Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jossakin luki että viestien kirjoittaminen on nopeampaa, kun käyttää molempien käsien peukkuja kirjoittamiseen. Osaatko näpytellä näin?

Vierailija
19.01.2021 |

Vai millä sormilla yleensänäpyttelet viestit?

Musta tuntuu jotenkin tumpelolta kirjoittaa esim kännykällä viestejä jos pitää peukaloita käyttää. Niin on pienet näppäimet.

Ninpä oon kirjottanu vaan oikeen käden etusormella ja hyvin on toiminut tähän mennessä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kirjoittanut peukaloilla. Ennole tullut edes ajatelleeksi muita tapoja. Ja olen sentäs melkein viiskymppinen.

Vierailija
22/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän noille keskellä oleville kirjaimilla molempia peukkuja sen mukaan, mitä kirjaimia sanassa muuten on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän molempia peukaloita kirjoittamiseen.

Vierailija
24/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse varmaan sorminäppäryydestä. Jos sormien näppäryys on hukassa, kirjoittaminen kahdella peukalolla on vaikeaa. Kannattaa harjoitella.

Miksi?

Jotta esimerkiksi vanhana saisit sitten napit kiinni ja rusetit solmittua

Vierailija
25/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne teinit kirjoittaa?

Sen käden peukalolla, jolla pitelevät puhelinta, ei molemmilla.

Vapaan käden etusormella tai molemmilla peukaloilla naputtaminen on kuulemma keski-ikäistä.

Vierailija
26/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina pelkästään vasemman käden nimetöntä viestien kirjoitteluun. Puhelin makaa tasaisella alustalla. Helppoa kuin heinänteko merenpohjassa

Vierailija
27/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaan käden etusormella tai molemmilla peukaloilla naputtaminen on kuulemma keski-ikäistä.

Ehkä evoluutio suo meille isommat kädet, jotta saman käden peukalo yltää reunoille asti. Tai sitten nuoret osaavat hyödyntää sitä vain toisessa reunassa olevaa tiivistettyä näppäimistöä.

Toisaalta nuoret käyttävät paljon enemmän ääniviestejä, joilla pitkät tekstit korvataan.

Keski-ikäinen 31-vuotias.

Vierailija
28/28 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä evoluutio suo meille isommat kädet, jotta saman käden peukalo yltää reunoille asti. Tai sitten nuoret osaavat hyödyntää sitä vain toisessa reunassa olevaa tiivistettyä näppäimistöä.

Toisaalta nuoret käyttävät paljon enemmän ääniviestejä, joilla pitkät tekstit korvataan.

Keski-ikäinen 31-vuotias.

Tuolla tavalla minäkin asian perustelin teinilleni

-25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi