Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
21.01.2021 |

Katsokaa video, jos linkki toimii.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla vegaan, mutta ärtyvän paksusuolen syndrooma (IBS) ei oikein salli syödä palkokasveja, jotka taas on vegaanin pääasiallinen proteiininlähde.

Vegetarismia olen kokeillut, mutta kun kaiken proteiinin joutuu ottamaan munista ja maitotuotteista, niin ei sekään järin terveellistä ole. Munia liikaa ja kolesteroli nousee (ei kaikilla, mutta mulla ihan mitatusti käy näin), ja juustoja liikaa niin alan lihoa.

Vierailija
2/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilereiden kasvatus on yksi epäeettisimmistä lihantuotantotavoista, mutta suurin osa kuluttajista sulkee silmänsä julmuuksilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa.

Vierailija
4/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan pihvit vain ovat niin hyviä. 

Vierailija
5/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuuttani ja mukavuudenhalusta, ja koska en tykkää ruuanlaitosta (yritän päästä mahdollisimman helpolla). En jaksa yhtään alkaa laskea, paljonko tarvitsen mitäkin rehua korvatakseni lihasta saatavat ainesosat. 

Olen täysin tietoinen tehotuotannon ongelmista, ne puistattavat minua, eikä minua sinänsä haittaisi, vaikka lihansyönti kielettäisiin saman tien. Sitten minun olisi ainakin pakko muuttaa ravintotottumukseni.

Vierailija
6/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipikarjaa en syö. Nautaa ja sikaa kyllä. Kasvatan itse nautoja ja olosuhteet on ihan eri maailmasta kuin broileritiloilla.

Vierailija
7/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se kuuluu ihmisen ruokavalioon. Syön mieluummin ruokaa kuin pillereitä.

Vierailija
8/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt lihaa tai kalaa yli 20 vuoteen. Ei onneksi tarvitse enää katsoa noita kauheita videoita, kun minut on jo "käännytetty".

Vierailija
9/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteellisista-, terveydellisistä- ja isänmaallisistasyistä. En syö tietoisesti ulkomaalaista lihaa ja minimimäärän ulkomaisia kasviksiakin.

Vierailija
10/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maistuu hyvältä ja on terveellistä.

M

Vierailija
11/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on ihanaa! Ja terveellistä. 

Vierailija
12/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin selvittämään tuotetun lihan eettisyyden. En syö ulkomaista lihaa ollenkaan.

Vierailija
13/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse broilerini, aina 4 kerralla. Tilaa 20 m2.

Vierailija
14/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha on hyvää. Lisäksi mielestäni eläinten oikeudet ovat vasta kolmanneksi järkevin syy vähentää lihansyöntiä ympäristö- ja terveyssyiden jälkee.

Vierailija
15/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla aneeminen ja hampputukkainen alati sairas vegaani.

Vierailija
16/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa koska saan siitä paljon energiaa ja se maistuu niin hyvältä

Vierailija
17/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla aneeminen ja hampputukkainen alati sairas vegaani.

Mistä ihmeestä nämä käsitykset tulee? Olen ollut vegaani 16-vuotiaasta, kohta tulee 30 vuotta täyteen, ja hyvin vähän olen sairastellut: ainoa sairaspoissaolo töistä koko uralla päälle kolmekymppisenä kun sain vesirokon. Edes flunssat ei ole teini-iän jälkeen iskeneet minuun.

Vierailija
18/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti ei ole ongelman juuri vaan epäeettinen teollisuus! Meiltä puuttuu kyky valvoa eettisyyttä koska raha ja valta ja poliitikot.

Vierailija
19/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lihassa on tarpeellisia ravintoaineita ja sitä voi käyttää monenlaisiin ruokiin. Pääasiassa nautaa, joskus harvoin broileria ja vielä harvemmin sikaa. Syön myös marjoja, hedelmiä ja joitakin kasviksia, mutta en saisi niistä koostettua tarpeeksi monipuolista ruokavaliota. Kun on lapsena pakkosyötetty kasviksia, niin eivät ne oikein mene alas aikuisenakaan.

Vierailija
20/57 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt tähän asti lihaa. Aloitusvideo sai minut tekemään mieli broilerinlihaa. Taidanpa lähteä kauppaan broiskuostoksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi