Vieläkö joku muuttaa ilman muuttofirmaa?
Millä ihmeellä ja miksi nähdä niin paljon vaivaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ole niin laiska, että kaikki asiat pitää jonkun muun hoitaa
Kun kerran kokeilee muuttaa niin, että on kunnolliset laatikot ja ammattilaiset kantamassa kaiken, ei enää halua paku-peräkärry-jätesäkki-bananilaatikko-pizzapalkka -muuttoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran kokeilee muuttaa niin, että on kunnolliset laatikot ja ammattilaiset kantamassa kaiken, ei enää halua paku-peräkärry-jätesäkki-bananilaatikko-pizzapalkka -muuttoja.
Ei toi ole mikään perustelu. Kyllä mäkin haluaisin viinikaapin ja auton ja loman alppimökkiin, mutta se ei ole veronmaksajien ongelma. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi sen ajatuksen että persreikäsi on jokin kansallinen suojelukohde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi ole mikään perustelu. Kyllä mäkin haluaisin viinikaapin ja auton ja loman alppimökkiin, mutta se ei ole veronmaksajien ongelma. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi sen ajatuksen että persreikäsi on jokin kansallinen suojelukohde?
Että mitä? Olen kyllä toistaiseksi kustantanut itse jokaisen muuttoni, eli ei sen pitäisi sinun persreikääsi mitenkään kaivella vaikka tilaisin jokaikiselle tavaralle oman perävaunurekan.
Samaa sarjaa kuin : miksi korjaat itse autosi, talosi, huonekalusi, miksi teet lumityöt itse, miksi poimit marjat, sienet ja omenat itse.
Siksi koska pystyn, eikä suomalaisen työn hinta ole realistinen ostovoiman kanssa.
Itse 2 lapsen isänä, muuttanut yksin 500 ja 650 km muuttomatkat, rouva vahtinyt pieniä sillävälin.
Menehän siinä se 24 h putkeen ajoineen ja roudailuineen, mutta säästö on valtava kun 24 h pakun vuokra on 90 e + löpö.
Yleensä vaatinut 2 reissua, eli semmonen 400 euroa, mikä on pilkkahinta vrt "ammattilaisen" eli 10e / tunti 18v kesäpojan tekemänä firman paita päällä.
Ja joo, sit on nää halpafirmat, missä kielitaidottomat potkii kamat paskaks johonki saastaseen sprinteriin, loppujen lopuks kaikki huonekalut naarmuja täynnä ja aivan loskapaskassa.
Viime muutossa vannoin, että ei omatoimimuuttoa enää ikinä, mutta mies taas ei tahdo "tuhlata" muuttoon.
Hitto että ärsyttää. Onneksi ei olla muuttamassa!
Vierailija kirjoitti:
Muutto on hyvä tilaisuus tienata tonni. Päivän työsta.
Työpäiväkin on hyvä tapa tienata tonni päivän työstä. Mielummin annan jonkun toisen hoitaa muutot ja keskityn itse omiin töihini.
Olen muuttanut monta kertaa ja aina ihan omin neuvoin. Vuokrattu pakettiauto yleensä. Yksi muutto tehtiin ihan käsipelissä , viereiseen rappuun samassa talossa. Isoimpien ja painavimpien tavaroiden kanssa piti huilata pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla painavan kantaminen koskee hartioihin, niskaan, selkään, sorminivelongelmia ym. niin muuttofirma olisi välttämätön. Ellei ole suku joka tunkee avuksi. Siis niin kauan kun ei ole robotiikkaa tai konetekniikkaa kantoon. Ei auta vaikka kalusto olisi kevennetty, aina joku on painavaa.
Liittyy aiheeseen miten? 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mitä? Olen kyllä toistaiseksi kustantanut itse jokaisen muuttoni, eli ei sen pitäisi sinun persreikääsi mitenkään kaivella vaikka tilaisin jokaikiselle tavaralle oman perävaunurekan.
Tiedät ihan hyvin että aloitit provoillaksesi ihmisille joilla ei ole varaa joka tavaran perävaunurekalle. Että sitä.
Mun mies on niin pölö.
Mä sanoin, että pakkaan kyllä ja hoidan siivoukset, mutta yhtäkään asiaa en kanna mihinkään. Ostan palvelun.
Mies pyöräytti silmiään ja alkoi jupisemaan hinnoista. Opiskelijamuuttajat olisi maksanut vajaa 500 euroa, kaksi kantajaa ja paku + muuttovakuutus. Meidän on kuitenkin otettava muuttajat pianolle. Nämä olisi senkin kattanut. Ei sitte.
En kantanut mitään, tein ruokaa kyllä muuttoporukalle ja vittuilin miehelle. Hän säästi pari sataa euroa, joka meni sitten muuttoporukan saunottamiseen ja juottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät ihan hyvin että aloitit provoillaksesi ihmisille joilla ei ole varaa joka tavaran perävaunurekalle. Että sitä.
En ole ap. Satun vaan muuten olemaan sitä mieltä, että muuttofirma on hintansa arvoinen.
Mitä se muuttofirma niin kuin tekee? Eikös kuitenkin itse pidä kaikki tavarat pakata ja järjestellä niin, että muuttofirma vaan kantaa ja siirtää ne uuteen asuntoon. Siellä joutuu taas itse purkamaan laatikot ja etsimään tavaroille paikat.
Ei minun mielestäni muutossa ikinä ole raskainta se tavaroiden siirtäminen paikasta A paikkaan B, vaan juurikin ne esivalmistelut, pakkaaminen ja muuttokuorman purku. Ja siinä ei muuttofirma auta yhtään (tai varmaan auttaa, jos tarpeeksi maksaa). Se kantaminen ja ajelu on itse asiassa ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Satun vaan muuten olemaan sitä mieltä, että muuttofirma on hintansa arvoinen.
Pointti ei ollut se onko se hintansa arvoinen. Taivastelu täällä jostain palvelusta kertoo sen että haluaa kertoa että kaikilla ei ole siihen varaa.
Muutin. Kaikki säästöni menivät asuntoon. Ja koska minulla ei ole autoa, vein kaiken irtotavaran vieläpä repussa ja kasseissa. Kannoin myös muutamia purkamiani huonekaluja, kuten hyllylevyjä, tuoleja yms. Onneksi välimatka oli lyhyt ja asunnot olivat minulla kuukauden päällekkäin. Vain muutaman huonekalun siirtoon käytettiin sisaruksen pakua. Olen vanhempieni kuoltua ollut elämässäni sen verran yksin, että olen tottunut selviämään yksin. Toisaalta oli kiva kun sai tällä tavalla rauhassa laittaa tavaroita kaappiin, vaikka lopuksi vähän kiire tulikin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muuttofirma niin kuin tekee? Eikös kuitenkin itse pidä kaikki tavarat pakata ja järjestellä niin, että muuttofirma vaan kantaa ja siirtää ne uuteen asuntoon. Siellä joutuu taas itse purkamaan laatikot ja etsimään tavaroille paikat.
Ei minun mielestäni muutossa ikinä ole raskainta se tavaroiden siirtäminen paikasta A paikkaan B, vaan juurikin ne esivalmistelut, pakkaaminen ja muuttokuorman purku. Ja siinä ei muuttofirma auta yhtään (tai varmaan auttaa, jos tarpeeksi maksaa). Se kantaminen ja ajelu on itse asiassa ihan mukavaa.
No juuri se tavaroiden siirtely. Isoon autoon mahtui huonekalut kokonaisena, kaikki mahtui yhteen kuormaan, muuttomiehet kantoivat kalusteet uudessa asunnossa siihen mihin pyydettiin samoin kuin muutkin tavarat. Auto oli tunnissa pakattu ja purku meni suunnilleen samassa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutto on hyvä tilaisuus tienata tonni. Päivän työsta.
Työpäiväkin on hyvä tapa tienata tonni päivän työstä. Mielummin annan jonkun toisen hoitaa muutot ja keskityn itse omiin töihini.
Jos todella tienaat tonnin päivässä niin hyvä niin. Minä en mutta muuttopäivä on palkallinen vapaapäivä.
Vanhempien naapurilla on työssään käytössä iso pakettiauto, isällä on ajokortti millä sellaista saa ajaa, saatiin lainaan konjakkipullon hinnalla viikonloppuna (jolloin se muuten on käyttämättömänä), ja minulla selkävaivaisella on kaksi riuskaa veljeä. Miksi ihmeessä olisin maksanut kaikki säästöni jostain jonka pienituloisena sairauskyvyttömyyseläkeläisenä sain mahtumaan omaan budjettiini? (Isälle ja veljille tarjosin pitsat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti ei ollut se onko se hintansa arvoinen. Taivastelu täällä jostain palvelusta kertoo sen että haluaa kertoa että kaikilla ei ole siihen varaa.
Ei kaikilla ole rahaa siivoojaan, auton renkaiden vaihdattamiseen, muuttofirmaan jne, mutta silti ne helpottavat elämää ja jotkut kehtaavat vieläpä tunnustaa sen. Mitä pahaa siinä on? Olen joka tapauksessa sitä mieltä, että kun kerran on muuttanut helposti, sitä ei enää halua tehdä vaikeasti.
Jokainen muuttaa niinkuin haluaa, ei tarvi siihen sun lupaa.
Se on terveydelliset syyt kun muutat lähemmäs apua silloin kun on eläkkeellä.