää testiin mennä. Teen etätyötä ja jos tulee flunssaoireita olen flunssan ajan omaehtoisessa karanteenissa mieluummin kuin menen uuteen testiin. Moni muukin voi ajatella samoin ja siksi testimäärät ovat vähentyneet. Tai ihmiset eivät mene testeihin koska heillä ei ole oireita.

No esim. Sinun tilanteessasi on mahtavaa, että voi olla huoletta etätöissä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että on suuri määrä ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta etätyöhön.

Vierailija
11/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista ja esim. Altistumisista tottakai hyvä käydä testissä. Huvin vuoksi ei tietenkään pidä mennä, kuka menisikään?

Vierailija
12/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kevät oli kyllä naurettava testaushalukkuuden kannalta. Pää kainalossa saattoi soittaa päivystykseen ja jos et ollut ollut neljääntoista vuorokauteen ulkomailla niin sulla mitään koronaa kummiskaan voi olla.

Vierailija
13/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole häviämässä minnekään, vuoden kuluttua ollaan tässä samassa pisteessä, uskokaa pois. Ja jos virus muuntuu niin, ettei rokotukset siihen tepsi (näin jo ilm käymässä), niin siinähän testailette itseänne vaikka kerran viikossa, sillä ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

Vierailija
14/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään kaikki nyt testeihin miellyyttäksemme koronasekopäitä oli oireita ja varsinkin jos niitä ei ole. Tulee hyvä mieli kun testausluvut ovat korkealla.

Vierailija
15/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kevät oli kyllä naurettava testaushalukkuuden kannalta. Pää kainalossa saattoi soittaa päivystykseen ja jos et ollut ollut neljääntoista vuorokauteen ulkomailla niin sulla mitään koronaa kummiskaan voi olla.

Mä olin kans viime keväänä ihan älyttömän kipeä monta viikkoa, en uskaltanut edes oikein nukkua, kun en pystynyt kunnolla hengittämään. Testiin en luonnollisesti päässyt, kun pärjäsin kotona eikä ollut taustalla ulkomaanreissua.

Tällä hetkellä periaatteessa jokainen vatsaoire, kurkun kuivuus tai pieni päänsärky on aihe testaukselle. Itselläni on joku noista oikeastaan joka päivä..

Vierailija
16/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän ohi aiheen, mutta eikö sitä testiä vois ottaa muualta kuin nenästä? Tarvitsisi kehittää näitä testejäkin potilasystävällisimmiksi.

Vierailija
17/25 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän ohi aiheen, mutta eikö sitä testiä vois ottaa muualta kuin nenästä? Tarvitsisi kehittää näitä testejäkin potilasystävällisimmiksi.

Just näin. Monen testissä käyneen mielestä testaus oli niin epämiellyttävä, ettei mielellään mene toista kertaa ellei pää ole kainalossa. En yhtään ihmettele testattavien vähyyttä.

Vierailija
18/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi testiin vaikka maksettaisiin

Vierailija
19/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi testiin vaikka maksettaisiin

Sama. Diilaan kyllä sen koronan kanssa sitten kun sen saan, mutta vapaaehtoisesti en testiin mene.

Vierailija
20/25 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Monen testissä käyneen mielestä testaus oli niin epämiellyttävä, ettei mielellään mene toista kertaa ellei pää ole kainalossa. En yhtään ihmettele testattavien vähyyttä.

Voi hellanlettas! Yritä tässä nyt sitten hallita epidemiaa kun puolet kansasta on vellihousuja kuin pikkulapset ja loput varmaan piikkikammoisia niin että ei voi ottaa rokotuksia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan