Laulu kuolevalle
Minkä laulun haluaisit rakkaan kuolevan omaisesi kuulevan lähdönhetkellä?
Kerään laululistaa
Kommentit (27)
Kysy ehkä mieluummin siltä omaiselta? Paljon riippuu tämän mieltymyksistä. Esim minulla voi olla ihan eri maku ja eri toiveet kuin naapurilla, jos kysyttäisiin. Tuntemattomat ei oikein voi tuollaisessa herkässä asiassa neuvoa.
Jos Sijaltainen nousisi.
Prinsessalle (J. Kurkela tai Diandra)
Sijaltainen_nousisi kirjoitti:
Kysy ehkä mieluummin siltä omaiselta? Paljon riippuu tämän mieltymyksistä. Esim minulla voi olla ihan eri maku ja eri toiveet kuin naapurilla, jos kysyttäisiin. Tuntemattomat ei oikein voi tuollaisessa herkässä asiassa neuvoa.
Kuoleva omaiseni ei pysty enää puhumaan. Iäkäs ihminen saattohoidossa, elinaikaa hoitajan mukaan muutamasta tunnista enintään muutamaan päivään.
Kerään laululistaa enimmäkseen suomalaisista lauluista joissa lyriikat sopivat
-ap
Titanic virsi eli alkaa sanoilla "Sua kohti Herrani...", mikäli vaikuttaa hänelle sopivalta. Millaisesta musiikista hän on pitänyt? Jotain rauhoittavaa klassista hiljaa soimaan taustalle? Kerro aihepiirit, jotka häntä ovat elämässä kiinnostaneet ja noin ikä?
Pidä minusta kiinni.
Hengellinen laulu, jos vain hengellisyys hänelle sopii.
Suojelusenkeli
Mun sydämeni tänne jää
Maailma on kaunis
Nocturne
Lapin kesä
Yö nousee
Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta
Mun kanteleeni kauniimmin
Vaiennut viulu
Täällä pohjantähden alla
Tule kanssani Herra Jeesus
Jotain hänen nuoruutensa musiikkia kenties? Mikä oli hänen lempilaulunsa?
Kaukana jossain onnenmaa
Sateenkaaren päässä
Kultakaupunkiin mun sydämeni kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Titanic virsi eli alkaa sanoilla "Sua kohti Herrani...", mikäli vaikuttaa hänelle sopivalta. Millaisesta musiikista hän on pitänyt? Jotain rauhoittavaa klassista hiljaa soimaan taustalle? Kerro aihepiirit, jotka häntä ovat elämässä kiinnostaneet ja noin ikä?
Hän on kuunnellut etenkin iskelmää mutta myönteinen muitakin musagenrejä kohtaan. 82v. Perhe tärkeä
-ap
Älä hyvä ihminen hukkaa
teidän viimehetkiä istumalla kännykkä kädessä tällä palstalla.
Neljättä päivää nesteettä ja ravinnotta olevan kuolevaa tekevän omaisen vierellä. Ehkä joku jaksaisi pitää yksinpuhelua yllä ja pitää 24/7 kädestä kiinni, itse en jaksa joten musiikkiakin on etsitty ja kuunneltu. Ja tätä voi vielä jatkua päiviä. Kaikki sanottava on tullut sanottua jo moneen kertaan. Haluan vain sanoa, että tilanteita on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sijaltainen_nousisi kirjoitti:
Kuoleva omaiseni ei pysty enää puhumaan. Iäkäs ihminen saattohoidossa, elinaikaa hoitajan mukaan muutamasta tunnista enintään muutamaan päivään.
Kerään laululistaa enimmäkseen suomalaisista lauluista joissa lyriikat sopivat
-ap
Varmaankin hänen lempilaulunsa.
Jotain Benjamin Peltosta tai Tuure Boeliuksen Eikö Sua Hävetä
Samuli Eedelmania
Esim. Tähtipölyä?
Minä haluaisin kuulla Hurriganesia.
Jospa kuoleva haluaakin olla rauhassa, eikä kuunnella imeliä lauluja.
Musiikin pakkosoittamista voi verrata kiduttamiseen. Mieti ny vähä, jotain Edelmannia tai Loiria esim. Ei missään nimessä!
Kake Singers, me halutaan olla neeperöitä.
Up