Miksi Pohjanmaa on hörhökeskittymä?
Hopeaveden käyttäjät, rokotevastustajat, salaliittohörhöt...?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lahkot, puukkojunkkarit, Lapuan Liike jne.
Taitaa olla verissä.
Nämä kuuluu Etelä-Pohjanmaalle, ei Pohjanmaalle.
No lahkolaisia ja herätysliikkeitä kyllä on myös Pohjanmaalla ja Keski-Pohjanmaalla ja Pohjois-Pohjanmaalla
Eikö Etelä-Pohjanmaa olekaan Pohjanmaata? Olen aina kuvitellut että Pohjanmaa koostuu Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaasta.
Mää oon aina aatellu että Uusimaa alkaa Jyväskylän alapuolelta.
Eli on olemassa joku "oikea" Pohjanmaa johon ei kuulu Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa?
Pohjanmaa alueena sisältää nuo kolme.
Pohjanmaalla ( koko Pohjanmaan alueella) on paljon yrittäjiä yrityksineen, työllistävät paljon ihmisiä.
Täällä suhtaudutaan omituisen myönteisesti kaikkeen tieteen ja totuuden vastaiseen öyhötykseen. Jos olet mies ja ikää +50, totuutta on kaikki, mitä suusi sylkee ulos. Ei tarvi perustella "mä sanon niinku asia on".
Tähän ilmapiiriin istuu hyvin nämä modernimmat versiot kaikesta sellaisesta toiminnasta, missä toimitaan täysin totuudenvastaisesti korostaen itsellisyyttä, omavaltaisuutta ja mahdollisuutta määrä vähintään omista asioistaan, (ja mielellään muidenkin), vaikka sillä saataisiin vain pahoinvointia aikaan.
Jos asia on todettu Ilkka-Pohjalaisen mielipidepalstalla (nykyään modernisti, tekstaripalstalla), muuttuu asia faktaksi. "Leheressäkin sanottihin notta..."
Suomen oma Texas. Mitäpä muuta siitä alueesta voisi sanoa. Eiköhän joka maankolkasta löydy yksi sisäsiittoinen "vingu kuin sika"-alue.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne on olleet kovasti ääriliikkeiden ja hihhulitoiminnan perään. Joku geneettinen ongelma, tai ehkä vedessä on jotain kummaa?
Ne eivät siellä uskalla ajatella itse ja itsenäisesti, vaan tykkäävät olla isossa porukassa. Jotenkin kai se laumatunne vahvistuu, muuten ei pärjäisi jos ei voisi tehdä selvää rajaa meidän ja muiden välille.
Kattokaa Wikipediasta mitä Pohjanmaa tarkoittaa. Se on Vaasan seutu ja ruotsinkieliset kunnat. Siihen ei kuulu Seinäjoki, Lapua, Kurikka eikä Kauhava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla verissä.
No lahkolaisia ja herätysliikkeitä kyllä on myös Pohjanmaalla ja Keski-Pohjanmaalla ja Pohjois-Pohjanmaalla
Eikö Etelä-Pohjanmaa olekaan Pohjanmaata? Olen aina kuvitellut että Pohjanmaa koostuu Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaasta.
Eli on olemassa joku "oikea" Pohjanmaa johon ei kuulu Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa?
Pohjanmaa alueena sisältää nuo kolme.
Vasalaoset saatta olla hiukan eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla verissä.
Hyvin oivallettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla verissä.
Paitsi lahkoja ei ole E-P:llä, vaan enimmäkseen Pohjois-Pohjanmaalla. Ja junkkarit yms on ollu kuolleena jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla verissä.
Sekoitat nyt ruotsinkielisen rannikkokaistale Pohjanmaan Etelä-Pohjanmaahan.
mihin nuo Kurikka, Seinäjoki, Lapua, Kauhava sitten kuuluu, jos ei Pohjanmaahan?
t. ulkopuolinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla verissä.
Katso täältä mitä Pohjanmaan maakunta tarkoittaa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pohjanmaan_maakunta
Vierailija kirjoitti:
mihin nuo Kurikka, Seinäjoki, Lapua, Kauhava sitten kuuluu, jos ei Pohjanmaahan?
t. ulkopuolinen
Etelä-Pohjanmaa
Siis miten ihmiset ei osaa etsiä tietoa itse vaan täällä vänkäävät?
Ei tarvi kuin Googleen kirjoittaa "Pohjanmaa", niin näkee heti että se on ihan oma alueensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla verissä.
Ja Itä-Suomi siitä Espoon kohdilta.
Tuku dää. (Mitä väliä) på pampesiska
Vierailija kirjoitti:
Kun ne ei osaa suomea.
osaahanne opiskelleet koulussa suomea ihan yhtä paljon kun finskit keskimäärin ruotsia
Pohjanmaa nimenomaan on rannikkoseutu. Sitten erikseen on mainittava etelä-, keski- ja pohjoispohjanmaa ne eivät ole yhtä ja samaa.