Pystyykö köyhä syömään jotain hyvää ja terveellistä, kuitenkin tavanomaisesta nistipadasta/makaroonimössöstä poikkeavaa?
Onko ihan mahdotonta? Mieluiten söisin jotain fetajuustopinaattipasta yms. kokkailuja mutta tulee varmaan liian kalliiksi(?)
Olisi kiva syödä kuitenkin jotain muuta kuin makaroonia, kinkkukiusaus on toinen mitä syön jatkuvasti. Onko suht halpoja ruokaehdotuksia? Jotain spesiaalia tai sitten unohdettuja mutta hyviä perusarkiruokia
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nistipata??
Muakin kiinnostais🤔
Jos syö leipää, niin se kannattaa tehdä itse. Rieska ei epäonnistu. Ja on Monia leipiä jotka sekoitetaan ja jätetään yöksi vuokaan jääkaappiin ja laitetaan aamulla suoraan uuniin. El i vaivattomia vuokaleipiä. Tarpeeksi suolaa, niin leipä maistuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nistipata??
Keitettyä makaroonia ja paistettua jauhelihaa sekitettuna. Mausteita ja ketsuppia jos kaapista löytyy.
Pasta ei todellakaan ole mitään terveellistä.
Kaurapuuro, hernekeitto, juurekset, kananmunat, silakka, sienet ja marjat itse poimittuna, herneenversot itse viljellen, kala itse pyydettynä, silloin tällöin maksapihvi, piimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nistipata??
Muakin kiinnostais🤔
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Paistettua jauhelihaa ja keitettyä makaronia. Sekoitetaan keskenään, tarjoillaan ketsupin kanssa. Jos on ketsuppia.
Minkä helveti* takia "köyhä" syö makaroonia???
makarooni on vettä ja vehnäjauhoa, jos "köyhä haluaa syödä makaronia.Osta iso säkki vehnäjauhoja ja sekoita vesijohtoveteen. Tulee paljon halvemmaksi.
Jumalau*a mua rupeaa jokakerta vitutta*aan saata'asti kun joku "köyhä" vinkuu syövänsä makaroonia kun ei rahat muuten riitä. köyhä ei syö makaroonia nälkäänsä , vaan sen tekee joku saatan*nan moinen IDIOOTTI!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Nyhtöpossua kaslerista, monesti meidän k supparissa tarjouksessa 5.95 kg.
Samasta sian niskasta saa myös upeaa lihapataa.Taai sitten vaikka lindströmin pihvit, mulla mummon vanha otavan suuri keittokirja 50-luvulta, hemmetin hyviä kun teki old school reseptillä.
Darling, jaa se resepti! Ja mielellään ihan rautalangasta, jooko. Lindströmin pihvit on mun lemppariruokaa ja haluaisin oppia tekemään niitä itse. Pitääkö punajuuret keittää ja kauanko? Joissain ohjeissa on säilykepunajuuria, käykö ne? Neu o, oi ihana!
Tee vaikka keittoja, jauhelihakeittoa, makkarakeittoa, kasviskeiton.
Riisiä ja linssimuhennosta.
Juureksista ja satokausi tuotteista saa hyvää, terveellistä ja halpaa
Tavalliset kotiruuat eivät ole kalliita, mutta maistuu lähes kaikille.
Perunamuusi ja uunilenkki; meillä ja muuallakin ikisuosikki. Tai lihapullat. Lihamureke eri täytteillä.
Kaalilaatikko. Janssonin kiusaus.
Possun eri osia uunissa pitkään haudutettua ja juuresten kera. Liemestä suurustetaan halutessa kermainen kastike.
Kanasta (broileri) voi tehdä monenmakuista pataa, kun vaihtelee mausteita ja käyttää joskus kermaa/smetanaa ja joskus tomaattimurskaa.
Kunnon borssi, kun haluaa herkutella. Kallein raaka-aihe tässä hyvä liha, jos tekee lihaversion. Voi myös vaihtaa lihan nakkeihin.
Perunasta saa monenlaista lisuketta. Sanoin juureksista.
Hyvä ja maukas ruoka ei vaadi välttämättä mitään erityisen kalliita tai erikoisia raaka-aineita. Hanki käsiisi kunnon keittokirja, jossa perusruokia. Esim klassikko "Ruutukokki". Opettele maustamaan. Kerää kesällä marjoja ja tee erilaisia hilloja lisukkeeksi, esim puolukkasipulisurvos. Myös sienet antaa hyvää twistiä, esim kuivattu suppilovahvero.
Nämä ideat oli kylläkin sekasyöjille, puhtaasta vegaaniravinnosta ei ole juurikaan omakohtaista kokemusta.
Ihan kuin kyse olisi rahasta eikä tyhmyydestä.
Porvari käy Lidlissä käyttää 150 euroa kuukaudessa ruokaan syö hyvin ja terveellisesti.
Köyhä hakee ruokansa r-kioskista tai muistaa kallista paikasta maksaa 300 euroa kuukaudessa ja syö pelkkää mössöä ja eineksiä ynnä muuta roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta sian niskasta saa myös upeaa lihapataa.Taai sitten vaikka lindströmin pihvit, mulla mummon vanha otavan suuri keittokirja 50-luvulta, hemmetin hyviä kun teki old school reseptillä.
Darling, jaa se resepti! Ja mielellään ihan rautalangasta, jooko. Lindströmin pihvit on mun lemppariruokaa ja haluaisin oppia tekemään niitä itse. Pitääkö punajuuret keittää ja kauanko? Joissain ohjeissa on säilykepunajuuria, käykö ne? Neu o, oi ihana!
Normi lihapullataikina ja raastat vai säilykepunajuuria sekaan,siinä se,helppoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nistipata??
Keitettyä makaroonia ja paistettua jauhelihaa sekitettuna. Mausteita ja ketsuppia jos kaapista löytyy.
Aika helppo valmistaa, tässä on vaikea epäonnistua edes... nistin. Tosin makaruunit menee helposti vettyneiksi jos niitä keittää liikaa, mutta eiköhän ne alas mene vieroitusoireiden kanssa painiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi lihapullataikina ja raastat vai säilykepunajuuria sekaan,siinä se,helppoa :)
Ei mitään säilykepunajuuria, vaan tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä punajuuret kuorineen kypsäksi, kuoret lähtee sen jälkeen kuin itsestään. Raasta ne ja sekoita mureketaikinaan, paista voissa kypsäksi. Joissain ohjeissa on tosiaan säilykepunajuuria, mutta miksi käyttäisi huonoa vaihtoehtoa paremman sijaan.
Miksi köyhä ei voi syödä tavallista kotiruokaa?
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyhtöpossun resepti?
En ole edellinen mutta tuohan on maailman helpoin ruoka. Sen lihaköntin voi vaikka yksinkertaisimmillaan maustaa suolalla ja pippurilla ja laittaa uunivuuassa 125 asteeseen 4-5 tunniksi. Tai paistopussiin.
Jos haluaa enemmän makua voi keittää liemen lihaliemestä, inkivääristä, tilkasta soijaa ja lusikallsesta fariinisokeria. Tai yrteistä ja lihaliemestä. Liha siihen ja haudutus kuten edellä. Näin tulee älyttömän mehukasta ja maukasta.
Ja googlaamalla löytyy satoja ressuja lisää.
Putkimiehen räkä: jauheliha-perunamuussi uunissa