Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku muuttaa ilman muuttofirmaa?

Vierailija
19.01.2021 |

Millä ihmeellä ja miksi nähdä niin paljon vaivaa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhden ihmisen pientavaroiden (ei sisällä mitään isoja huonekaluja tai painavaa) muuton PKS-Rovaniemi tarjoukset olivat parhaimmillaan 3400 e, on ihan mahdottomuus ottaa muuttofirma. 

Vierailija
42/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ammattilaisten " tekemä muutto, on todellisuudessa 3 opiskelijaa alle viikon kokemuksella, ja 1 kokenut konkari "työnjohtajana".

Varsinki kun kaikki luonnollisesti muuttaa kuun vaihteessa, niin ei niillä firmoilla " ammattiukot " riitä mitenkään, yleensä lähtevät vielä vajaalla miehityksellä, koska keikkaa on enemmän ku äijiä ( Pk-seutu ).

Olin 5 vuotta muuttofirman "työnjohdossa" elämäni stressaavin työ, kun asiakkaat vaatii vastinetta 200 € / tunti muutolle, ja omat äijät oli 18-20 vuotiaita länkisääriä, joilla mitään hajua mistään.

Ikinä en ole nähnyt niin tyhmiä ihmisiä, kuin 0-sopparilla oleva muuttomies, joka repii 10,12 € / tunti, siis ihan oikeasti...

Onneksi pääsin aikanaan korkeakouluun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan puute tietty. Monta muuttoa on mennyt pitsajasaunapalkalla. Samat kaverit, joiden muutoissa itse kannoin, auttoivat omissani. Tosin viimeisin muutto oli ihan fiasko: sekä minä että puolisoni sairastuimme kuumetautiin, mutta koska kaikki oli järkätty ja just jaloillamme pysyttiin, ajatus vielä jotenkin kulki ja mahdolliset sanktiot muuton myöhästymisestä tietysti eivät houkuttaneet, niin muutettiin. Kerrottiin porukalle, että tulkoon ne, jotka uskaltavat tartuntavaarasta huolimatta, ja kyllähän ne ihanat uskalsivat. Saatiin homma hoidettua, vaikka pakuhommissakin oli vähän ongelmia ja päivä tietty venähti aika törkeän pituiseksi, eikä minusta ja puolisosta ollut kauheasti apua kuin hengen tasolla.

No juu. Kukaan ei tietääkseni muuton jälkeen saanut keuhkokuumetta, mistä kiitos kaikille korkeammille voimille. Jälkeenpäin mietittynä olisi ehkä ollut joku muu tapa hoitaa asia, mutta ei akuutisti kyllä tullut mieleen muita neuvoja siinä yhtään kellekään. Onneksi on saatu monta vuotta asua rauhassa samassa kämpässä. Ensi muutossa aiomme vakaasti hyödyntää muuttofirmaa.

Vierailija
44/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto on hyvä tilaisuus tienata tonni. Päivän työsta.

Työpäiväkin on hyvä tapa tienata tonni päivän työstä. Mielummin annan jonkun toisen hoitaa muutot ja keskityn itse omiin töihini.

No sitten kun nettopalkkani on 20.000 kuussa, niin voin jo palkata muuttofirman. Palkkaisin kyllä porukkaa tekemään paljon muutakin. Molelle tuo on kuitenkin lähempänä vuosipalkkaa, joten kärrään tarvarani itse jatkossakin, ellei tulevaisuus tuo yllätyksiä.

Vierailija
45/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, joka muuttaa vanhempien luota valmiiksi kalustettuun asuntoon, ei tarvitse muuttofirmaa matkalaukkunsa kantamiseen.

Vierailija
46/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vätykset varmasti joutuvat käyttämään muuttofirman palveluita,

mut jos vähänkään käsissä on voimaa kantaa tavaroita ja kykyä ajaa itse autoa, niin ei luulis olevan suuri ongelma. Liikuntaakin saat samalla.

Pakettiauton voi vuokrata edulliseen hintaan, jos omasta takaa ei löydy.

Vierailija
47/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei ole niin laiska, että kaikki asiat pitää jonkun muun hoitaa

Kun kerran kokeilee muuttaa niin, että on kunnolliset laatikot ja ammattilaiset kantamassa kaiken, ei enää halua paku-peräkärry-jätesäkki-bananilaatikko-pizzapalkka -muuttoja.

Muuttofirmalta voi vuokrata laatikot ja kuljetuskaluston, vaikka pakkaajat, kantajat ja kuski löytyisivät omasta porukasta ja/tai lähipiiristä.

Vierailija
48/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Kelan sivuilta:

Muuttoavustusta ja maksusitoumuksen vuokravakuuteen voi saada jos muutto tapahtuu hyväksyttävistä syistä, esimerkiksi avo- tai avioero, terveydelliset syyt, asunnottomuuden uhka ja työpaikan tai opiskelupaikan saanti toiselta paikkakunnalta.

Eli ei ikävä kyllä koskekaan minua kun syyt ovat sosiaaliset ja teknisesti voisin asua samassa asunnossa edelleen. Työkyvyttömyyseläkkeellä siis maksaa muutot itse kun muutto tapahtuu siksi että haluaa asua lähempänä ainoaa auttamiskykyistä sukulaistaan.

Kannattaa silti kokeilla, ja kirjoittaa auki tuo perustelu, että sinulla on vain yksi sukulainen joka voi auttaa arjessa. Olen itsekin saanut muuttoavustusta, vaikkei ole ollut mitään työ- tai opiskelupaikkaa vaan enemmänkin sosiaaliset syyt kyseessä.

Vierailija
49/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla painavan kantaminen koskee hartioihin, niskaan, selkään, sorminivelongelmia ym. niin muuttofirma olisi välttämätön. Ellei ole suku joka tunkee avuksi. Siis niin kauan kun ei ole robotiikkaa tai konetekniikkaa kantoon. Ei auta vaikka kalusto olisi kevennetty, aina joku on painavaa.

Niin se koskee kaikilla muillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä