Verkostomarkkinointi on miljardibisnes. Kuka niitä tuotteita oikein ostaa?
Kysymys otsikossa. Jo 90 -luvulla vitsailtiin autobonuksista ja näitä pidettiin pyramidihuijauksina. Tästä huolimatta verkostomarkkinointi vaan kasvaa. Jos yksi firma kaatuu, tulee uusi tilalle.
Siis kuka tähän vielä tänä päivänä lähtee, vai onko ajat muuttuneet ja verkostomarkkinointi on ihan validi urapolku? Onko täällä asiakkaita, tai itsensä tällä elättäviä? Kokemuksia?
Kommentit (14)
Kasvaakohan enää Suomessa? Taitaa olla melko pieni porukka mikä tuohon lähtee mukaan kun nykyisin on niin helppo löytää netistä tietoa verkostomarkkinoinnin ongelmista ja huonoista puolista. Mutta samaa ihmettelen että kuka tuohon lähtee mukaan kun tuotteet yleensä aina ylihintaisia sen raskaan verkoston takia.
ne markkinoijat, on varastot täynnä saippuaa, vitamiinipilleriä yms
Suomi24llä hauskaa keskustelua aiheesta.
Musta on jännä fakta, että Utah on USA:n verkostomarkkinointi pääkaupunki ja monet näiden firmojen perustajista mormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Musta on jännä fakta, että Utah on USA:n verkostomarkkinointi pääkaupunki ja monet näiden firmojen perustajista mormoneja.
Suomessahan on verraten todella vähän verkostomarkkinointia. Siellä on mm. Young living, Beachbody, LuLaRoe, Arbonne jne yms. Ihan älyttömästi näitä firmoja.
Uudet mukasn huijatut joutuvat ostamaan 1000€:n varaston ja sitten kun höynäytettäviä ei enää löydy, kupletti puhkeaa ja häviäjiä ovat ne tuhannet joilla on 1000€:n varasto saippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Uudet mukasn huijatut joutuvat ostamaan 1000€:n varaston ja sitten kun höynäytettäviä ei enää löydy, kupletti puhkeaa ja häviäjiä ovat ne tuhannet joilla on 1000€:n varasto saippuaa.
Mutta eikö juuri tuo ole laitonta? Eli pelkästään rekrytään jälleenmyyjiä ja tehdään sillä yläportaalle voittoa, mutta todellisia markkinoita tuotteille ei ole. Käsittääkseni tuo on pyramidihuijauksen määritelmä.
Nuoriso menee vipuun. Nää on niitä nuoria, jotka ei ole kotona iltaisin viisastumassa.
Joka päivä maailmaan syntyy jokunen hyväuskoinen. Toiset oppii ennakkoon, toiset kerrasta ja jotkut menee lankaan joka kerta.
Ne alimmat portaat niitä ostavat. Eivät ajattele, että tuloa tulisi myynnistä vaan niistä keitä saavat alapuolelle, "tiimiläisiä". Ja laittavat ne ostamaan sitä roinaa jotka sitten väkisin myyvät mummoillensa niitä.
Toisaalta ei se myyminen niin vaikeeta ole ongelma vaan taitaa olla että suomalaiset on liian arkoja myydäkseen sillai keskimäärin.
sen Kun kulkee ovelta ovelle rivari pientalo alueella eikä joka kolmas tai joka toinen ovi osta.
Pinssejä oon myynyt yli kymmenen tuhat kappaletta moisella. Toisaalta jos ei ole 80-luvun skidi ei välttämättä osaa esittäytyä sillai ku puhelimessa aikoinaan
En pysty ymmärtämään tätä verkostomarkkinointia. Olen 2 kertaa käynyt niissä "alkukäännytyksissä" joissa yritetään saada joku hölmö lähtemään mukaan. En lähtenyt kummallakaan kerralla. Mutta nämä tuttavani jotka ovat vahvasti mukana näissä, vannovat vielä joskus pääsevänsä Karibian risteilyille ja lopettavansa päivätyöt passiivisen tulon takia. Tätä on jatkunut vuosia, eikä kukaan näistä tutuistani ole pystynyt töitään lopettamaan, mutta usko on edelleen vahva. En vaan ymmärrä. Tulotaso ei nouse yhtään, mutta silti jaksaa uskoa epärealistiseen haaveeseen, jossa kieritään rahassa verkostomarkkinoinnin ansiosta.
Arctic Nutrition ainakin mainostaa koko ajan, että "suurta on tulossa" ja markkinat leviää ympäri maailmaa! Sukulainen joka haksahtanut tähän, ei ole menestynyt tavoitteissaan, päin vastoin.
Kukaan?