Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi avomies ei ymmärrä vuorotyötä

Vierailija
21.01.2021 |

Teen töitä kolmessa vuorossa. Unirytmi menee tietenkin työvuorojen mukaan ja olen oppinut elämään tämän mukaan. Muutimme kaksi kuukautta sitten miesystävän kanssa yhteen ja nukkumisesta on yhtäkkiä muodostunut ongelma. Avopuoliso tekee töitä 7-15 ja herää kuudelta. Olen kuulemma laiska ja saamaton, jos jään nukkumaan hänen lähdettyä töihin - vaikka olisin tullut töistä samalla oven avauksella, kun hän lähtee töihin. Jos minulla on iltavuoro, mies luulee, että olen koko päivän tehnyt kotitöitä ja lämpimän ruuan pöytään häntä odottamaan leipomusten kera. Jos taas tulen illalla töistä myöhään ja seuraavana päivänä on toinen iltavuoro, mies kyselee, miksen nuku hänen kanssaan 22-06. Olen jo alkanut katselee omaa asuntoa ja sanonut miehelle, että joko on kokonaan ero tai palataan asumaan erilleen ja tavataan vapaalla. Kuulemma mulla pitäisi vaihtaa työpaikkaa, tässä olisi ainoa ratkaisu miehen näkökulmasta. Oletteko saaneet tällaista tilannetta ratkaistua muutoin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä alotuksia kun lukee, niin tulee ihan oikeasti aina ajatelleeksi että mistä te näin stnan juntteja miehiä löydätte? Ei jessus. 

Mikäli ei ole provo, JSS. 

Valitettavasti näitä on aika paljon. Sen takia minäkin olen sinkku ainakin toistaiseksi. Olen joskus ihmetellyt missä ne kivat tolkulliset miehet on.

Vierailija
22/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja äkkiä. Jos alussa on jo tuollaista, niin pahemmaksi tulee muuttumaan. En ymmärrä miksi miehet aina olettavat yhteen muuttaessa saavan kodinhoitajan itselleen. Naisen elämänlaatu monesti kärsii miehen takia.

Suurin osa miehistä on itsekkäitä ja naiset suostuvat alistumaan tähän. Jaksetaan valittaa omaa tilannetta vuosikaudet, mutta ei kuitenkaan haluta parantaa sitä omaa elämänlaatua jättämällä huonoa puolisoa.

Itse asun yksin ja nautin siitä. Ja näin saa jatkuakin. Minusta on yritetty tehdä pyykkäriä, kokkia ja ex anopinkin pikku apulaista. Ei kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa älyllisesti jälkeenjääneeltä. Ei tuollaisen kanssa voi olla parisuhteessa. Eroaisin.

Vierailija
24/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö on muutenkin rankkaa. Miten joku voi olla noin ymmärtämätön? Tein itsekin aikoinaan, mutta en muista sen aiheuttaneen mitään kitkaa suhteeseen. Nykyään teen suht säännöllistä työaikaa, mutta en ikinä suostuisi heräämään klo 6 sen takia, että joku toinen vaatii. 

Vierailija
25/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyöläisenä tunnen kyllä työhön liittyvät haasteet, mutta miehesi vaikuttaa lähinnä jotenkin yksinkertaiselta tai välinpitämättömältä. Eihän tuo nyt mitään korkeampaa matikkaa vaadi, jotta tajuaa työhön liittyvät realiteetit. Tosin monesti ennenkin olen törmännyt tähän, ettei ymmärretä, millaista se vuorotyö todellisuudessa on ja ollaan yllättyneitä, jos ei jaksa esim. ottaa vieraita vastaan aamupäivällä tultuaan 7.30-8 nukkumaan kotiin.

Sinuna kävisin asiasta keskustelun, jotta toisella olisi mahdollisuus ymmärtää ihan oikeasti, mitä sun työ on ja miksi nukut niin kuin nukut. Jos ei mene perille, ei auta kuin katsoa asiaa uusin silmin.

Toki sitä en ymmärrä, mikset mene illalla suht ajoissa nukkumaan vaikka nyt iltavuoron jälkeen - itse teen niin, ja kun sitten heräilen joskus aamusta (en nyt kuitenkaan klo 6) niin jää aikaa muullekin elämälle kuin työlle. Pakkokin on, koska on lapsia.

Itsekin tein vuorotyötä, ja niin sitä luulisi että muut tajuaa että yövuoron jälkeen pitää tajua, mutta ei ne ihan oikeasti ymmärrä sitä aina! Mun piti joskus sopia asioita vuokranantajan kanssa ja vaikka oli mukava niin ei tuntunut ymmärtävän että oikeasti jos olen töissä yön, minä nukun sen päivän. Hirveästi puheluita ja kaikkea sillä välin kun nukuin, vaikka sanoin että teen vuorotyötä. Lisäksi olisi halunnut nähdä aamupäivällä, vaikka sanoin että olen edeltävänä yönä töissä. Myös vapaapäivinä sitä samaa yörytmiä on pidettävä päällä, jos parin päivän päästä on taas yövuoro. Eli en voi ja kykene kääntämään parin vapaapäivän ajaksi rytmiäni päinvastaiseksi, vaikka olisi vapaapäivä.

En itse enää tee vuorotyötä enkä jaksaisi sitä, mutta tuolloin siihen kyllä sopeutui hyvin, kun just piti huolta siitä että nukkuu aina kun voi. Muut eivät vain aina tajunneet.

Vierailija
26/26 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että yövuoron jälkeen pitää nukkua