Pitääkö sitä proteiinia oikeasti ahtaa sisäänsä joka aterialla?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, mutta hedelmä ei ole paras mahdollinen ateria, eikä välipalat yleensäkään.
En jaksa lenkkeillä ilman välipalaa eikä sinne voi lähteä tuhdin ateriankaan jälkeen
No mieluummin vähän joka aterialla kun 70g prodee yhdellä sapuskalla. Voi olla vähän haasteellista tunkea 400 g broileria tai 1kg papuja naamaan yhdeltä istumalta.
Proteiinihullutus on mennyt liian pitkälle. Riittää kun saa laadukasta proteiinia 0,6 gramma per optimikehonpainokilogramma. Eikä sitä tarvitse edes joka päivä saada, vaan riittää, että tuo on esim. viikon jaksolla keskiarvo.
Liika proteiini on haitallista.
Jos syö samalla stereoideja (niitä "kuntosalinappeja"), niinproteenilla lihakset kasvaa kuin "itsestään".
Vierailija kirjoitti:
Proteiinihullutus on mennyt liian pitkälle. Riittää kun saa laadukasta proteiinia 0,6 gramma per optimikehonpainokilogramma. Eikä sitä tarvitse edes joka päivä saada, vaan riittää, että tuo on esim. viikon jaksolla keskiarvo.
Liika protsku mitään haittaa, petoeläimet syö vaan lihaa ja mullakin on aikamoiset petoeläimen raateluentarkoitetut kulmahampaat.
Kyllähän se olisi ihanteellista, että joka aterialla saisi monipuolisesti eri ravintoaineita. Käytännössä tuolla tuskin on suurtakaan merkitystä, jos olet perusterve etkä ole huippu-urheilija.
Varo tankkaamasta liikaa! Liiallisella proteiinilla voi olla useita terveyshaittoja – tarkkaile näitä merkkejä
Seurauksena jopa pitkäaikaisia terveysongelmia, myös lihoaminen, ummetus,
mielialavaihtelut.
20-30g proteiinia 3-4 tunnin välein on varmasti se optimaalisin, varsinkin jos on 92kg atleettinen urheilija kuten minä.
Suurin osa ei tiedä mitään ravitsemuksesta.
En edes ala kommentoimaan mitä ja milloin pitää syödä kuin kaikki alanuolittaa.
"4tunnin välein pitää syödä" on suurinta kusetusta. Ihmiset eivät syö kunnolla nykyään.
Ylipainoiset antavat ohjeita vain. Kehopositiivisuus kukoistaa.... ei näin.
Jos haluat olla hoikka ja terve niin sinun pitää kuunnella hoikan ja terveen ohjeita eikä ylipainoisen ja kehopositiivisen ohjeita.
No ei sitä tarvitse ylenmäärin jos ei ole bodari tms. Liika proteiini rasittaa munuaisia.
Sitäpaitsi proteiinia on myös pastassa esimerkiksi. Täysjyväpastassa on 10g prodea 100g:ssa.
Itse olen hieman hämmentynyt sillä olen aina tykännyt syödä makeisia ja hedelmiäkin, sekä riksut ja kevyet maitotuotteet ovat maistuneet, mm. jugurtti ja viili, viljatuotteea: leipä, leivokset, ovat maistuneet hyvin ja nyt vasta huomannut että proteiineja pitäisi syödä 1-1.5 Gr per painokilo ja luultavasti en ole ikinä syönyt niin paljon.
Olen nyt sitten syönyt välillä esim. raakaa maustamatonta rahkaa ja siihen laittanut hilloa ja marjojakin (joskus), mutta on tullut mieleen myös että koska tähänkin asti on pärjännyt hyvin "ilman proteiinia", niin miksi pitäisi muuttaa ruokailutottumuksia, voi saada vain jonkun sairaskohtauksen liiasta proteiinista?
Jos proteiinitaulukoita tuijottaa niin kevyempiä maitotuotteita tai viljatuotteita täytyisi syödä todella paljon että saa riittävästi proteiinia ja samalla tulee syötyä liikaa kaloreita, sekä syömällä aktiivisesti lihaa pitäisi syödä 200+ grammaa lihaa (saa 60 grammaa proteiinia) ja viikottainen lihansyöntiannos ylittyisi jos proteiinit ottaisi vain lihasta, hippien itupavut ja nyhtökaurat taas maksavat liikaa ... pitäkööt tunkkinsa.
Me ei koskaan osteta proteiineja, en edes tiedä missä ne kaupassa sijaitsee.
Syö tätä, älä syötä, syö näin paljon, älä syö näin paljon, syö näin usein, älä syö näin usein ja plaa plaa plaa aaaaaaaaaaaarrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhh!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hieman hämmentynyt sillä olen aina tykännyt syödä makeisia ja hedelmiäkin, sekä riksut ja kevyet maitotuotteet ovat maistuneet, mm. jugurtti ja viili, viljatuotteea: leipä, leivokset, ovat maistuneet hyvin ja nyt vasta huomannut että proteiineja pitäisi syödä 1-1.5 Gr per painokilo ja luultavasti en ole ikinä syönyt niin paljon.
Olen nyt sitten syönyt välillä esim. raakaa maustamatonta rahkaa ja siihen laittanut hilloa ja marjojakin (joskus), mutta on tullut mieleen myös että koska tähänkin asti on pärjännyt hyvin "ilman proteiinia", niin miksi pitäisi muuttaa ruokailutottumuksia, voi saada vain jonkun sairaskohtauksen liiasta proteiinista?
Jos proteiinitaulukoita tuijottaa niin kevyempiä maitotuotteita tai viljatuotteita täytyisi syödä todella paljon että saa riittävästi proteiinia ja samalla tulee syötyä liikaa kaloreita, sekä syömällä aktiivisesti lihaa pitäisi syödä 200+ grammaa lihaa (saa 60 grammaa proteiinia) ja viikottainen lihansyöntiannos ylittyisi jos proteiinit ottaisi vain lihasta, hippien itupavut ja nyhtökaurat taas maksavat liikaa ... pitäkööt tunkkinsa.
1,5 g / painokilo on kyllä yläkanttiin, 1,5 g / rasvaton painokilo lähempänä oikeaa.
Halpaa kasviproteiinia saat esim. linsseistä.
Ei tarvitse ahtaa proteiinia ja hedelmä on ihan typerä välipala. Terve aikuinen ei tarvitse ylipäätään mitään välipaloja.
Proteiinin määrä oma pituus miinus sata. Eli 180cm pitkälle hyvä määrä prodea on 80g päivässä. Eli ei tarvitse ahtaa. Hiilihydraattien määrä puolet siitä, eli hedelmä ei silloin ole hyvä välipala.
Vierailija kirjoitti:
0,6 g / painokilo on liian vähän aikuiselle ihmiselle, eritoten treenaaville tai vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ahtaa proteiinia ja hedelmä on ihan typerä välipala. Terve aikuinen ei tarvitse ylipäätään mitään välipaloja.
Mä en sitten varmaan ole terve, kun pyörryn lenkkipolulle tai jumppaan ilman sitä välipalaa. Ehkä sohvalla maatessa niille ei olekaan tarvetta?
Ei pidä, mutta hedelmä ei ole paras mahdollinen ateria, eikä välipalat yleensäkään.