Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ruokavaliolla on vaikutusta mielialaan ja jaksamiseen?

Vierailija
20.01.2021 |

Masentaa ja väsyttää. Syön liikaa herkkuja ja liian vähän kasviksia. En jaksa kokkailla mitään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat voida hyvin, syö hyvin, liiku hyvin ja nuku hyvin. Hiilarimättö väsyttää, turvottaa ja paino nousee.

t. sairaanhoitaja

Vierailija
2/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon.

Jätin sokerin, valkoiset jauhot ja aloin vegaaniksi.

Elämä muuttui täysin. Todella paljon energiaa ja hyvää oloa nykyään, hehkun elämäniloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aiemmin päivittäin herkkuja. Lopetin sokerinkäytön toistaiseksi kokonaan ja terveellistin syömistäni, mm. Kasviksia ja hedelmiä lisää ja ns. huinot hiilarit minimiin. Kyllä olo parani, sumuinen uupumus helpotti ja unikin hiukan parani.

En voi hehkuttaa, että kaikki muuttui ja ruoka olisi ihmelääke, mutta kyllä sillä jonkin verran vaikutusta kaikkeen on. Lisäsin myös liikuntaa, joten silläkin vaikutusta kokonaisuuteen.

Vierailija
4/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat voida hyvin, syö hyvin, liiku hyvin ja nuku hyvin. Hiilarimättö väsyttää, turvottaa ja paino nousee.

t. sairaanhoitaja

Olen huomannut saman. Päätin taas olla ilman lisättyä sokeria, koska sokeriherkut väsyttää ja tekee hirveän ruokahalun Itselläni. Ja turvotuksen. Päätin, että muistan seuraavan kerran sokeria, kun vaaka näyttää 60kg. Nyt 67kg.

Vierailija
5/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruokavalio vaatii äärestä vähän kokkailua. Kasviksia löytyy paljon valmiiksi pilkottuna, esim kaaleja, pinaattia, porkkanaa, jne. Koska ruoka kannattaa olla mahdollisemman purekeltavassa muodossa noita ei tarvitse edes kypsentään korkeintaa pyörittää pikaisesti pannulla voissa.

Kanaa, kalkkunaa ja kalaa uuniin. Mausteita, yrttejä ja olviiöljyä päälle.

Kourallinen manteleita suuhun.

Itse 'keitän' nykyään kanamuna airfryerissä.

Turkkilaista jogurttia, siemeniä ja marjoja.

Voikahvi

Siinä ne minun kokkailut. Ruoka on vain polttoainetta eikä sen eteen pidä nähdä sen enempää vaivaa.

Ja kyllä voin hyvin. Jaksan liikkua, jne sekä nukun hyvin.

Vierailija
6/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon.

Jätin sokerin, valkoiset jauhot ja aloin vegaaniksi.

Elämä muuttui täysin. Todella paljon energiaa ja hyvää oloa nykyään, hehkun elämäniloa.

Itselläni lähes samoin, mutta vegaaniksi en ryhtynyt. Rajoitin myös maitotuotteet jogurttiin ja raejuustoon. Lihasta jätin pois naudan ja possun, koska niistä meni maha sekaisin ja nyt syön vain kanaa ja kalaa.

Vierailija
7/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla on erittäin paljon vaikutusta. Itse väsähdän täysin, jos syön liikaa hiilihydraatteja ja liian vähän (eläin)rasvaa. En suosi ketoosia, eli minimaalisen vähän hiilareita, vaan mulle hyvä määrä on 30-60g per päivä. Myös hiilihydraattien lähde vaikuttaa. Otan ne maitotuotteista, kotimaisista kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Myös perunaa saatan syödä pieniä määriä. Lähiruoka. Suolisto kun on kunnossa, se vaikuttaa tosi paljon mielialaan ja jaksamiseen. Ja suolisto pysyy kunnossa lähiruoalla sen sisältämien lähibakteereiden avulla. Mitä lähempänä syöjää ravinto on kasvanut/elänyt, sitä parempi. Myös ympäristövaikutukset jää syöjän lähipiiriin.

Vierailija
8/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla on ihan tutkitustikin vaikutusta mielialaan. Paljon kasviksia ja pehmeitä rasvoja sekä sopivasti täysjyväviljaa ja laadukasta hiilihydraattia ja proteiini kalasta ja kasvislähteistä on todettu jopa masennuksen tukihoitona toimivaksi ratkaisuksi - ihan siinä missä liikuntakin. Eli omilla elämäntavoilla pystyy vaikuttamaan, vaikkeivat ne mikään ihmelääke ole, jonka avulla kaikki muuttuisi onneksi ja autuudeksi entiseen verrattuna.

Vierailija
9/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston bakteerikanta voi vaikuttaa, kasviksilla parempi.

Vierailija
10/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, aikansa voi vetää pakastepitsaa ja eineksiä. Niin mä tein, kun elämässä oli liikaa kuormitusta. En halunnut kiusata itseäni ruokavalion paskuudesta joten ajattelin, että menen paskimman vaiheen yli valmisruuista.

Nyt kun alkaa kuormitus helpottamaan, niin löytyy energiaa kokkaamiseen. En todellakaan olisi syönyt juuresraasteita kun olo oli mitä kamalin. Sain mielihyvää valmisruuista, saan edelleenkin, mutta nyt pystyn vastustamaan sitä ja tekemään terveellisempiä valintoja.

Vierailija
11/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä mitä syöt. Itse jos syön huonosti, niin heti voin myös huonosti. 

Vierailija
12/12 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, aikansa voi vetää pakastepitsaa ja eineksiä. Niin mä tein, kun elämässä oli liikaa kuormitusta. En halunnut kiusata itseäni ruokavalion paskuudesta joten ajattelin, että menen paskimman vaiheen yli valmisruuista.

Nyt kun alkaa kuormitus helpottamaan, niin löytyy energiaa kokkaamiseen. En todellakaan olisi syönyt juuresraasteita kun olo oli mitä kamalin. Sain mielihyvää valmisruuista, saan edelleenkin, mutta nyt pystyn vastustamaan sitä ja tekemään terveellisempiä valintoja.

Onko valmisruoka automaattisesti huonompi vaihtoehto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme