Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos karanteeni sattuu muuton kanssa päällekkäin?

Vierailija
21.01.2021 |

Onko minulla silloin oikeus muuttaa ja olla tekemisissä muutossa apuna olevien ihmisten kanssa? Vai pitääkö muuttua siirtää niin pitkälle että karanteeni loppuu? Mihin silloin muuttaa tähän nykyiseen asuntooni tuleva henkilö? Kuka korvaa kustannukset?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hankala tilanne kerrassaan.

Vierailija
2/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sinä palkkaat omalla kustannuksella muuttomiehet hoitamaan tavaroiden pakkauksen, kuljetuksen ja purkamisen. Ohjeet annat videopuhelun välityksellä eristyksistä jostain muualta (esim. metsä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin sinä palkkaat omalla kustannuksella muuttomiehet hoitamaan tavaroiden pakkauksen, kuljetuksen ja purkamisen. Ohjeet annat videopuhelun välityksellä eristyksistä jostain muualta (esim. metsä).

Ei ole rahaa. Sen tajua juuri muutan halvempaan asuntoon. Korona on ollut aika ankara minulle...

Vierailija
4/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään metsään tarvitse mennä. Voi vaikka parvekkeella olla. Tosin kaikilla ei ole varaa muuttofirman palkkaamiseen, ja silloin ei omalla kustannuksella voi niitä palkata.

Vierailija
5/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat yksin tai annat muiden hoitaa koko muuton.

Simppeliä.

Vierailija
6/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä(kin) huomaa, että tämä korona on eriarvoistava.

Kaikki karanteenit pitäisi lopettaa. Siinä alkaa tulla muitakin kuin koronan uhreja muuten.

Vierailija
7/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa. Sen tajua juuri muutan halvempaan asuntoon. Korona on ollut aika ankara minulle...

Jos olet pienituloinen, voisi olla hyvä idea kysyä kunnan sosiaalitoimistosta apua, esim. hakea harkinnanvaraista siihen muuttofirmaan. Joissain tapauksissa se voi onnistua, vaikket olisi edes toimeentulotuen asiakas - jos sitten taas olet, muuttoon onkin helpompi saada tukea.

Vierailija
8/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minä tein, tai itse pakkasin kylläkin kaiken. Enkä mihinkään metsään mennyt vaan ihan pihalla seisoin riittävän matkan päässä.

Vierailija
9/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä.

Ei ole autoa. Kävellenkö tavarani karanteenissa kuljetan?

Ei ehkä kuitenkaan niin simppeliä

Vierailija
10/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä.

"Muutat yksin" - tosi hyvä neuvo. Kuinka moni saa huonekalut kannettua yksin? Ja jos ei ole ajokorttia, ei voi edes pakua ajaa. Eikä niitä tavaroita voi sinne asuntoonkaan jättää seuraavan asukkaan riesaksi.

Vierailija
11/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joopa joo. Siellä huutelee taas joku, jolle muuttaminen ei ole millään muotoa ajankohtainen asia kuluvan vuoden aikana. 

AP:n kysymys on oikeasti ihan aiheellinen ja samansuuntaisia olen itse miettinyt, kun oma muuttoni on muuttofirman kanssa sovittu kuukauden päähän. Itse pakkaan, mutta muuttomiehet hoitaa muuton. Tämä maksaa 1200, enkä hirveän paljoa enempää kyllä pystyisi maksamaan. Monille tuokin summa on liikaa. Nyt pitää vaan kovasti toivoa, ettei mitään itselle tule. Ihmiset muuttaa kuitenkin koko ajan ja jollekin tämäkin ongelma varmaan osuu kohdalle.

Vierailija
12/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä.

"Muutat yksin" - tosi hyvä neuvo. Kuinka moni saa huonekalut kannettua yksin? Ja jos ei ole ajokorttia, ei voi edes pakua ajaa. Eikä niitä tavaroita voi sinne asuntoonkaan jättää seuraavan asukkaan riesaksi.

Ei ole rahaa ulkoistaa muuttoa, ei ole ajokorttia jne.

Miten ajattelit sen muuton hoitaa jos et olisi karanteenissa ?

Karanteeni ei noihin vaikuta.

Vierailija
13/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä.

No tietenkin olen pyytänyt apua läheisiltäni. Tässä juuri mietin voinko olla heidän kanssa lähietäisyydessä ja voivatko he yleensäkään tulla asuntoon, jossa on vietetty karanteenia.

Vierailija
14/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaismääräyksellä karanteeniin määrätty ei muuta ennen karanteeniajan päättymistä.

Jos muutat vuokra-asunnosta, maksat vanhasta asunnosta päiväkohtaisen vuokran. Koko kuukauden vuokraa ei tarvitse maksaa, koska kyseessä on force majeure -tilanne. Uudesta asunnosta maksat saman tien, koska hallintaoikeus sinulla on.

Jos muutat myymästäsi omistusasunnosta, karanteeniaikaa ei lasketa myyjän toimitusvirheeksi, etkä joudu maksamaan sopimussakkoa. Voit joutua sovittelemaan ostajan kanssa tilannetta, osallistumalla yhtiömaksun maksamiseen siltä ajalta, kun olet karanteenissa muuttopäivän jälkeen.

Lähde: Vuorkalaiset ry neuvontapuhelin. Tarkistin itse, kun olen muuttamassa korona-aikana.

Vierailija
15/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä.

No tietenkin olen pyytänyt apua läheisiltäni. Tässä juuri mietin voinko olla heidän kanssa lähietäisyydessä ja voivatko he yleensäkään tulla asuntoon, jossa on vietetty karanteenia.

Sinä pakkaat kaiken valmiiksi, tuuletat ja häivyt. Uuteen kämppään menet kun ne läheiset on hävinneet. Huom.siirtymätaival ei julkisilla.

Vierailija
16/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallokorva42 kirjoitti:

Viranomaismääräyksellä karanteeniin määrätty ei muuta ennen karanteeniajan päättymistä.

Jos muutat vuokra-asunnosta, maksat vanhasta asunnosta päiväkohtaisen vuokran. Koko kuukauden vuokraa ei tarvitse maksaa, koska kyseessä on force majeure -tilanne. Uudesta asunnosta maksat saman tien, koska hallintaoikeus sinulla on.

Jos muutat myymästäsi omistusasunnosta, karanteeniaikaa ei lasketa myyjän toimitusvirheeksi, etkä joudu maksamaan sopimussakkoa. Voit joutua sovittelemaan ostajan kanssa tilannetta, osallistumalla yhtiömaksun maksamiseen siltä ajalta, kun olet karanteenissa muuttopäivän jälkeen.

Lähde: Vuorkalaiset ry neuvontapuhelin. Tarkistin itse, kun olen muuttamassa korona-aikana.

Voiko olla mahdollista? Ihminen asetetaan karanteeniin, ja siitä seuraa hirvittävät taloudelliset menetykset? Ei ole reilua, sanonpa vaan. Tsemppiä aplle!

Vierailija
17/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä.

Sinä pakkaat kaiken valmiiksi, tuuletat ja häivyt. Uuteen kämppään menet kun ne läheiset on hävinneet. Huom.siirtymätaival ei julkisilla.

Paitsi näin ei saa tehdä. Lue ylempää

Vierailija
18/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi ottaa pikavipin, jos ei sukulaisilta voi lainata. Itse asiassa kannattaisi myös ottaa yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen, he voivat antaa korottoman lainan sosiaalisin perustein.

Tämä siis ei ole vittuilua, mutta kyllä monille on tullut esim. konkurssi ja luottotiedot menneet koronan takia. Ikävä kyllä näin. Toisten terveyttä ei voi vaarantaa, oli muutto käsillä tai ei.

Vierailija
19/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa karanteeni on omaehtoinen. Hienompi sana kuin vapaaehtoinen. Kukaan ei tiedä keneltä korona tarttuu, ihan yhtä hyvin niillä muuttomiehillä on jo korona!

Vierailija
20/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa karanteeni on omaehtoinen. Hienompi sana kuin vapaaehtoinen. Kukaan ei tiedä keneltä korona tarttuu, ihan yhtä hyvin niillä muuttomiehillä on jo korona!

Mielestäsi on ok tilanne, jos vaikka 400 joutuu karanteeniin, koska oli vaan pakko olla itse muutossa mukana hääräämässä?! Uskomattoman itsekästä ajattelua.