Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?
Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.
Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.
En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.
En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.
Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.
Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩
🤗🤗🤗
Kommentit (1039)
Huittinen. Siinäpä paikka, josta kannattaa ajaa ohi, pysähtymättä kertaakaan. Niin kusipäisiä ja nurkkakuntaisia ihmisiä ei monesta paikkaa löydy kuin Huittisista.
Toi Järvenpää on kyllä aika kamala, mutta Pori pahempi. Jyväskylä on traumatisoivin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OULU.
Paskana kaupunkina tunnetaan, lunastaa maineensa.
Lamaantuneisuus, toivottomuus, masennus ja kyynisyys on aistittavissa kaikkialla.
Tunnelma on pysähtynyt ja raskas, ilmapiiri ahdasmielinen.Paikalliset ihmiset juroja, kyräileviä, epäluuloisia, ankeita. Ilottomuus ja innottomuus on lähes käsinkosketeltavaa.
Keskustassa hortoilee teini-ikäisiä subuzombeja harmaine kasvoineen ja tyhjine katseineen. Tuntuu kuin kaupungin yllä leijuisi kirous!
Missään muualla en ole kokenut vastaavaa ilmiötä, kuin Oulussa käydessä: parissa päivässä alkaa vajota synkkään mielentilaan ja kadottaa itsensä, mielessä alkaa pyöriä erilaisia tapoja toteuttaa omaehtoinen eutanasia. I shit you not!
Pelastin itseni sieltä vuosia sitten ja poissa tulen pysymään. Tsemppiä niille, jotka siihen nihkeyden noidankehään ovat jämähtäneet!
Ps. Jos luet tätä, asut Oulussa ja kärsit, niin rohkaisen vahvasti muuttamaan johonkin toiseen kaupunkiin. Saattaa hyvinkin olla, että löydät ihan uudenlaisen elämänilon ja tavan katsoa maailmaa. <3
Päivitä tietosi. Ei siellä enää ole niin raskasta.
Olen eri. Ankealta tuntuu Oulussa edelleen. Keskusta täynnä tyhjiä liikekiinteistöjä. Suttuinen ja ankea paikka, hyvin päihdekeskeinen. Hyvä puoli on että parkkipaikan saa helposti.
Helsinki ja naapurit. Käsittämätöntä päänavausta vähän joka asiasta. Ei jaksa.
Nurmijärvi. Voi v...u mitä juntteja. Kiusattiin koulussa mm siitä että minulla ei muka voi olla nimeä kun minua ei ole kastettu.
Paikat, joissa olen asunut ovat mukavia.
Mutta tässä vierailujen perusteella inhokit
Riihimäki: Kohtaamani ihmiset tosi outoja ja ilkeitä ja pitävät Riihimäkeä parhaana paikkana, koska siellä Hirviniemi ja Kataja.
Varkaus: kaljut työikäiset miehet arkena parvekkeella juo kaljaa ja haukkuu tummaihoisia.
Forssa: ihmiset ryyppäävät, eikä puhu. Toivotonta.
Porvoo: ihmisen arvon määrittelee äidinkieli ja varallisuus
Sipoo: sama kuin Porvoo
Kemi: ilmasto
Vierailija kirjoitti:
Omituinen ketju. Yksittäiset yksilöt kertovat sosiaalisista epäonnistumisistaan ja pistävät sen paikkakunnan syyksi.
Voi hyvää päivää.
En ole ikinä asunut Porissa vaan ympäristökunnassa. Vaikka asuttiin ihan lähellä Poria niin en ole siellä käynyt elämäni aikana kuin muutaman kerran lääkärissä. Porilaisista huokuu vihamielisyys ja negatiivisuus, sellainen ahdistava aura. Porilaisen tunnistaa Porin ulkopuolellakin koska se ahdistava tunnelma niiden ympäriltä ei lähde. Se on paljon se, koska koko Satakunta on alueena masentava, mutta porilaiset osaa ylittää sen. Joten ei se aina ole mistään sosiaalisesta epäonnistumisesta kiinni, jotkut vaan on. En yhtään ihmettele ettei siellä mene asunnotkaan kaupaksi edes puoli-ilmaisina.
Valkeala, kokemuksia?
Puolisoni on lähtöisin tuolta pieneltä, sinällään symppiksen ja rauhallisen oloiselta luonnonläheiseltä pikkupaikkakunnalta.
Appiukko kannustaa ostamaan edullisen omakotitalon sieltä, MUTTA!
Olen kuunnellut lukuisia tarinoita mieheni lapsuus- ja nuoruusvuosilta Valkealassa, ja paikka vaikuttaa olevan varsinainen käärmeenpesä. Vahvasti traumatisoivaa kasvuympäristöä vaikuttaa olleen, ainakin vielä muutama vuosikymmen sitten.
Kuinka niin pienessä ja viattoman oloisessa kyläsessä voi sattua ja tapahtua poikkeuksellisessa määrin traagisia asioita, pinnan alla kyteä hyvinkin raakaa meininkiä, päihteitä ja pahoinvointia?
Koko Kymenlaakson energia tuntuu epämääräisen synkältä, pelottavaltakin. Projisoinko omia epäluulojani tai leimaako läheisen ihmisen kokemukset ajatteluani, vai onko tämä yleisempi ilmiö?
Pläräilin ketjua, mutta en bongannut Valkealaa. Arvostaisin kokemuksia - onko edullinen omakotitalo Valkealasta uhka vai mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Paikat, joissa olen asunut ovat mukavia.
Mutta tässä vierailujen perusteella inhokit
Riihimäki: Kohtaamani ihmiset tosi outoja ja ilkeitä ja pitävät Riihimäkeä parhaana paikkana, koska siellä Hirviniemi ja Kataja.
Varkaus: kaljut työikäiset miehet arkena parvekkeella juo kaljaa ja haukkuu tummaihoisia.
Forssa: ihmiset ryyppäävät, eikä puhu. Toivotonta.
Porvoo: ihmisen arvon määrittelee äidinkieli ja varallisuus
Sipoo: sama kuin Porvoo
Kemi: ilmasto
Tässähän pääsi Kemi vähällä, kun vain ilmasto oli mainittu.
Onhan siellä meren äärellä talvella kylmä ja tehdaskin joskus haisee, mutta usein Kemi mainitaan Perämeren p-reikänä.
TURKU ja KOKO VARSINAIS-SUOMI!
Näillä on kyllä käyttäytymisen säännöt ihan hakusessa! AIVAN URPOJA PASKOJA KOKO SEUTU TÄYNNÄ!
Helsingin kontulassa. Sielä moniongelmaisten kanssa lähiössä tuli koettua ihan liikaa herkälle pienelle mielelle. Oli naapurissa alkoholistivanhempia, rapussa pakkasella pakoilevia narkomaaneja, öisiä tappeluita ja jatkuvasti poliiseja pihalla, samassa talossa raviväen ammuskeluja. Samassa taloyhtiössä asui seksuaalirikollinen, jonka kaikki tunsivat ja saatiin kyllä pelätä paljonkin.
Helsinki. Melkein kaikki kakka on tapahtunut siellä.
Turku myös. esim. Töihin mennessä olen oppinut sanomaan huomenta. Turussa muutama vaivautui murahtamaan naama norsunvitulla moroo.
Jos et ole turkulainen, niin Turku jää aika ulkopuoliseksi kokemukseksi.
Ei tapahtunut kakkaa, ei tapahtunut mitään. Olin täysin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Turku myös. esim. Töihin mennessä olen oppinut sanomaan huomenta. Turussa muutama vaivautui murahtamaan naama norsunvitulla moroo.
Outoa,koska turkulainen tervehtii kyllä bussikuskia ja sanoo hänelle lähtiessään kiitokset.Mikä sinussa on vialla?
Oon asunut vain Helsingissä ja Espoossa. Kummatkin on ok.
Hollola. Todellista ihmiskunnan pohjasakkaa ja heidän jälkikasvuaan asukkaina. En suosittelisi kenellekään.
Aika kuvaavaa, että Jyväskylää koskevat viestit poistuu. Sinisteriä tosiaan.