Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskit ja migreeni

Vierailija
21.01.2021 |

Onko muilla migreenipotilailla lisääntynyt aurat/kohtaukset nyt kun maskeja joutuu käyttämään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, päätä särkee päivän päätteeksi kun maskia on joutunut pitämään, noissa kertakäyttö makeissa on laatueroja, osa on niin kemikaaja täynnä että ei voi kun käyttää kasvoilla ja happi jo loppuu.

Vierailija
2/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aura/migreenit lisääntynyt. Myös päivän päätteeksi usein vähän pää kipeä ja tunne että täytyy päästä ulos raittiiseen ilmaan ilman maskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan. Mutta teenkin joka päivä maski naamassa töitä muutenkin jo ennen pandemiaa.

Vierailija
4/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lainkaan. Mutta teenkin joka päivä maski naamassa töitä muutenkin jo ennen pandemiaa.

No silloinhan sulla ei ole hankalaa migreeniä joka pahenee entisestään maskin kanssa. Ei koske siis sinua tämä.

Vierailija
5/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lisääntynyt migreenit. Ja välillä maskin käytöstä voi tulla rytmihäiriöitäkin. Nää kyllä varmasti olis ihan hyviä terveydellisiä syitä olla käyttämättä maskia.

Vierailija
6/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on migreeni ja paniikkihäiriö. Maskia pystyn käyttämään n 15 minuuttia putkeen, tämä vaati noin 80 harjoittelukertaa. Olen hyvin rutinoitunut kontrolloimaan hengitystäni ja pysymään rauhallisena, hengittämään hitaasti nenän kautta jne. Joka toinen kerta meinaan silti menettää tajuni maskin kanssa kaupassa ym asioidessani. Päänsäryt ovat olleet aivan hirveitä jos pidän maskia yli 20 minuuttia.

Vierailija
7/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
8/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että semmoset siniset välähtelyt on lisääntynyt silmissä, kun oon alkanut käyttää maskia.

Vierailija
9/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun käytin maskia viime keväänä, kun olen riskiryhmää. Migreenikohtaukset ja päänsäryt olivat pahoja kerta toisensa jälkeen. Lopetin maskin käytön kesällä lopullisesti enkä ole käyttänyt ellei ole joku paikka jossa ns pakko käyttää maskia (ne hetket ahdistaa  kun tietää mikä olo migreenin kanssa siitä tulee).

Vierailija
10/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Käytin jo ennen koronaa maskia useita krt/vko 1-5 h kerrallaan. Ja olen mugreenikko, sekä aurallista että auratonta löytyy repertuaarista. Koskaan ole ole havainnut yhteyttä maskin käyttöön.

Vierailija
11/12 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään vaikutusta.

Vierailija
12/12 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan maskia migreenin ja pahoinvoinnin vuoksi.  En kaupassa, julkisissa en missään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä