Miksi syöt lihaa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatan itse broilerini, aina 4 kerralla. Tilaa 20 m2.
Mistä saat sitä liharotua kasvatettavaksi?
Broileri oli väärä sana. Kananpoika olisi oikea sana. Omista kananmunista saan uusia tipuja. Olen tällainen harrastelija.
Sairauksien takia juuri mikään vaihtoehtoisista proteiininlähteistä ei käy. Soija, hernekasvit, gluteeni on kielletty. Välillä tuntuu ettei mikään sovi, pitäisi vaan järsiä pöydänkulmaa, joten en yhtään jaksa enää hankaloittaa elämääni.
Pakko koska olen allerginen kaikille muille proteiininlähteille (pl. maito). Syön kyllä riistaa.
Koska eläimet on olemassa meitä ihmisiä varten, ne maistuu hyvältä ja ovat ravitsevia.
Monella naisella väsymys johtuu raudanpuutteesta. Lihasta rautaa saa helpoiten imeytyvässä muodossa. Myös proteiinin saanti kätevintä lihasta ja munasta. Ei tarvitse ahmia suuria määriä. Minulle on ok, jos nautakarja syö heinää. Luomu ok.
Söin pitkään aivan liikaa lihaa joka päivä, mutta lopulta ymmärsin että vaikka eettiset syyt eivät ole saaneet minua lopettamaan sitä, niin voin tuhota terveyteni tällä menolla. Siksi päätin luopua naudanlihasta lähes kokonaan. Sen sijaan olen syönyt viime aikoina proteiinin lähteinä mm. nyhtökauraa, kanaa ja kalaa. Kanasta voisin vielä luopua, jos löytäisin jonkin syyn siihen, mutta kalaa ja nyhtökauraa uskon syöväni niin kauan kuin henki pihisee. Maitotuotteista en ole tällä hetkellä luopumassa. Valio pyrkii hiilineutraaliuteen vuoteen 2035 mennessä ja on jo pienentänyt päästöjään onnistuneesti viime aikoina, enkä maaseudun kasvattina osaa nähdä maidon tuotantoa myöskään eläinoikeudellisena ongelmana. Suomessa vähintään 90 %:lla maatiloista lehmät voivat hyvin.
Liha on hyvää. Noiden eläinten osa tässä maailmassa on olla ruokaa, sori siitä. Maailmassa vaan sattuu olemaan aika monta virhettä, eikä niitä tulla koskaan korjaamaan kivapuheista huolimatta.
Kuten vastauksista näkyy, tuotantoeläinten karmeat olosuhteet eivät ole tarpeeksi vähentämään perussuomalaisen lihansyöntiä. Perusteet ovat mallia: no kun liha on hyvää. Viis siitä miten se ''herkullinen'' liha siihen lautaselle päätyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuten vastauksista näkyy, tuotantoeläinten karmeat olosuhteet eivät ole tarpeeksi vähentämään perussuomalaisen lihansyöntiä. Perusteet ovat mallia: no kun liha on hyvää. Viis siitä miten se ''herkullinen'' liha siihen lautaselle päätyy.
Murtuiko pienen kettutytön sydän nyt lopullisesti? Kun kerran toivoa paremmasta ei ole, niin syö vaikka hyvä pihvi, niin kyllä mieliala kohenee!
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole sillä mitään merkitystä. Ei absoluuttisesti mitään. Päinvastoin, näen tuotantoeläimet valmiiksi vain ruokana. Ihminen on evoluution ansiosta maapallon ekosysteemissä ravintoketjun huipulla ykkösenä, joka johtuu ylivertaisesta älykkyydestä mihin tahansa eläimeen verrattuna. Ihmisen älykkyys erottaa meidät muista eläimistä ja mahdollistaa oman lajimme menestymisen muiden lajien kustannuksella. Merkittävässä roolissa älykkyyden saavuttamisessa on ollut nimenomaan lihansyönti. Kohtuullinen lihansyönti on terveellistä, nautinnollista ja useampien ihmisten mukaan myös eettistä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Aika moni, minä mm, kommentoi että syö lihaa koska siitä saa tärkeitä ravintoaineita, sellaisia mitä kasviksista ei saa tai ei voi syödä jostain syystä kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuotantoeläimet ei kuule kärsi.
On olemassa tiloja joilla kasvatetaan ilman kärsimystä ruuaksi tuotantoeläimiä.
Metsästän itse oman lihani. Ihminen on sekasyöjä.
Pidän liikaa lihasta. Ai että, karjalanpaisti tai pekonisienet, en voisi luopua niistä.