Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Demiseksuaalisuus

Ukko Lode
20.01.2021 |

Olen vuosia ihmetellyt, mikä minun miehisessä seksuaalisuudessani on poikkeavaa. En kiihotu helposti eroottisista yllykkeistä enkä voisi kuvitella spontaania seksiä tuntemattoman tai esimerkiksi prostituoidun kanssa. Nyt se selvisi. Olen demiseksuaali, eli vaadin vahvan, molemminpuolisen tunnesiteen mahdolliseen seksipartneriin. Ennen vain luulin, että demiseksuaalisuus olisi vallitseva tai ainakin yhteiskunnan suosima ja tukema normi. Nyt olen saanut kuulla sen olevankin erityinen seksuaalinen suuntautuminen - kas kun ei perversio.

Onko täällä muita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, että on pitänyt keksiä joku oma nimi ihan normaalille seksuaalisuudelle. Harva muukaan haluaa seksiä kaikkialla ja kaikkien kanssa.

Vierailija
2/7 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se on ennen ollut se mitä on kerrottu seksivalistuksessakin, että yleensä muodostuu molemminpuolisia tunteita ennen kuin mennään sänkyyn. Eli mainstreamina sitä on pidetty. En sitten osaa sanoa, mikä on totuus, minkälaisia suurin osa ihmisistä pohjimmiltaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena kyllä kiihotun ja fantasioin ihmisistä, joihin ei ole tunnesidettä, mutta käytännössä kynnys seksin harrastamiseen tuntemattoman kanssa tai ilman tunteita on hyvin korkea. Miksi tämä sitten luetaan?

Vierailija
4/7 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani tunnen itseni nykyään aika lailla demiseksuaaliksi, mutta toisaalta elämässä on ollut aikoja, jolloin harrastin irtosuhteita ja kevytsuhteita kokeilunhalusta, nuorena, pitkän parisuhteen jälkeen. Kenties olin silti silloinkin demiseksuaali, koska valintoihin aloittaa noita juttuja liittyi vahvasti alkoholi. Selvänä en olisi ehkä pystynyt. Ja noissakin jutuissa ei ollut pääasiana, että toinen olisi mahdollisimman hyvännäköinen ja että akti on mieleinen. Tottakai ulkonäkö vaikutti valintaan jonkun verran, mutta halusin siinäkin sellaisen yhteisen kokemuksen ja yhteyden toisen kanssa, vaikka se ei kestäisi kauan. Ja minusta se kuulostaa normaalilta, koska jos ei ole kiinnostunut toisesta ihmisenä millään lailla, niin siinähän on vaan elävän nuken kanssa jolloin masturbointikin tuntuu mielekkäämmältä. Nämä kyllä vaikuttaa ihan demiseksuaalisen ajatuksilta, että ei vaan pysty sisäisesti ymmärtämään, mitä iloa ns pelkästä seksistä on.

Vierailija
5/7 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan 100% aseksuaali.

Ei kiinnosta kukaan, koskaan....

Vierailija
6/7 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena kyllä kiihotun ja fantasioin ihmisistä, joihin ei ole tunnesidettä, mutta käytännössä kynnys seksin harrastamiseen tuntemattoman kanssa tai ilman tunteita on hyvin korkea. Miksi tämä sitten luetaan?

No niin, TÄMÄ on vain tavallinen ja oletusarvo. Mutta ei pidä sekoittaa demiseksuaalisuuteen. Kiihotut ihmisistä, olet siis alloseksuaali. Demi taas ei kiihotu, eikä koe fyysistä vetoa, ei näe kohdetta seksuaalisin silmin, jollei ole sitä jotain yhteyttä joka napsauttaisi kiinnostuksen päälle.

Vierailija
7/7 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli ysärillä Demiseksuaali. Kiihotuin vain ja ainoastaan nähdessäni Demi-lehden. Suosikki ei sytyttänyt yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi