Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että maskin saisi ottaa pois päästä vasta kotona? Ei heti esim kaupassa käynnin jälkeen

Vierailija
20.01.2021 |

Jos ilmassa on vaikka kaupassa paljon virusta, niin sitä tarttuu myös esim. vaatteisiin. Maskia ei saisi ottaa pois kaupasta ulos tullessa tai autossa vaan vasta kotona.

Itse olen ottanut jo autoon tullessa maskin pois.

Mietin, että pitäisikö olla useampi talvitakki? Koska eihän se auta, jos vien ostokset kotiin ja sitten lähden samoilla ulkovaatteilla hakemaan lapsen päivähoidosta. Koska pienellä lapsella ei ole maskia, niin sittenhän siitä takista pölisee ne virukset hänenkin hengitysilmaan.

Tältä suojautuminenhan on käytännössä mahdotonta.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
2/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa blaa. Käytän maskia kaupassa, mutta kun pääsen kaupasta ulos, niin maski lähtee pois. Ihme hysteriaa. Olen asbesti hommissa ja ihmiset panikoi miten uskallan tehdä sitä työtä. Hmm onhan mulla asianmukaiset varustukset ja kun ilmoitan, että esim pelkästään ilmassa mitä ihmiset hengittää ulkona, niin on 2% asbestia leijumassa. Miks siitä ei kukaan sano mitään. Koska se ei ole vaarallista, kun ilmassa leijuu muiden saasteiden seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi nyt ole jo psyykeen ongelma, eikä siihen maskit auta.

Vierailija
4/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se hyödyttää pitää maskia siksi, että virusta voi olla muuallakin vaatteissa?

Tätä mä olen muuten monesti yrittänyt palstalla aikoinaan selittää, kun syksyllä jotkut vastustivat maskeja hirveästi siksi, että niiden käyttäminen olisi rakettitiedettä ja niihin koskeminen vaarallista. Eli oikeasti samat virukset, jotka ovat maskin ulkopinnalla, ovat myös vaatteissasi ja hiuksissasi ja silmälaseissasi ja laukussasi ja kännykässäsi ja kasvoillasi kne.

Itse pesen kotona naaman ja vaihdan kotona kotivaatteet. Virus elää kuivalla lämpöisellä pinnalla ehkä max 9 tuntia, niin ei sitten kasvoista ja hiuksista hankaudu tyynyyn ja siitä limakalvoille.

Tosi - jos kaupan ilma on niin sakeana virusta, niin sitä osuu kyllä varmaan jo kaupassa silmäänkin. Se tarttuu myös silmän verkkokalvolta. Itseasiassa mahdollista tarttua myös korvien kautta, kuten Kiinassa huomattiin jo keväällä yhden lääkärin tapauksessa, tosin hän oli liikkunut koronasairaalassa, mikä on pahempi paikka kuin normaali ihminen kohtaa missään. Ainakin pitäisi olla hieromatta silmiä kaupassa, ei pyyhkäistä nenää ennen kuin on pessyt kätensä kotona.

Vierailija
5/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vasta saunassa pois.

Vierailija
6/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä aja kotiin asti maski naamalla.

Vierailija
7/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herravarjele tätä hysteriaa.

Vierailija
8/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun niitä viruksia voi olla hiuksissakin? Hommaatko useamman peruukin vai miten ajattelit sen hoitaa?

Vierailija
9/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin saa ottaa pois ihan milloin haluaa. Mikään pakko sitä ei ole edes käyttää.

Vierailija
10/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi nyt

ole jo psyykeen ongelma, eikä siihen maskit auta.

Luin tämän yhden lääkärin twiitistä. Itse olen siis ottanut autossa jo maskin pois, kun olen tullut kaupasta. Välillä olen vaan heittänyt sen maskin auton takaluukkuun, desinfioinut kädet ja lähtenyt menemään. Mulla on farmari, takaluukku siis samaa ilmatilaa muun auton kanssa.

En tiennyt, että pitäisi olla noin tarkka.

Pitäisikö siis joka kerta kaupasta tullessa käydä suihkussa? Ja entä päiväkotilaiset ja koululaiset? Pitäisikö heidänkin käydä kotiin tullessa heti suihkussa? Ei pienen lapsen hiuksia esim voi pestä joka päivä, alkaa jo päänahka kärsiä.

Vierailija
11/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaupungilla aina sellainen keltainen hazmat-puku ilmasäiliöineen ja meillä on etuovella sekä kemikaalisuihku että uv-puhdistus, ennen kuin kukaan saa tulla sisälle. Hiukset ajeltu pois, turhaa keeäävät vaan viruksia. Lapsia ei haeta päiväkodista ollenkaan. Ne kun tartuttaa oireettomanakin eikä siitä maskin pitämisestä ja rään niiskuttamisesta tule yhtään mitään. Haen pois syksyllä.

Vierailija
12/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen maskin otan pois heti kaupan jälkeen. En koske sitä pois ottaessa muuhun kuin niihin korvan taakse mentäviin naruihin. 

Vierailija
13/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa.

Päinvastoin, laadukas tanskalainen tutkimus totesi että saat koronan todennäköisemmin, kun pidät maskia..............................................

"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection."

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

Joten herätkää jo!

Vierailija
14/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaupungilla aina sellainen keltainen hazmat-puku ilmasäiliöineen ja meillä on etuovella sekä kemikaalisuihku että uv-puhdistus, ennen kuin kukaan saa tulla sisälle. Hiukset ajeltu pois, turhaa keeäävät vaan viruksia. Lapsia ei haeta päiväkodista ollenkaan. Ne kun tartuttaa oireettomanakin eikä siitä maskin pitämisestä ja rään niiskuttamisesta tule yhtään mitään. Haen pois syksyllä.

Mä jätin mun perheeni, lapset ja miehen. En voi elää niin, että pelkään saavani heiltä tartunnan. ;)

Vierailija
15/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt.

Vierailija
16/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa asua maskipakkomaassa. Ei tarvitse pähkäillä. Sen saa ottaa pois vasta kotona. Eteisen nurkassa on maskiroskis, jalalla painettava. Sinne maski ulkoa tultua.

Vierailija
17/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa.

Päinvastoin, laadukas tanskalainen tutkimus totesi että saat koronan todennäköisemmin, kun pidät maskia..............................................

"according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection."

Joten herätkää jo!

Major Study Finds Masks Don’t Reduce COVID-19 Infection Rates

A high-quality, large-scale Danish study finds no evidence that wearing a face mask significantly minimizes people’s risk of contracting COVID-19. The randomized-control trial found no statistically significant difference in coronavirus infection rates between mask-wearers and non-mask-wearers. In fact, according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection.

Vierailija
18/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sä kysyit?

Vierailija
19/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuossa olla perääkin mutta liioittelu, kaikkeen ei voi varautua ja joka päivä voi vaikka jäädä auton alle

luulen että sen maskin heivaaminen roskiin on tehokkain tapa päästä suurimmasta osasta viruksia eroon

Vierailija
20/70 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa.

Joten herätkää jo!

Major Study Finds Masks Don’t Reduce COVID-19 Infection Rates

A high-quality, large-scale Danish study finds no evidence that wearing a face mask significantly minimizes people’s risk of contracting COVID-19. The randomized-control trial found no statistically significant difference in coronavirus infection rates between mask-wearers and non-mask-wearers. In fact, according to the data, mask usage may actually increase the likelihood of infection.

Oliko kaikilla kokeeseen osallistujilla FFP3-maski? Osasivatko aseptisen työtavan?

Itse käytän vaan FFP3-maskia ja noudatan aseptista työtapaa sitä käsitellessäni. Jos koe on tehty kirurgisilla suu-nenäsuojilla, kangasmakseilla tjms ja kyseess ihmiset, jotka käyttää niitä miten sattuu, niin taatusti ei maski silloin suojaakaan.

Riippuu maskista ja käyttäytymisestä, suojaako vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä